Pagina 3 van 4

Geplaatst: 25.11.2011 - 12:50
door V480-S60
945i schreef:Hoe kan dat nou, je mag maar 80 met dat karretje. :?
OH, 945i kent de regels niet! Je mag al een jaartje of 1,5 90 km/h met karretje hoor! 8)

Geplaatst: 25.11.2011 - 12:59
door 945i
Jaja, ik twijfelde... dacht even dat dat alleen voor caravans was... :oops:

Maar goed, het veranderd niets aan het feit dat je met 90 km/h niet "wegrijdt" bij andere weggebruikers op de snelweg....;) 185 pk of niet!

Geplaatst: 25.11.2011 - 13:09
door crackedtooth
Qua import, ik heb beide gekocht, na aankoop EN reparaties/onderhoud kom ik bij beide in de buurt van nederlands inkoopwaarde koerslijst

Geen garantie dat wel, dus bij extra dingen dan kost dat extra.
Maar moet wel veel kapotgaan om dat te veroorzaken.

Dealer mag dat dan gewoon doen.

Wat je niet moet hebben is kat in de zak kopen.
Dan duitsland wel fijn met unfahlfrei verklaring en goede importbegeleider die voor jou een technische keuring kan doen (of TUV of dekra in .de laten doen, wel zorgen dat jij zelf de opdrachtgever bent) , ben zelf bijna native speaking engels, maar duits steenkolen om te praten, dus was voor mijzelf ook nodig om er hulp bij te hebben.

Geplaatst: 25.11.2011 - 13:16
door diesel01
Ik zal het speciaal voor jouw, mijn waarde 945i nog een keer vertellen.. 8)
Bij het vanuit de invoegstrook de snelweg oprijden is het noodzaak om snelheid te maken, als mensen achter mij vanuit de invoegstrook direct doorstomen naar links is het weleens grappig om even de spierballen te laten rollen. :mrgreen:
Als ik op dat moment geflitst wordt, tja boys will be boys maar leuk is het wel..
Een hele grote manco aan de auto is idd dat aanhangertjes alleen opvallen als je in de spiegel kijkt. :lol:
@bartV70 VW :?:

Geplaatst: 25.11.2011 - 14:15
door bartv70
diesel01 schreef: @bartV70 VW TDI:?:
Oeps, ik las VW TDI.....maar die zit ook in andere auto's geloof ik :oops:

Geplaatst: 25.11.2011 - 14:36
door mehrzahl
Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een V70 2.4D 130 pk sport edition uit 2007
@Neil Pryde, ik heb er precies zo een. De 2.4D is echter 163 pk, de D (zonder verdere aanduiding) is 130 pk.
Als het verbruik voor jou belangrijk is, zou ik een handbak adviseren. Het verbruik is volgens de verbruiksmonitoren voor de oude en nieuwe generatie dieselmotoren ongeveer hetzelfde. De grootste slurper is de automatische bak.

Geplaatst: 25.11.2011 - 14:59
door bart simpson
6 bak of 5 bak is dan een duidelijker verschil, zowel de 163pk 2.4D als de 130pk D zijn beide toch 2.4D's

Geplaatst: 25.11.2011 - 16:35
door Neil Pryde
Is die 2.0D die in de laatste generatie V70 ligt dezelfde als de 2.0D uit de V50, een PSA blok?

Geplaatst: 25.11.2011 - 17:08
door bart simpson
klopt

Geplaatst: 25.11.2011 - 18:47
door V70/2.4D/2003
Ahum:

Mag ik nog eventjes heel voorzichtig zeggen dat ik concludeer dat de 130 pk weer eens geheel en al ten onrechte en op een zwaar ondergewaardeerde wijze in dit topic voorbij komt rollen!

Sorry, zo af en toe heb ik behoefte aan een gevoelsreflectie.

Geplaatst: 25.11.2011 - 19:03
door diesel01
V70/2.4D/2003 schreef:Ahum:

Mag ik nog eventjes heel voorzichtig zeggen dat ik concludeer dat de 130 pk weer eens geheel en al ten onrechte en op een zwaar ondergewaardeerde wijze in dit topic voorbij komt rollen!

Sorry, zo af en toe heb ik behoefte aan een gevoelsreflectie.
U spreekt recht amice, ook ik heb een S60 gehad met een 126pk 5cyl diesel en dat ding was zeer smeuïg.
Het grote verschil zit in de explosie van kracht die nu vrij komt in de huidige motor, ook met de S60 kon ik prima met het verkeer meekomen.
En extreem zuinig 1/20a21.

Geplaatst: 25.11.2011 - 19:04
door 945i
Volgens mij niet hoor Ger, denk dat het één van de fijnst 2.4diesels zijn die er überhaupt rondrijden. :) 8)

Geplaatst: 25.11.2011 - 19:09
door bart simpson
Denk dat de 126pk (met rpf af fabriek) en de 130pk diesels idd zeer ondergewaardeerd worden.
"ooit" was er een downtune kit voor de VAG 2.5D waarmee deze (als ik met niet te hard vergis) 115pk's terugkreeg bij 3.000 t/min, die dingen moest je doodschieten....

Geplaatst: 25.11.2011 - 20:08
door toppertje
bart simpson schreef:Denk dat de 126pk (met rpf af fabriek) en de 130pk diesels idd zeer ondergewaardeerd worden.
"ooit" was er een downtune kit voor de VAG 2.5D waarmee deze (als ik met niet te hard vergis) 115pk's terugkreeg bij 3.000 t/min, die dingen moest je doodschieten....
in de VW bus T4, had dezelfde motor zelfs 88 hele pk,s
de audi a6 had de 115pk versie.

Geplaatst: 25.11.2011 - 20:10
door V70/2.4D/2003
toppertje, bart simpson, 945i, diesel01,
VRIENDEN!

Geplaatst: 25.11.2011 - 20:16
door Hans oet Twent
V70/2.4D/2003 schreef:toppertje, bart simpson, 945i, diesel01,
VRIENDEN!
Dames is het geen tijd voor een thee kransje?? :P

Geplaatst: 25.11.2011 - 20:24
door 945i
In deze donkere dagen kan het helemaal geen kwaad om iemand een goed gevoel te geven, we menen er geen bal van. :twisted:

:wink:

Geplaatst: 25.11.2011 - 20:34
door Neil Pryde
V70/2.4D/2003 schreef:Ahum:

Mag ik nog eventjes heel voorzichtig zeggen dat ik concludeer dat de 130 pk weer eens geheel en al ten onrechte en op een zwaar ondergewaardeerde wijze in dit topic voorbij komt rollen!

Sorry, zo af en toe heb ik behoefte aan een gevoelsreflectie.
Heel goed. Ik stel heel duidelijk dat dat voor mij zo is, dat is een subjectieve mening. Als uw subjectieve mening anders is kan ik dat goed begrijpen en dat is natuurlijk prima. Op koppel (300nm!) zal ie wel soepel genoeg rijden, als je vermogen wil vind ik 'm tekort komen.

Geplaatst: 26.11.2011 - 05:56
door V70/2.4D/2003
Neem van mij aan: hij doet echt niet onder voor de 163 PK. Mogelijk op de sprint dat er verschil is maar dat is, objectief gesproken: minimaal. Subjectief kan het verschil wel degelijk uitmaken.

Maar in de praktijk, ook met 1600 kg Hobby aan de haak: niks mis mee en je rijdt zonder gedoe met de meute mee.
En omdat alles zo lekker ruim binnen de marge zit gaat hij ook nog eens lekker lang mee. Volvo, for life!

Geplaatst: 26.11.2011 - 19:21
door Gerardf
Mijn 130PK mat geartronic rijd ook elk jaar met de knaus aan de haak en 5 personen probleemloos naar zuid Frankrijk (en wer terug natuurlijk).
Ik heb geen moment het idee dat ik ergens vermogen te weinig heb. In het Nederlandse verkeer is deze combinatie snel genoeg