Pagina 3 van 4
Geplaatst: 22.01.2012 - 17:36
door The Volvoboy
Bij de latere types willen de klepstoters soms vast gaan zitten (ik meen gelezen te hebben bij late olieverversing).
Geplaatst: 23.01.2012 - 18:35
door Remon
The Volvoboy schreef:Bij de latere types willen de klepstoters soms vast gaan zitten (ik meen gelezen te hebben bij late olieverversing).
Zojuist heb ik gebeld met volvo over het onderhoud van de auto. Bij 125k kilometer is er een nieuwe cylinderkop opgekomen omdat de kleppen tikkerden. Duidt dit op een rijstijl zonder warm rijden? Ik vind dit toch wel een groot probleem! Waar kan dit probleem door ontstaan zijn.
Is het noodzakelijk dat bij zo`n reparatie ook altijd de distributieriem vervangen wordt?
Een tweede euvel kwam voor de dag dat er vorig jaar bij 155k km verkeerde brandstof getankt is. Hier wordt de commonrail dieselpomp natuurlijk niet vrolijk van. Wat is jullie indruk van zo`n auto?
Geplaatst: 23.01.2012 - 19:15
door FrankS60
dbosker schreef:FrankS60 schreef:Qua gewicht en gezien het feit dat ze nooit roesten zou je bijna denken dat ze van RVS zijn

RVS maakt geen verschil in gewicht t.o.v. staal.
Soortelijk gewicht van staal/ijzer is 7800 kg/m3, van RVS 7930 kg/m3. Toegegeven, het verschil is niet enorm

Geplaatst: 23.01.2012 - 19:55
door Oceanracer
Als de benzine uit de tank is gepompt en het filter vervangen, wat standaard procedure is bij Volvo Assistance, denk ik niet dat het problemen hoeft te geven. En met die nieuwe kop kan hij weer jaren mee.
Nu weet je het, van hoeveel auto's weet je bij aankoop dit soort zaken nou helemaal? Als je een andere auto gaat bekijken, kan het zelfde zijn voorgevallen, maar wellicht niet traceerbaar.
Geplaatst: 23.01.2012 - 20:14
door Gast
Remon schreef:Zojuist heb ik gebeld met de volvo dealer waar de auto in onderhoud was. Bij 125k kilometer is er een nieuwe cylinderkop opgekomen omdat de kleppen tikkerden. Duidt dit op een rijstijl zonder warm rijden? Ik vind dit toch wel een groot probleem! Waar kan dit probleem door ontstaan zijn.
De kans is groter dat dit veroorzaakt is door het regenereren van het roetfilter.
Bij het rijden van veel korte afstanden komt er daardoor brandstof in de motorolie (gevolg stijgen oliepeil).
Maar nog veel erger; een slechte smering, gevolg stoters en nokkenas gaan als eerste stuk.
Geplaatst: 23.01.2012 - 20:52
door Bakboord1
Vroeger tankte men 's winters weleens een beetje benzine in de diesel omdat dit goed zou zijn.
Wat het effect op een moderne motor is durf ik echter niet te zeggen.
Geplaatst: 23.01.2012 - 21:20
door Remon
AlexV70 schreef:Remon schreef:Zojuist heb ik gebeld met volvo over het onderhoud van de auto. Bij 125k kilometer is er een nieuwe cylinderkop opgekomen omdat de kleppen tikkerden. Duidt dit op een rijstijl zonder warm rijden? Ik vind dit toch wel een groot probleem! Waar kan dit probleem door ontstaan zijn.
De kans is groter dat dit veroorzaakt is door het regenereren van het roetfilter.
Bij het rijden van veel korte afstanden komt er daardoor brandstof in de motorolie (gevolg stijgen oliepeil).
Maar nog veel erger; een slechte smering, gevolg stoters en nokkenas gaan als eerste stuk.
De auto heeft gemiddeld 2500kilometer per maand gedraaid dus niet echt korte afstanden als ik het zo inschat. Oliepeil stond halverwege maar dat hoort zo bij auto`s met roetfilter. Een rustige rijstijl is dus ongunstig voor de levensduur? Tijdens de proefrit reed de auto trouwens prima, en trok goed. Ook geen vreemde geluiden gehoord (alleen het prachtige geroffel van de vijf cilinders.).
Ik weet niet of er met de auto gereden is toen er verkeerd getankt is.
Geplaatst: 23.01.2012 - 22:02
door The Volvoboy
Een rustige rijstijl is helemaal niet ongunstig voor de levensduur, mits ie af en toe ook even flink aan de bak mag
Geplaatst: 08.09.2012 - 00:46
door Mart van der Steeg
Net redelijk wat roest gevonden onder rubber zijkant goot kofferbak (daar waar de scharnieren zitten). Is nog geen drie jaar oud. Claim bij Volvo ingediend.
Geplaatst: 08.09.2012 - 07:41
door mad
Eindelijk iemand met roest aan de bak.
Geplaatst: 08.09.2012 - 08:15
door Laguna-S60
hmm, zal straks ook eens kijken...
Geplaatst: 08.09.2012 - 08:41
door Mart van der Steeg
Ja, maar niet leuk, wordt vast wel gerepareerd maar geeft geen goed gevoel..
Geplaatst: 08.09.2012 - 10:11
door ovlov058
Kan in de fabriek beschadigt zijn, en zo de galvanise(zink)laag kwijtgeraakt.
Anders word het een mercedesverhaal(roestbakken)
Geplaatst: 08.09.2012 - 10:59
door Mart van der Steeg
ovlov058 schreef:
Anders word het een mercedesverhaal(roestbakken)
daar ga ik nog even niet van uit, laat wel weten hoe het afloopt
Geplaatst: 08.09.2012 - 15:04
door reinerrein
ik heb wel roest op 2 plekken auto is van 2002 en het zit op de bevestigingspunten van de dakdragers denk dat deze bij de meesten wel roesten.
Geplaatst: 08.09.2012 - 21:30
door StephanD
Ik was blij om in dit topic te lezen dat roest bijna niet voorkomt, maar onlangs kwam ik een ander topic over roest tegen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50894
Geplaatst: 08.09.2012 - 21:43
door Oceanracer
Klopt, maar dit topic gaat over de S60 en die hebben daar gek genoeg nooit last van.
roest
Geplaatst: 08.09.2012 - 22:37
door Mart van der Steeg
de roestfoto's, rechterkant waar scharnier kofferbak zit, roest onder rubber
Geplaatst: 08.09.2012 - 22:41
door The Volvoboy
Oei Mart, dat ziet er niet lekker uit.... :?
Geplaatst: 08.09.2012 - 22:44
door Mart van der Steeg
nee, zeg dat. Heb jij dat wel eens gezien?
Hoop niet dat dit een voorbode is. :
