En dan nog eentje om over na te denken:
FIREZONE
Turbodesk begon er over in een ander topic met de mededeling dat met Firezone diesel de auto wat zuiniger zou zijn. Gisteren ontdekte ik in Middelstum een Firezone-pomp, moest toch tanken en aldus de tank vol met Firezone-diesel.
Het mag verbeelding zijn maar: na de reparatie en de Firezone heb ik het idde dat hij inderdaad zuiniger is....aan de hand van de BC.
verstuivers
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
En dan bedoel je wel of geen onzin?Thijs schreef:Contact op II na spanningsloos geweest te zijn is er ook ze een.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
AlexV70,
De een zegt dat het moet en de ander zegt dat het onzin is en doet het dus steevast niet...
De een zegt dat het moet en de ander zegt dat het onzin is en doet het dus steevast niet...
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Oei..geen rook bij een 2.5TDI, die zou ik na laten kijkenGerbenBokma schreef:Ik heb ook een VW 2.5D TDI Motor loopt goed, geen rook
Gerben
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Precies,onzin dus,net als bij het resetten van de service indicatie.AlexV70 schreef:En dan bedoel je wel of geen onzin?Thijs schreef:Contact op II na spanningsloos geweest te zijn is er ook ze een.
Knopje dagteller indrukken,contact aan,4 keer knipperen en uit is het indicatielampje!
Niet bij alle modellen gaat het handmatig,bij de meesten wel!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
het lijkt er wel op......vraag turbodesk maar eens :!:Thijs schreef:Zal toch niet echt waar zijn Ger? Nog zuiniger?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Zeg maar Jan
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:46
Auto reed de laatste tijd vreemd (V70 D5 automaat bj 2002, 323k km gereden). Een trilling tussen de 80 en 110 en dan met name in hoogste versnelling. Was al bang dat de bak kapot was aangezien ik alle andere ‘goedkope’ onderdelen vervangen had. Aandrijfassen, rubbers voorste draagarmen etc. Bleef over de bak, au. Vond dit wel een beetje vreemd aangezien de bak verder goed schakelde en verder geen gekke dingen deed.
Verder sloeg de motor soms een slag over. Toch maar eens een second opinion laten doen door een dealer.
Monteur heeft me naar m’n werk gebracht in mijn auto zodat ik hem de trillingen kon laten voelen waar ik op doelde. Het viel hem direct op dat de motor anders klonk dan dat een D5 hoort te klinken. Mij nooit opgevallen, geen referentie. De uiteindelijke diagnose van de monteur was dat er waarschijnlijk 1 verstuiver niet goed mee deed. Gelijk een afspraak gemaakt met een dieselspecialist. Deze hebben alle verstuivers nagekeken en vastgesteld dat alle verstuivers ‘versleten’ waren. Zogenaamd peervormig geworden. Alle 5 dus laten vervangen. Ook €au maar minder €au dan een bak revisie.
Het rijden:
Wereld van verschil! Geen trillingen meer! En bij 120 loopt de auto merkbaar mooier. Rookt nagenoeg niet meer bij vlot optrekken. Hangt beter aan het gas.
Maw, verstuivers (deze serie dan) kunnen dus wel degelijk slijten. Hoe lang je vervolgens hiermee door kan blijven rijden,…? Bij mij tot aan de trillingen en het licht stotteren dus.
Verder sloeg de motor soms een slag over. Toch maar eens een second opinion laten doen door een dealer.
Monteur heeft me naar m’n werk gebracht in mijn auto zodat ik hem de trillingen kon laten voelen waar ik op doelde. Het viel hem direct op dat de motor anders klonk dan dat een D5 hoort te klinken. Mij nooit opgevallen, geen referentie. De uiteindelijke diagnose van de monteur was dat er waarschijnlijk 1 verstuiver niet goed mee deed. Gelijk een afspraak gemaakt met een dieselspecialist. Deze hebben alle verstuivers nagekeken en vastgesteld dat alle verstuivers ‘versleten’ waren. Zogenaamd peervormig geworden. Alle 5 dus laten vervangen. Ook €au maar minder €au dan een bak revisie.
Het rijden:
Wereld van verschil! Geen trillingen meer! En bij 120 loopt de auto merkbaar mooier. Rookt nagenoeg niet meer bij vlot optrekken. Hangt beter aan het gas.
Maw, verstuivers (deze serie dan) kunnen dus wel degelijk slijten. Hoe lang je vervolgens hiermee door kan blijven rijden,…? Bij mij tot aan de trillingen en het licht stotteren dus.
Volvo V70 D5 AWD '11
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80