Pagina 3 van 3

Geplaatst: 22.11.2011 - 20:33
door admiral
Erik_M schreef:Dit is een DL, ik denk dat ik vrijwel zeker weet dat deze een Pierburg carburateur heeft.
Heb ooit zelf eens een DL gehad maar dan van 1985. Deze viel ook zomaar uit. Toen zijn alle contacten in het zekeringenkastje schoongemaakt en van nieuwe zekeringen voorzien. Het probleem was toen opgelost.

'k zou alle contacten en de massapunten eens bekijken en schoonmaken, kwaad kan het niet.
Bij mijn 244 GLT van 1988, wel met injectie, heb ik eens problemen met de ontstekingsmodue gehad, dat zwarte kastje op het linker binnenscherm. Dat zal bij een DL van1984 nog wel niet toegepast zijn.?? Iig succes met je zoektocht.

Groet
Erik
Ik heb ook een DL maar dan met K-jet injectie klopt volgens het VIN nr dus een DL wil niet zeggen dat het een carb versie is.

Geplaatst: 23.11.2011 - 19:07
door Erik_M
admiral schreef:
Erik_M schreef:Dit is een DL, ik denk dat ik vrijwel zeker weet dat deze een Pierburg carburateur heeft.
Heb ooit zelf eens een DL gehad maar dan van 1985. Deze viel ook zomaar uit. Toen zijn alle contacten in het zekeringenkastje schoongemaakt en van nieuwe zekeringen voorzien. Het probleem was toen opgelost.

'k zou alle contacten en de massapunten eens bekijken en schoonmaken, kwaad kan het niet.
Bij mijn 244 GLT van 1988, wel met injectie, heb ik eens problemen met de ontstekingsmodue gehad, dat zwarte kastje op het linker binnenscherm. Dat zal bij een DL van1984 nog wel niet toegepast zijn.?? Iig succes met je zoektocht.

Groet
Erik[/quote

Ik heb ook een DL maar dan met K-jet injectie klopt volgens het VIN nr dus een DL wil niet zeggen dat het een carb versie is.
Jouw 240 is toch een Amerikaanse versie? Je kan geen Amerikaanse 240 met een Nederlandse vergelijken.

gRoet,
eRik_M.

Geplaatst: 23.11.2011 - 21:37
door admiral
Erik_M schreef:
admiral schreef:
Erik_M schreef:Dit is een DL, ik denk dat ik vrijwel zeker weet dat deze een Pierburg carburateur heeft.
Heb ooit zelf eens een DL gehad maar dan van 1985. Deze viel ook zomaar uit. Toen zijn alle contacten in het zekeringenkastje schoongemaakt en van nieuwe zekeringen voorzien. Het probleem was toen opgelost.

'k zou alle contacten en de massapunten eens bekijken en schoonmaken, kwaad kan het niet.
Bij mijn 244 GLT van 1988, wel met injectie, heb ik eens problemen met de ontstekingsmodue gehad, dat zwarte kastje op het linker binnenscherm. Dat zal bij een DL van1984 nog wel niet toegepast zijn.?? Iig succes met je zoektocht.

Groet
Erik[/quote

Ik heb ook een DL maar dan met K-jet injectie klopt volgens het VIN nr dus een DL wil niet zeggen dat het een carb versie is.
Jouw 240 is toch een Amerikaanse versie? Je kan geen Amerikaanse 240 met een Nederlandse vergelijken.

gRoet,
eRik_M.
Klopt ik heb een amerikaan, zijn wat eigenzinnig. Ik heb een DL en dat is 9 van de 10 keer het instap model in europa maar die van mij was al reeds uitgevoerd met allerlei luxe die je in de GL of GLT heb zitten.

Geplaatst: 23.11.2011 - 22:19
door zwientie
hoi

ik ben nog steets aan het kloten en k....ten met men distibutie riem
nu hebben ze me vandaag vertelt dat ik de nokkenas niet goed zou hebben staan
omdat als ik de auto start schut hij alle kanten op gewoon helemaal niet goed
men nokken as staat volgens mij niet precies hoe hij moet staan dus ik zou de riem er blijkbaar niet goed op hebben liggen.
moet de nokkenas dan nog een slag hebben en dan de riem er weer op leggen ?

of zit dit echt in de ontsteking of in de kleppen

wie ook wie kan me helpen men wagen staat nu al haast 2 weken stil en ja een volvo hoort te lopen

mvg rik

Geplaatst: 24.11.2011 - 22:57
door admiral
Er staan als het goed is merktekens op het nokkenas wiel en de krukas poelie en die moet je recht tegenover elkaar zetten en met een pen borgen. Dan blijft nl alles in positie en kun je zo de riem en spanners aanbrengen en zou hij het moeten doen.

Geplaatst: 26.11.2011 - 00:04
door zwientie
hoi

ja dat had ik dus al 2 x gedaan maar morgen probeer ik het nog een keer want volgens mij heb ik de nokkenas niet in de goede stand staan die moet denk ik nog een slag hebben

mvg rik

Geplaatst: 26.11.2011 - 00:30
door Ramon&Ramon
Op de tandwielen staan merktekens en ook op de riem,zo simpel is het dus,ook het oliepomptandwiel moet goed staan,anders klopt het ontstekingstijdstip niet.
Er staan drie streepjes op de riem plus de draairichting.makkelijker kan het niet.