Pagina 3 van 6
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:51
door diesel01
945i schreef:Tja, Dbosker, dit valt mij nu tegen van je... Aandacht op iets anders vestigen zodat het eigenlijke onderwerp vergeten wordt.....

Werkt niet bij mij.
Ik zeg het scherp omdat diesel01 het scherp zegt.. En wel dat de GT net zo goed schakelt als de 8bak in een BMW.
Ik laat alles en iedereen in zijn waarde, maar een BMW kan je op 1 ding niks vinden, en dat is het uiterlijk. voor de rest staan ze allemaal in de schaduw.
Objectief heet dat.

Niet helemaal correct.
Ik staar mij niet dood op Volvo en weet wat BMW te koop heeft, dat heeft overigens ook zijn prijs.
77k voor een instapper met 184 pk en 380nm met exe pakket+wat sfeer verhogende gadgets is niet bepaald goedkoop.
En het uiterlijk vindt ik zeer geslaagd btw.
De kracht van de GT maar tegelijk de rust die het ding heeft vindt ik zeer geslaagd.
Ik kan mij voorstellen dat een fanboy van BMW mijn mening niet deelt maar de nieuwe GT van Volvo is er echt op vooruit gegaan.
Geplaatst: 12.12.2011 - 23:02
door 945i
@diesel01, Wat is kracht, hij vreet heel wat PK's in jouw auto, en wat is rust, ik hoor jou altijd klagen over het blijven hangen in de versnellingen?
Maar de nieuwe GT zal zeker beter zijn dan de oude, dat mocht dan ook wel ja...
184pk in een instap 5 serie is voldoende, daar heb je een D5 voor nodig om voor te blijven.
Een 520Da touring HE is trouwens 15.000€ goedkoper dan dat jij hier schrijft, en dat is geen kale bak kan ik je vertellen.
Geplaatst: 12.12.2011 - 23:10
door diesel01
945i schreef:@diesel01, Wat is kracht, hij vreet heel wat PK's in jouw auto, en wat is rust, ik hoor jou altijd klagen over het blijven hangen in de versnellingen?
Maar de nieuwe GT zal zeker beter zijn dan de oude, dat mocht dan ook wel ja...
184pk in een instap 5 serie is voldoende, daar heb je een D5 voor nodig om voor te blijven.
Een 520Da touring HE is trouwens 15.000€ goedkoper dan dat jij hier schrijft, en dat is geen kale bak kan ik je vertellen.
Ik heb een ander getal gehoord van iemand die niet prat gaat op dat soort dingen.
Ook een 520d HE, idd geen kalle bak maar dat heeft wel een prijs.

Edit dat pk's vreten klopt maar als ik manueel schakel ondervang je dat.
Zaterdag met 5 volwassenen naar Bremen geweest en dan is het best prettig om manueel te schakelen je hebt dan controle over het remmend vermogen van de motor.
Er zaten mensen achterin die commentaar hebben zodra ze voor hun gevoel hard gaan, door het toerental laag te houden en meer op nm's te rijden kun toch vlot rijden zonder oncomfortabel te rijden voor de mensen achterin.
Desalniettemin gaat het niet om mijn GT maar om de nieuwe GT van Volvo en die 2 zijn niet te vergelijken.
Geplaatst: 13.12.2011 - 00:14
door Thom
Volvo kiest voor de GT in haar huidige vorm door ruimtegebrek voor een ZF. Dat is een keuze. Net zoals het een keuze is of een Volvo uberhaupt bij je past. Volvo wil(de) de S/V60 nadrukkelijk als dynamisch, sportief in de markt zetten en dan is het te verwachten dat zowel pers als consumenten kritisch zijn op het schakelgedrag van de niet al te efficiente Aisin transmissie. Desalniettemin, behalve voor echte die hard techneuten, draait het voor de meeste mensen om een 'totaalplaatje' en daarin, en dat zeg ik als BMW adept en kenner, is de nieuwste Geartronic helemaal niet zo gek.
De aan TS geoffreerde V60 betreft een scherpe aanbieding, mét een Polestar kuurtje, en ik denk dat daar voldoende power in zit om comfortabel en snel te rijden met een fraaie estate.
Geplaatst: 13.12.2011 - 07:33
door ZX10r
Tja de GT is soms wat traag met de standaad software erin, met polestar erin wordt het geheel wat meer bij de les.
Geplaatst: 13.12.2011 - 09:40
door diesel01
Thom schreef:Volvo kiest voor de GT in haar huidige vorm door ruimtegebrek voor een ZF. Dat is een keuze. Net zoals het een keuze is of een Volvo uberhaupt bij je past. Volvo wil(de) de S/V60 nadrukkelijk als dynamisch, sportief in de markt zetten en dan is het te verwachten dat zowel pers als consumenten kritisch zijn op het schakelgedrag van de niet al te efficiente Aisin transmissie. Desalniettemin, behalve voor echte die hard techneuten, draait het voor de meeste mensen om een 'totaalplaatje' en daarin, en dat zeg ik als BMW adept en kenner, is de nieuwste Geartronic helemaal niet zo gek.
De aan TS geoffreerde V60 betreft een scherpe aanbieding, mét een Polestar kuurtje, en ik denk dat daar voldoende power in zit om comfortabel en snel te rijden met een fraaie estate.
Exact mijn punt.
Geplaatst: 13.12.2011 - 10:17
door BlackcurrantV70
Ik rij meerdere malen per jaar in de USA met autos van alle slag, en natuurlijk allemaal automaat.
Geloof me mijn 6 traps GT in de V70 en de C70 rijdt stukken beter dan gelijk welke Amerikaan.
Geplaatst: 13.12.2011 - 12:00
door Brambo67
Interessante discussie, ik heb het ongetwijfeld gemist maar; wat is eigenlijk het verschil tussen de oude en nieuwe GT. Gaat het nu om een GT van ZF zoals Thom zegt of is het een gemodificeerde versie van de van AW? Ben wel benieuwd eigenlijk. Ik moet zeggen dat als mijn motor en GT koud zijn dan is het maar een traag schakelende bak. Als de boel goed warm is dan heb ik eigenlijk weinig klachten. Ik vind met name het opschakelen van 1 naar 2 altijd traag gaan, daarna gaat het best wel goed eigenlijk.
Mijn broer reed een tijdlang een BMW 5 met een gechipte 2.0D motor met automatische zes-bak. Dat reed inderdaad prima en soepeler. Maar echt niet dramatisch beter. Er staat volgens mij op Autoweek ergens een videotest van een V70 T6 AWD waarbij de tester juist enthousiast is over de GT, en da's dan ook nog de oude, wat het verschil dan ook mag zijn...
http://media.autoweek.nl/e/?flv_file=m1 ... &mp4_file=
Geplaatst: 13.12.2011 - 12:15
door V70 classic
Brambo67 schreef:Interessante discussie, ik heb het ongetwijfeld gemist maar; wat is eigenlijk het verschil tussen de oude en nieuwe GT. Gaat het nu om een GT van ZF zoals Thom zegt of is het een gemodificeerde versie van de van AW? Ben wel benieuwd eigenlijk. Ik moet zeggen dat als mijn motor en GT koud zijn dan is het maar een traag schakelende bak. Als de boel goed warm is dan heb ik eigenlijk weinig klachten. Ik vind met name het opschakelen van 1 naar 2 altijd traag gaan, daarna gaat het best wel goed eigenlijk.
Mijn broer reed een tijdlang een BMW 5 met een gechipte 2.0D motor met automatische zes-bak. Dat reed inderdaad prima en soepeler. Maar echt niet dramatisch beter. Er staat volgens mij op Autoweek ergens een videotest van een V70 T6 AWD waarbij de tester juist enthousiast is over de GT, en da's dan ook nog de oude, wat het verschil dan ook mag zijn...
Dan had die testpoot geen verstand van autorijden.
Want die T6 van mij vindt de GT niet echt prettig.
De motor moet bij gasgeven cont boven in het toerengebied zn werk doen.
En net daar doet ie geen ruk, tenminste als ik zuipen ff buiten beschouwing laat.
Als ik handmatig schakel rijdt ik sportief zuiniger dan mijn vrouw die rustig rijdt in D.
Dan doet die GT toch echt iets niet goed.
Ook haal je de spec's totaal niet in D of S.
Komt bij dat het niet logisch is om een beul van een motor in een auto te trappen om die vervolgens te gaan begrenzen.
Maar als je zelf schakelt heb je met de T6 wel een rustige vlotte en wagen.
Anders heb je gewoon een zuiper die niet presteerd.
Grts
Geplaatst: 13.12.2011 - 14:58
door Ben
Het lijkt hier wel het VW-forum. Wat interesseert het mnij nou hoe een VWbak schakelt of niet. Ik wil helemaal geen VW.
Zullen we het bij Volvo houden en laat iedereen die niet ZELF een vergelijkende test heeft gedaan zich er even niet meer mee bemoeien.

Geplaatst: 13.12.2011 - 15:01
door diesel01
Had ik al gezegd dat ik best tevreden ben met mijn auto en dus ook de GT, elke dag heerlijk relaxt een stukje toeren.
De volgende wordt weer een GT dan met een XC omhulsel...

Geplaatst: 13.12.2011 - 15:05
door Gast
kijk, dat zijn nu goede berichten. Ben blij dat je de gekke gedachten over BMW of Mercedes ondertussen verbannen hebt.
Geplaatst: 13.12.2011 - 15:34
door Thom
Gaat het nu om een GT van ZF zoals Thom zegt of is het een gemodificeerde versie van de van AW?
Hoho, het is nog immer een AW transmissie, ik gaf enkel aan dat door de plaatsing van de motor er geen ruimte schijnt te zijn voor een ZF bak

Geplaatst: 13.12.2011 - 15:42
door Brambo67
Thom schreef:Gaat het nu om een GT van ZF zoals Thom zegt of is het een gemodificeerde versie van de van AW?
Hoho, het is nog immer een AW transmissie, ik gaf enkel aan dat door de plaatsing van de motor er geen ruimte schijnt te zijn voor een ZF bak

Maar kan iemand nu ook antwoord geven op mijn vraag wát er dan veranderd is aan de bak?
Geplaatst: 13.12.2011 - 16:29
door Thom
Dat is niet zo ingewikkeld, Volvo heeft de GT eens kritisch onder de loep genomen en binnen de mogelijkheden deze aangepast zodat deze efficienter met brandstof omgaat en soepeler schakelt. De belangrijkste verschillen die IK heb gemerkt zijn: sneller opschakelen (meer 'op koppel') en de toevoeging van een sportstand (D5).
Geplaatst: 13.12.2011 - 16:32
door 945i
Valt mij op dat ze daar vaker wat laat-achtig, dingen onder de loep nemen ja..

Geplaatst: 13.12.2011 - 18:52
door Brambo67
Softwarematige aanpassingen dus?
Geplaatst: 13.12.2011 - 19:21
door Discovery
Moet wel, het is nog steeds het de AW TF-80 SC die als sinds MY06 in de modellen zit.
Geplaatst: 13.12.2011 - 19:46
door V70 classic
Hm
Zou een bezoekje naar de dealert mijn mening over de GT misschien kunnen veranderen :roll:
Geplaatst: 13.12.2011 - 19:48
door 945i
Ja, doe eens een update!
