Als we met die 2.5D de oude TDI van Audi bedoelen, dan hoort die echt (middels een gloeilampje) voor te gloeien en wordt dat niet weergegeven in de BC. Mijn eigen classic had het zelfde blok en gloeide voor en de V70/285 van mijn buurman had ook het controlelampje. Bovendien staat het ook zo in het boekje omschreven.
Of JosW moet een ander model (lees: nieuwer) V70 hebben. Ik weet niet of een MY07 bijvoorbeeld ook nog zo'n lampje heeft.
JosW schreef:Misschien een beetje off-topic maar ik rijd dit jaar voor het eerst een diesel (II, 2000) Voorheen mijn benzine V70 was starten en lopen. Zelfs bij -20 C. Vandaag heeft het bij ons 2 graden gevroren en het starten duurde "wel " 5 seconden.
Is dat normaal? Overigens geeft het groene indicatielampje van mijn Varta-accu aan dat het ding in orde is.
JosW heeft een V70N met TDI denk ik...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
JosW schreef:...Heb toch maar even het boekje geraadpleegd en daar staat inderdaad in dat de motor voorgegloeid moet worden. Ik naar de auto, contact in stand II maar geen voorgloeilampje (dat zou op de plek rechts-onderin moeten zitten)...
En zo staat dit ook vermeld in mijn instructieboekje. Ik lees niks over een melding in de BC, wel een lampje.
Ik baal ervan dat ik het nergens kan terug vinden. Volgens mij heb ik hier toen ik mijn auto net had wel eens wat over geschreven.. (omdat ik dus ook geen gloeilampje had, maar alleen tekst in de display.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000 Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007 Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
JosW schreef:Misschien een beetje off-topic maar ik rijd dit jaar voor het eerst een diesel (II, 2000) Voorheen mijn benzine V70 was starten en lopen. Zelfs bij -20 C. Vandaag heeft het bij ons 2 graden gevroren en het starten duurde "wel " 5 seconden.
Is dat normaal? Overigens geeft het groene indicatielampje van mijn Varta-accu aan dat het ding in orde is.
JosW heeft een V70N met TDI denk ik...
Klopt. En nog steeds geen lampje of melding op de BC. Raadselachtig nietwaar? En nog steeds starten en lopen, ook bij een koude motor.