Pagina 3 van 3
Geplaatst: 17.03.2006 - 11:55
door menjo
File info: nee
Alternatieve route: die optie is er wel, maar alleen op het moment dat je een nieuwe route laat berekenen. Tijdens het rijden kun je het systeem niet bedienen.
Ik heb me trouwens nog niet al te erg verdiept in het ding, dus het zou best kunnen dat het er wel op zit, maar dan is het in ieder geval wel goed verborgen.
En over die stem, die gaat door merg en been (merk op dat ik de duitse versie heb, dus dit heeft geen betekenis voor jou).
Geplaatst: 17.03.2006 - 12:56
door bart simpson
En een (rudimentair) kaartje komt me bij de HU 1205 geheel onbekend voor, ik had er eentje gekocht maar vond de geluidskwaliteit zoveel minder als dat van de SC805 dat ik hem toch weer weggedaan heb.
Geplaatst: 17.03.2006 - 13:09
door menjo
bart simpson schreef:En een (rudimentair) kaartje komt me bij de HU 1205 geheel onbekend voor
Wat bedoel je daar mee?
De geluidskwaliteit lijkt me hetzelfde als alle andere HU modellen, ze zullen hier echt niet ineens een andere versterker in gezet hebben. Misschien is het probleem dat de equaliser 2 voorgeprogrammeerde standen heeft, "S40" en "V40", dat zou dan in een heel ander model wel weer eens verschil kunnen maken.
Geplaatst: 17.03.2006 - 13:17
door Bouma206
Maar wat vinden jullie van het navigatie systeem ansich?
Ik ben absoluut tegen Tom tom het zal een super goeie navigatie zijn maar ik vind het niet staan in een volvo. Een golf of een japanner zou hij mooi opleuken.
Wat betreft sound heb je dan nog wel de mogelijkheid om balans en fader en hoge en lage tonen te wijzigen?
V en S zal idd verschil zijn in de iets grotere 850 maar ik denk niet dat dat een wereld van verschil maakt.
Geplaatst: 17.03.2006 - 13:23
door bart simpson
De HU 1205 heeft geen kaartje of iets dat daar voor door kan gaan.
De toonregeling is niet goed in te stellen (ook niet met het verborgen menu) en de klank is (mede daardoor)
veel minder als bij welke SC radio dan ook (ik had hem in een Classic V70 zitten)
Er zijn beter bedienbare en beter klinkende dubbel DIN systemen te koop voor wat een HU 1205 nieuw moet kosten.
Geplaatst: 17.03.2006 - 13:49
door menjo
Ja, een TomTom op de voorruit geplakt vind ik er ook niet uitzien, maar je kunt hem bijvoorbeeld met een Brodit beugel meestal wel netjes ergens aan je dashboard hangen. Dit geldt overigens vooral als je een PDA met TomTom gebruikt.
Ik vind het navigeren met de HU-1205 gewoon erg vervelend. Het grote voordeel van een navigatiesysteem vind ik dat je je niet meer druk hoeft te maken over de route, dat geldt voor de HU-1205 dus niet. Bij TomTom als je eens fout gaat weet je zeker dat het wel weer goed komt, dat vertouwen heb ik in de HU-1205 niet, omdat ie alleen maar zeurt dat je om moet draaien. Voor mijn gevoel maakt de HU-1205 het rijden alleen maar gevaarlijker, terwijl het veiliger zou moeten zijn. Voor iedere afslag of kruising moet je een tijdje naar het scherm staren, kijken naar de weg, dan weer naar het scherm om nog eens te vergelijken, dan weer de weg.
Als dit voor jou niet de redenen zijn om een navigatie systeem te nemen, dan voldoet de HU-1205 vast prima, hij berekent goede routes en hij kent (tot nu toe) alle plekken waar ik moet zijn. Wat dat betreft voldoet ie dus. Toch bouw ik vandaag of morgen m'n pda weer in de V40.
De HU-1205 laat weldegelijk een overzichtskaartje zien bij iedere afslag (misschien dat de software ooit geupdate is?), hoe onduidelijk het ook wezen mag

Geplaatst: 17.03.2006 - 13:49
door menjo
Invoeren van een bestemming gat met TomTom ook minstens 10 keer sneller.
Geplaatst: 17.03.2006 - 13:51
door menjo
En TomTom is dus vele malen uitgebreider, files ontwijken, alternatieve routes, etc etc
Geplaatst: 17.03.2006 - 15:51
door Bouma206
Welke andere dubbeldin opties zijn er dan?Wat daarvan een nadeel is is dat je weer met inbouwen zit.
Maar waarom moet je telkens naar het scherm kijken als hij gewoon zegt waar je heen moet rijden?
En hoe noemt hij het?Net als Tomtom na 50 m rechts af slaan dan na 25 meter rechts afslaan. Dan hier rechts afslaan?
Geplaatst: 17.03.2006 - 15:57
door menjo
Meestal is het ook wel duidelijk wat ie zegt, maar met name in de stad niet en daar is op het scherm kijken juist het gevaarlijkst. Misschien dat je in die gevallen bij TomTom ook op het scherm moet kijken, maar dan is het tenminste in 1 blik duidelijk.
Na xxx meter afslaan zegt hij, het enige voordeel tot nu toe boven TomTom is dat hij ook de afslagnummers en de wegnummers noemt.
Geplaatst: 17.03.2006 - 16:08
door V480-S60
Voor dubbeldin audio en navigatie. Kijk eens bij
www.kenwood.nl
Geplaatst: 17.03.2006 - 17:14
door Wijtman
Wat al eerder is beschreven: ik hou er ook niet van om weer extra dingen te monteren op of aan het dashboard of om een zwanehals aan het raam te monteren. Ik heb zelf een Philips/Carin navigatie systeem in mijn 850 met een losse navigatiecomputer achter in mijn kofferbak. Zo kan ik gewoon een cd afspelen en wisselen in mijn radio en de navigatie draait gelijkertijd door in de kofferbak. Doordat je in de 850 hem netjes kunt weg werken onder de vloer en er altijd makkelijk bij kan is dit misschien een optie? Dit systeem de Philips 959 is een normale autoradio welke keurig een alternatieve route aangeeft, duidelijke spraak, file meldingen of ongevallen doorgeeft, alleen geen groot kleuren display. Wat ik absoluut niet als een gemis zie. De spraak alleen is duidelijk en ik kijk tijdens het rijden weinig op het display. Het Kan uiteraard wel, het geeft wel de volgende afslag met straatnaam en de hoeveelheid meters aan. Maar hier continu op kijken hoeft niet. wat uiteraard de verkeersveiligheid ten goede komt.
Persoonlijk vind ik het een fijn systeem!
Maar succes met je zoektocht en je keuze, velgen of navigatie!!!
Geplaatst: 17.03.2006 - 17:43
door NOS
Zillion Nimbo
mischien ook mooi
Geplaatst: 18.03.2006 - 10:10
door Bouma206
En toch denk ik dat ik wil gaan voor de HU. Je geeft nu ook een pluspunt aan wat betreft afslagnummers.
Verder is het voor mij veel al te gebruiken als een radio en zo nu en dan de navigatie.
Ik vind het persoonlijk vele malen mooier om dit soort dingen orgineel te houden (in tegenstelling tot velgen).
Maar nog even doorgaand als je in de stad rijdt zal hij toch ook gewoon noemen over zoveel meter afslaan? Dit kun je dan gewoon doen toch?
En er schijnt een menu te zijn waarin je de blokkade kan verwijderen mbt het wijzigen tijdens het rijden??