Geplaatst: 29.12.2011 - 21:40
Als het kan (ze zijn wat schaars in NL) zou ik er eentje met Four C proberen te vinden. Rijdt aanmerkelijk strakker en dat kan een XC goed gebruiken!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
hahaha in brabant hoor!!Thom schreef:Volgens mij komt er ergens in Friesland of Flevoland binnenkort een ramvolle XC70 D5 te koop.
Dat die D5's zo zuipen op snelheid...dat is toch eigenlijk niet meer van deze tijd.
ik ga jullie op de hoogte houden, voorlopig houden we de xc nog, ik ben een hobbyboer op de zeeuwse klei, en daar ist ie perfect voor, maar echt een xc70 zuipt als geen andere, een landrover discovery heeft hetzelfde gebruik komt door de gigantische ontwerpmisser in de eindreductie, de D5 op zich is een efficiente motor.sanco schreef:@ Thom: ik vind het eigenlijk best meevallen. Is 1 op 12/13 op de autobahn, waarbij je vlot meedoet, ook bergop, over 2200 km nu echt zo heftig voor een hoog op de poten auto van ca 1700 kg? ik denk dat om maar eens wat te noemen, een beetje Q5 met 170 ? pk TDI het niet veel beter doet.
Laat staan die zogenaamde zuinige CO2 wonderen.
Ok, korte rondjes met de GT moet je niet gaan maken, maar ook dat geldt voor veel meer auto's. Appels met appels vergelijken, dan zeg ik niet dat we voorop lopen, maar ik vind het acceptabel, en dat heeft m.i. niets met deze tijd te maken, waarbij de grootste CO2 winst zou zitten in het weer afschaffen van die *&^O(*@# roetfilters.
@ Lemmer: ik ben erg benieuwd hoe het jou straks vergaat met je magnifieke Beamer. Maar qua verbruik verwacht ik daar ook geen wonderen van. ALs je zoveel onder het pedaaltje hebt, dan schat ik jou wel zodanig in, dat je er af en toe even van geniet, en dat heeft nu eenmaal zijn prijs. Dus ook na aflevering ons graag op de hoogte houden hoor... wie weet rijden we dan over een paar jaar allemaal wel Duits
O ja, @ Mad: maakt veel uit of je 1000 ritjes van 10km maakt in een jaar, of 100 ritjes van 100km.... maar ik ben het met je eens: 10k is voor een dergelijke wagen eigenlijk te weinig.... maar ik voorspel joost: eens aan boord, en je jaarkilometrage gaat zomaar een factor x omhoog.
Wat dat betreft schatten mensen aan de voorkant vaak te laag in. Een paar extra kilometers in een diesel zijn dan uiteindelijk minder begrotelijk dan een 3.2 benzine met zeg 1 op 7 / 8 ....
Het woord is aan Joost.
zit erbij mij op hoor! stuur maar een pm als je interesse hebt, hij staat nu op 135000 kmThom schreef:Als het kan (ze zijn wat schaars in NL) zou ik er eentje met Four C proberen te vinden. Rijdt aanmerkelijk strakker en dat kan een XC goed gebruiken!
Meisje is zunig, daarom hoef ik het niet te zijn.sanco schreef:Ik vind het fijn dat U ons op de hoogte wilt houden landheer Lemmer...
ik begrijp ineens de Zeeuws meisje reclame niet meer "ons bint zuunig"
Als ik nu de keuze had om Four C er op te krijgen had ik dat gedaan. Soms is ie wel een wat week. Daarentegen is het een ideale auto om al die lamlendige drempels met een wat hogere snelheid te nemen dan je gewend was.Thom schreef:Als het kan (ze zijn wat schaars in NL) zou ik er eentje met Four C proberen te vinden. Rijdt aanmerkelijk strakker en dat kan een XC goed gebruiken!
Four-c geeft de wagen het karakter wat bij hem past. In comfort lange afstanden, lekker zoeven en deinen. Doordeweek op sport, heeft ie een veeeeeel betere wegligging en is extreem koersvast. De hoogste stand is voor 160 + op de autobahn, maar eigenlijk niet fijn, je kiezen klapperen de hele tijd op elk steentje.Rob@XC70 schreef:Als ik nu de keuze had om Four C er op te krijgen had ik dat gedaan. Soms is ie wel een wat week. Daarentegen is het een ideale auto om al die lamlendige drempels met een wat hogere snelheid te nemen dan je gewend was.Thom schreef:Als het kan (ze zijn wat schaars in NL) zou ik er eentje met Four C proberen te vinden. Rijdt aanmerkelijk strakker en dat kan een XC goed gebruiken!
Ik heb overigens nog nooit met Four C gereden maar ik ga er van uit dat ie dan wat harder is. Ik heb ook wel eens navraag gedaan om er Ohlins schokbrekers er op te zetten: niet mogelijk.
Vraag 3:
Ik heb diverse reviews gelezen waarbij aangegeven werd dat de geartronic niet zo vlot mee gaat. Wat is jullie ervaring en waar zou ik op moeten letten bij mijn keuze maken?
Dat had ik ook gelezen. Ik heb redelijk snel mijn XC laten tunen met RICA software. De bak blijft hetzelfde alleen mijn gevoel was dat ie iets mee doortrok. Het 'ouwe lullen' schakelgedrag heb ik daarmee flink verminderd. Maar je kan natuurlijk ook altijd nog handmatig schakelen :-0
Dan zeg ik het mischien niet goed, advanced is onprettig hard bij de volvo, omdat de rest zoals stuurgevoel, en wagenhoogte (dus zwaartepunt) gelijk blijft.Thom schreef:Wat een quatsch lemmer, Advanced is helemaal niet spijkerhard. Ok, venijnige richels en dwarsnaden voel je, maar het is geen BMW met M onderstel heur. Verder kan ik met je meegaan, Four C haalt veel deining uit de wagen en dat is nu net de achilleshiel van een XC. Klaverbladen en dergelijke zijn geen straf meer met de juiste stand. Toch denk ik dat een MY12 met die 19" en nivomat eronder dat ook prima doet.
Hoi Joost,joostvdl schreef:Is er overigens een lijst met standaard issues en de xc70? Voor de BMW 5 serie is die er em daar wordt je ook al niet vrolijk van. het is wel handig om die bij de hand te hebben wanneer ik naar een auto ga kijken. Of te wel een soort van checklist.
Al weet ik wel dat je alleen de klachten op internet leest en niet de "succesverhalen"
Wat zou er stuk moeten gaan aan een stel schokdempers van een gerenommeerd merk?Four C is leuk, behalve als het systeem kapot is, trek dan je portemonnee maar....ben blij dat ik het NIET heb.