Pagina 3 van 3

Geplaatst: 22.03.2006 - 13:35
door V480-S60
Henk schreef:Ik (met collega's )ga nog maar weer eens een paar honderd ton maken vandaag !!
Maar waarschijnlijk gaat de prijs alleen nog maar stijgen de komende weken!! (let maar op )
wat wordt er heden ten dage nou nog goedkoper
Frumpy schreef: Overigens wel frappant dat oliemaatschappijen aangeven dat zij de prijzen moeten verhogen, omdat hun kosten stijgen (personeel, inkoop, fabricage). Hoe kunnen dan toch altijd weer die winsten met tig % stijgen t.o.v. een vorige periode, als het hun alleen maar ging om de stijgende kosten te dekken.
Ach, nu de baas van Henk zelfs toestemming gaat geven om oude olievelden weer open te breken kan je inderdaad de klok gelijk zetten op die prijsverhogingen. (Wat een investeringskosten) Alleen komt dat geld, en die olie niet bij Henk in de Botlek terecht.

En ja schaarste creëert vraag en prijsstijgingen.

Geplaatst: 22.03.2006 - 19:50
door BlackWolf
Ok heren ik had een vraagje nu we toch over alles hebben behalve waar topic over begonnen was :p

Ik heb een TFT scherm besteld om in te bouwen voor achter passagiers, omdat de hoofd steunen van V40 niet meeste geschikte vorm hebben was ik van plan om het tussen twee voor stoelen te bouwen.

Ik dacht eerst ik haal de armsteun af en bevestig een zelf gemaakte beugel op de stuk waar armsteun op gezet was, maar toen ik de kapje weg trok zag ik dat deze gelijk een pennetje is om de armsteun vast te zetten. Dus ik kan daar geen beugel bevestigen en dan armsteun weer terug monteren.

Ik wil de beugel op de zij kant van de bestuurders stoel bevestigen zodat scherm mee gaat met de stoel net zoals de armsteun, als ik op een goeie plek monteer zal ik ook geen last van hebben omdat het scherm met de stoel mee gaat.

Nu komt de moeilijke vraag, kan ik een schroef tappen in de zij kant van de stoel? Omdat er een SIPS bag in de stoel zit twijfel ik een beetje, eigenlijk SIPS zit aan de andere kant van de stoel dus het moet geen probleem zijn maar ik wil toch zeker weten voor ik gaten in de stoel boor ;)

Ik ben ook bezig met turbo meter, olie drukmeter en olie temperatuurmeter te zoeken die mij bevalt, ik heb al een set voor de oog dus het word een leuke middag sleutelen maar ik wacht even tot ik een geschikte DivX player vind met een gemotoriseerd scherm, dan hoef ik alles maar een keer te openen. Als het klaar is dan zal ik paar foto’s posten (over paar manden :p )

Geplaatst: 10.04.2006 - 16:40
door BlackWolf
Vandaag een GROOT grote onderhoud gehad :p Best veel dingen tegengekomen en er moet nog paar dingen vervangen worden over 2 weken.

Er werd in eens heel duidelijk waar het stotteren en verbruik (1 op 8 ) van de auto kwam, bougies waren helemaal op in plaats van elektrode was maar een punt over.
Mijn benzine filter liet weinig door en wat er nog in zat qua benzine aan het vuile gedeelte was roet zwart. Olie die erin zat leek als of het nooit vervangen was :( Lucht filter viel wel mee, maar er is toch een K&N inleg filter ingegaan.

Laatste 3 tank beurten heb ik V-Power getankt, die €4 per tank beurt vind ik ook niet erg dus ik blijf V-Power tanken.

Een ding is zeker, vorige eigenaar heeft de auto laatste periode gewoon niet goed genoeg onderhouden. Zoals ik al zei over twee weken gaat de auto terug voor achterwiellagers, radiateur slang onder en bougie kabels. De bougie kabels die besteld zijn waren imitatie kabels en €107 inc. BTW en mooie is dat het niet past :p systeem gaf geen andere aan, zodoende ben ik bij de dealer geweest en daar kost het €45 ex BTW voor 4 kabels! Dus weer een leerpunt: “informeer altijd bij de dealer!”

In iedere geval wil ik iedereen bedanken voor meedenken!

Geplaatst: 19.04.2006 - 17:20
door Volvorijden
Hoe kan het met 98 dan beter zijn?
Simpel, Als het goed is heb je een antipingel dinges in je auto zitten die de verbranding meet, Als 98 beter ontvlamt dan 95 spuit het injectie systeem iets minder brandstof is. Maar 3 procent octaan~ is erg weinig. Vandaar dat het verschil zo moeilijk is te constateren