Pagina 3 van 3
Geplaatst: 09.12.2011 - 19:03
door 945i
Ach, wat is slecht, hij kan er heel oud mee worden.

Geplaatst: 09.12.2011 - 19:06
door Iroll
Nee hoor. Is alleen een heeel klein beetje slecht voor jorbb als de auto eraf valt en hij er net onderligt

Ik heb het blok van mijn 480 precies zo vervangen, gewoon de hele motor, drivetrain en versnellingsbak met subframe en al eronderuit en de nwe eronder rijden. Dit is de snelste en meest praktische methode voor een voorwielaandrijver.
Geplaatst: 12.12.2011 - 11:25
door jorrb
wielen er eerst afhalen is wel een stuk makkelijker. Maar die verdomde slotbouten gooide roet in het eten...
Geplaatst: 12.12.2011 - 13:02
door Broabander
Bij lambda 1: AFR 14.7 is optimaal voor benzine, AFR 15.5 voor gas. Dus als hij te arm loopt op 14.4, krijgt 'ie wel (nou ja, bijna) genoeg benzine, in principe.
Geplaatst: 12.12.2011 - 13:37
door edraket
Bij vol gas hoort een turbo veel rijker dan 14,4 te lopen, anders gaat het blok stuk (wordt te warm). 12 is dan wel wenselijk, dus in theorie wel leuk, maar in de praktijk dus niet voldoende.
Geplaatst: 12.12.2011 - 18:30
door Ludo
AFR 14.4, dat is goed tot maximaal 2000 toeren.

Geplaatst: 12.12.2011 - 22:43
door Ramon&Ramon
Wat een slooppartij om een motor te wisselen zeg,dit heb ik nog niet eerder gezien.

Geplaatst: 12.12.2011 - 23:50
door elianmars
Ramon&Ramon schreef:Wat een slooppartij om een motor te wisselen zeg,dit heb ik nog niet eerder gezien.

Nog een keer dan?
Dit was alleen geen wissel. De complete wagen is gesloopt :-$
Geplaatst: 12.12.2011 - 23:57
door Ramon&Ramon
Wel grappig,je maakt wat mee hier!

Geplaatst: 13.12.2011 - 11:15
door Johann
Mijn voorkeur gaat ook uit naar het blok er via de bovenkant uithalen. Is bij een S60 wel iets lastiger omdat de motorkap een beetje in de weg zit maar het is wel te doen.
"Subframe wissel" is aanzienlijk meer werk.
Geplaatst: 13.12.2011 - 15:32
door The Volvoboy
Is het niet mogelijk om een 2.5 blok met hydrostoters in te bouwen dan?

Geplaatst: 13.12.2011 - 17:21
door Iroll
Een ander blok dan origineel is een ingrijpende aangelegenheid. Alleen de andere kabelboom erin zetten is een behoorlijke klus. En dan de ecu nog etc. Voorts zal je naar de rdw moeten om de zaak te laten keuren om de kentekenpapieren te laten aanpassen. Niet iets om ff te doen dus. Maar het kan natuurlijk wel....
Geplaatst: 13.12.2011 - 17:22
door The Volvoboy
Leuk klusje voor als je niks te doen hebt

Geplaatst: 13.12.2011 - 17:32
door Iroll
Het beste gaat dat met een donor auto die getotalled is van achteren bijv. Dan weet je tenminste zeker dat je alles bij de hand hebt wat nodig is.
Geplaatst: 13.12.2011 - 19:44
door Gast
elianmars schreef:Dit was alleen geen wissel. De complete wagen is gesloopt :-$
Aha de donor...
Geplaatst: 23.05.2012 - 21:33
door Pikantje
Het genoemnde olieverbruik i.c.m. met een goede compressie kan duiden op lekkage langs de klepsteelafdichtingen. Bij mijn vorige auto (Sneugeot 206) heeft dat na 40.000 km geleid tot koolafzetting op de kleppen, waarna dat heeft geleid tot het verbranden van de kleppen.
E.e.a. is onderzocht door de dealer omdat ik weigerde 100% voor de kosten op te draaien± een verbrande klep na 3 jaar en 40.000 km..... Uit coulance hoefde ik 'maar' 1/3 van de herstelkosten te betalen. Ik vond dat nog steeds te veel, maar zij vonden dat ik het olieverbruik had moeten opmerken en laten herstellen. Het olieverbruik bedroeg 1:7000, ik geloof nooit dat ze daar iets aan gedaan zouden hebben; maar goed.
Kortom: olielekkage langs klepsteelafdichting kan ook leiden tiot verbrande kleppen.