Pagina 3 van 3

Geplaatst: 26.03.2013 - 18:41
door Laguna-S60
M@rcel schreef:en het kan bij elke diesel voorkomen
Bij alle auto's met turbo.., alleen met een diesel wat makkelijker vanwege roetfilter.

Geplaatst: 26.03.2013 - 18:55
door Thuurc
fubarsky1973 schreef:Ik heb op 23-03-2013 hetzelfde meegemaakt. Ik zat echter op 3500km van mijn volgende beurt en had er dus al 16500km opzitten na mijn vorige smering. Aan 90km/u in cruisecontrole slaat de motor ineens op hol, vol in het rood tot 6000 rpm. Heb mezelf dan naar de pechstrook gestuurd, daar de motor uitgezet maar die bleef gewoon gaan tot hij vastliep. Alles ging gepaard met veel witte rook en op het einde sterke brandgeur. Spijtig dat hij niet in de fik sloeg , dan was het voor mijn kleine omniumverzekering. Nu draai ik voor de kosten op, ondanks het feit dat ik elke smering op onderhoudsboekje heb straan bij een erkend garagist.
Als dit blijkbaar geen alleenstaand incident is, is er dan geen mogelijkheid om hiervoor klacht neer te leggen tegen VOLVO???
Ik moet +/-5000€ ophoesten om het te laten maken en krijg dan van de garagist te horen dat het niet uit te sluiten valt dat het gewoon opnieuw voorkomt!!!
VOOR MIJ NOOIT NOG EEN VOLVO
Dat is heel vervelend om mee te maken. Wat een klap geld! :-/

Echter, wat mensen boven mij ook al zeggen: dit kan helaas bij elk automerk gebeuren. Je zou een coulance/vergoeding proberen te kunnen regelen.

Geplaatst: 26.03.2013 - 18:57
door BlackSapphire
Gaat je niet lukken om dat specifiek Volvo in de schoenen te schuiven. Wat Laguna zegt zijn veel meer de punten waar het om draait. En 3 dolgedraaide diesels op de paar duizend die zijn verkocht is ook nog niet iets waar je iets uit kunt afleiden over fabricagefout.

wel balen voor je, want je bent wel mooi zuur met een stukgelopen motor.

Geplaatst: 26.03.2013 - 18:59
door DawnBlueED
Laguna-S60 schreef:
M@rcel schreef:en het kan bij elke diesel voorkomen
Bij alle auto's met turbo.., alleen met een diesel wat makkelijker vanwege roetfilter.
Nee, in principe kan elke dieselmotor op hol slaan. Bij oudere diesels met mechanische pompinjectie en een smoorklep, onder andere ook door het aanzuigen van valse lucht bij het spruitstuk.

Bij een benzinemotor is de compressie niet hoog genoeg om motorolie te laten ontbranden. Je kan een benzinemotor dus altijd stoppen door de ontsteking af te schaken of de brandstoftoevoer te onderbreken.

Geplaatst: 26.03.2013 - 19:02
door NJ8
Vervelend verhaal. Vriendje van mij heeft dit ook ook meegemaakt met zijn Laguna 2.2 diesel. Als er een merk en type is waar het vaak voorkomt, dan is het daar wel. Motor slaat op hol en gaat lopen tot de laatste druppel motorolie op is...

Zoiets (ook een renault)
Afbeelding

Geplaatst: 26.03.2013 - 19:28
door ZX10r
heb het wel eens met een vrachtwagen meegemaakt, die ging gewoon door totdat de drukgroep eruit klapte. Stukken gingen dwars door het dak van de cabine.