Pagina 3 van 8

Geplaatst: 13.12.2011 - 19:23
door sanco
Het concept op zich vind ik zo gek nog niet, voor je normale woonwerk kom je dan al een heel end op de accu en voor de wat langere tripjes gewoon fijn dieselen, maar door een volle uitrusting zit ie al behoorlijk aan de prijs, Het is nog geen bewezen (volvo) techniek (oei..oei, alweer een update) en als particulier denk ik eigenlijk alleen interessant als je "gegarandeerd" zeker weet dat je er een jaar of 10 belastingvrij in rond kunt karren (zodat ie als inruiler ook nog wat waard blijft)..maar...als er tegenwoordig iets onbetrouwbaar is, dan is het wel de overheid dus..... voorlopig (helaas?! ) niets voor mij.

Geplaatst: 13.12.2011 - 19:57
door Zoefje
Als ik de diverse buitenlanse sites lees, wordt hij in diverse europese landen aangeboden voor 57000 euro. Als ik goed lees is daar ook de uitvoering exact gelijk met de nederlandse uitvoering. Mij bekruipt het gevoel dat de importeur een slaatje uit nederlandse belasting klimaat probeert te slaan. Jammer, ik had mijn zinnen op deze auto gezet, maar zo dus niet :-((

Geplaatst: 13.12.2011 - 20:01
door NielsPHEV
dat zou toch raar zijn, de auto is bpm vrij dus de prijzen transparant en bij import vanuit dld of belgie betekent dat er niets extra "afgetikt" hoeft te worden

Geplaatst: 13.12.2011 - 20:02
door Paul
Heeft dat niet te maken met ons BTW tarief? Maar goed, met de kerst meeting maar vragen of er een witte komt... :-)

Geplaatst: 13.12.2011 - 20:06
door V480-S60
Ten opzichte van de ons omringende landen hebben wij een lager BTW tarief.
Dus daarom verwondert mij die prijs echt heel erg. Mede gezien de uitlatingen in augustus in Gothenburg.

Geplaatst: 13.12.2011 - 20:07
door Paul
Hmm, nou als ik hem in het wit neem is hij al 2000 euro goedkoper :)

Geplaatst: 13.12.2011 - 20:07
door Soepkop
Stevige prijs, maar dan zit er al wel veel op en aan. En wat NielsV70 zegt: zakelijk kan de auto bij aftrek van BTW wel eens erg interessant worden. Ik ga donderdag toch serieus informeren bij de dealer als mijn auto zijn eerste (inloop)beurt krijgt. Wat mij nog zou kunnen weerhouden is de onzekerheid over bijtellingspercentage: met 7 procent zou ik nog kunnen leven, maar bij 14 procent is het privé voordeel te verwaarlozen t.o.v. mijn huidige situatie. Overigens wel hulde voor Volvo voor een dergelijk concept!

Geplaatst: 13.12.2011 - 21:23
door bart simpson
De verschillende marktspecs zijn mogelijk verschillend, Volvo AB bepaald trouwens per land de prijzen

Geplaatst: 14.12.2011 - 19:43
door Johann
Beetje vreemd ja dat ie hier weer 10d Euro te duur is.. :-k

Geplaatst: 14.12.2011 - 19:51
door arnoud
Hmmm, en wat als ik er nou Premium Audio in wil hebben? Heb ik dan pech?

Geplaatst: 14.12.2011 - 19:55
door bart simpson
goeie vraag

Geplaatst: 14.12.2011 - 20:15
door ferretje
Volgens de dealert is de levering uitgesteld tot week 26 van 2013? Zijn we vast een paar kabinetten en bijtellingsregelingen verder.

Geplaatst: 14.12.2011 - 20:19
door bart simpson
week 26 van 2012 denk ik

Geplaatst: 14.12.2011 - 20:30
door RubyRedV50
Belgische prijs begint bij 59.000€

https://www.media.volvocars.com/be/enha ... iaid=41421

Wat kan je nog van opties extra hebben bij deze vanaf prijs, lijkt mij toch precies allemaal dezelfde uitvoering in Nl en BE?

Geplaatst: 14.12.2011 - 22:14
door Discovery
Niet dus:

Voor de Nederlandse markt betreft het een zeer complete standaard uitvoering, met onder andere Volvo On Call, RTI navigatiesysteem, elektrisch verstel- en verwarmbare voorstoelen en een elektrisch bedienbaar schuif-/kanteldak

Geplaatst: 14.12.2011 - 22:27
door 945i
Ik vraag mij maar steeds af wat het nut nou is om 50km elektrisch te kunnen rijden met een auto van 65000€, ik begrijp er niets van.....
Maar goed, dat is eigenlijk een andere discussie.

Zoals gezegd, 10 stuks moet lukken met een beetje goede wil.

Geplaatst: 14.12.2011 - 23:26
door den toerist
Brandstof besparing, de gemiddelde gebruiker rijd ( woon/werk verkeer) ongeveer 50km. Als je deze kost al kan uitsparen op jaarbassis dan kan dit wel tellen. (als ze de electriciteits factuur niet opslaan natuurlijk ).

Geplaatst: 14.12.2011 - 23:33
door 945i
Maar iemand met zo'n dikke diesel en die 65.000 € uitgeeft aan een auto, rijdt 100% meer dan 50km op een dag. In Nederland in ieder geval.. In België kan het eerder uit.

Geplaatst: 14.12.2011 - 23:45
door Broabander
Dan beter een Ampera, met 80km electrisch bereik, verbruik van 1.2/100 zodat je sowieso 500km ver komt en 2/3e voor de prijs.


Ja het is een Opel, da's wel een nadeeltje.

Geplaatst: 14.12.2011 - 23:48
door 945i
Die Opels zijn nogal "heetgebakerd" de laatste tijd..... Dat is nooit goed als je iets nieuws op de markt wil zetten....

http://www.nu.nl/auto/2692515/komst-ope ... raagd.html