Pagina 3 van 3

Geplaatst: 03.03.2012 - 00:51
door Ralf T
Als je zo rijdt, zeker wel. Ik haal met de D2 (zonder S/S) zo'n 4,7 l/100 km als ik veel snelweg rijd met 80-100 km/u, maar dat is wel heel erg langzaam in de praktijk.
Nadeel is dat de D2 onevenredig veel gaat gebruiken als je er harder mee rijdt dan 120 km/u. Je bent echt zuiniger dan een D5 als je je netjes inhoudt, maar je kan ook flink onzuiniger zijn dan een D5 als je er hard mee gaat rijden. Die geknepen 1.6-liter diesel met 8 klepjes moet er dan gewoon hard aan trekken en heeft daarvoor veel brandstof nodig.

Ik heb er nu ruim 75.000 km opzitten en zit gemiddeld op zo'n 5,4 l/100 km.

Geplaatst: 03.03.2012 - 01:15
door Paul
Ik zit nu op 6.4l/100km, maar ik rij redelijk door en soms ook korte stukjes, boordcomputer geeft aan dat ik 840km kan rijden tot lege tank. Soms 900km...
Maar ik haal tot het lampje brand 650-700km.

Zal over anderhalf week naar Solden, weer proberen rustig te rijden ;-) Kijken wat we dan halen, want hij KAN echt zuinig zijn!
Maar verder dus helemaal eens met Ralf, rij je gewoon door, mhwa....

Geplaatst: 03.03.2012 - 07:58
door janvanmeer
Zelf heb ik een 1.6 D uit 2005 ZONDER roetfilter met nu 279.000 km. Verbruik houd ik bij door te tanken als ik de diesel in de vuldop zie staan (na de eerste afslag van vulpistool kan er meestal nog wel 4 ltr. bij) en dan km delen door gereden km.
Ik rij bijna alleen snelweg, cruise aan, snelheid rond 90. Echte verbruik zit tussen 1:21 en 1:23. BC geeft dan ong. 4.4-4.6 aan

Geplaatst: 03.03.2012 - 08:03
door Paul
Ja geen roetfilter... dat scheelt!

Geplaatst: 04.03.2012 - 18:35
door Schorpioen
fredhead schreef:'s Winters zit er voor zover ik begrepen heb een kleine hoeveelheid benzine in diesel zodat deze niet kan vlokken door de kou
Bij de huidige dieselmotoren mag er absoluut geen benzine toegevoegd worden.
Wel mag er, om vlokvorming te voorkomen 10% petroleum worden toegevoegd.