Pagina 3 van 4

Geplaatst: 05.01.2012 - 20:38
door diesel01
Mag ik vragen waar je kostentechnisch aan moeten denk als een diff overlijdt?

Geplaatst: 05.01.2012 - 20:43
door Oceanracer
Er wordt een bedrag van dik 3 mille genoemd in het openingsbericht...

Geplaatst: 05.01.2012 - 20:48
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 05.01.2012 - 20:50
door Oceanracer
Blijft dus bijna 2 mille over om te betalen, alsof het niks is. Da's voor de meesten hier een maandsalaris!

Geplaatst: 06.01.2012 - 00:49
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 06.01.2012 - 05:32
door V70/2.4D/2003
Zouden mensen met een maandsalaris van € 2000 in een "vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c., rica226" rijden? Ik weet het niet..
Waarom niet?
Blijft dus bijna 2 mille over om te betalen, alsof het niks is. Da's voor de meesten hier een maandsalaris!
+1

Geplaatst: 06.01.2012 - 09:22
door diesel01
Alles in perspectief heren.
Wij kunnen allen toe met een nieuwe Fiat Panda/VW Polo maar dat doen we niet.
Als ik zie wat sommigen aan een auto verbouwen van '94 :roll: .
TS doet geloof ik ook niet moeilijk, sterker nog is blij met de deal en dat zou ik ook zijn als ik in zijn schoenen stond.
De één zit het hele weekend in de kroeg de ander repareerd zijn diff :wink:

Geplaatst: 06.01.2012 - 09:27
door 945i
Het heeft niet veel te maken met of je het kan betalen, alswel of je het wil betalen, ik zou daar iets anders over denken..

Maar om er een Cruijffiaanse uitspraak tegenaan te gooien; voordat ik een fout maak, maak ik hem niet.

Geplaatst: 06.01.2012 - 09:34
door diesel01
Lijkt mij toch cruciaal, als je het wel wilt betalen maar niet kunt :-k .
Ik denk dat juist de categorie mensen die een dergelijke auto koopt weet waar hij/zij aan begint.
Een complexe (prachtige) auto maar als er iets stuk gaat dan zul je dat financieel ook merken.

Geplaatst: 06.01.2012 - 09:39
door 945i
Yep, daarom.

Geplaatst: 06.01.2012 - 10:16
door bart simpson
ik merk aan mn balie dat er veel mensen zijn die het niet kunnen betalen, die altijd op de rem staan bij regulier onderhoud, die de goedkoopste bandjes nemen die er te koop zijn bij de KF maar die zich graag in de serieuzere uitstraling van het merk wentelen.
Die laten bij ons diagnoses stellen maar de reparaties uitvoeren door iemand die iig nog geen diagnose stellen kan

Geplaatst: 06.01.2012 - 10:25
door diesel01
Ik moet wel zeggen dat ik mijn banden niet bij de dealer laat doen, al het andere wordt gewoon door Broekhuis gedaan
Kan mij overigens voorstellen dat er mensen zijn die bij onderhouds facturen wat wit wegtrekken.

Geplaatst: 06.01.2012 - 12:58
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 06.01.2012 - 13:06
door Oceanracer
Blij? Als ik 70 mille betaal voor een auto zou ik blij zijn dat ik niet na nog geen 4 jaar tijd een nieuw differentieel hoef aan te schaffen omdat deze aan gort is! Echt bespottelijk dat er door een enkeling zo gemakkelijk overheen gestapt wordt.

E.e.a. heeft dan ook niks te maken met het willen/kunnen betalen van onderhoud. Als je om wat voor reden kiest voor een bepaalde auto, zou je er van uit mogen gaan dat deze doet waar hij voor gemaakt is en je dus niet voor dit soort onaangename verrassingen komt te staan. Een opmerking dat je dan maar niet voor zo'n auto moet kiezen, raakt kant noch wal.

Geplaatst: 06.01.2012 - 13:18
door 945i
+1.

Geplaatst: 06.01.2012 - 13:47
door kameel1
Laat het duidelijk zijn, ik ben bepaalde niet blij met een kapot differentieel wat mij 2000 euro gaat kosten.
Maar in de wetenschap dat Volvo 24 maanden garantie geeft en tot 36 maanden een coulance regeling heeft, dan begin je 'm wel te knijpen met een auto van 45 maanden.
Dat een naast familielid de motor van zijn 3 serie van krap 4 jaar oud bij 100000 km in elkaar heeft gedraaid door oververhitting, veroorzaakt door een haperende termostaat en dat de ruilmotor volledig voor zijn rekening kwam gaf mij bijvoorbaat niet veel vertrouwen in coulance.

Geplaatst: 06.01.2012 - 14:11
door V480-S60
Hoewel eens met Oceanracer: het mag niet gebeuren. Is de instelling van kameel1 de instelling waarmee je het meeste bereikt. (ook al is 2000 euri nog behoorlijk veel).

Geplaatst: 06.01.2012 - 14:45
door diesel01
V480-S60 schreef:Hoewel eens met Oceanracer: het mag niet gebeuren. Is de instelling van kameel1 de instelling waarmee je het meeste bereikt. (ook al is 2000 euri nog behoorlijk veel).
+1

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:02
door lemmer
ppFreddy schreef:
t5power schreef:Maar heeft hij standaard niet 205? Dan mag 20 pk niets uitmaken dunkt me.
De biturbo is volgens mij pas geïntroduceerd in 2010, dus zijn D5 was nog een single turbo 185pk/400Nm. Dat is nu dus 226pk/460Nm. Kan er wel wat mee te maken hebben, hoewel de verdeling voor/achter normaal 95/5 is, dus of dat achterdifferentieel daar zoveel harder van slijt...
95/5 ? vergeet het maar, is veel meer, eerder 60/40.

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:03
door 945i
90/10