Pagina 3 van 3

Geplaatst: 27.06.2012 - 19:52
door V70/2.4D/2003
En dan nog eentje om over na te denken:

FIREZONE

Turbodesk begon er over in een ander topic met de mededeling dat met Firezone diesel de auto wat zuiniger zou zijn. Gisteren ontdekte ik in Middelstum een Firezone-pomp, moest toch tanken en aldus de tank vol met Firezone-diesel.

Het mag verbeelding zijn maar: na de reparatie en de Firezone heb ik het idde dat hij inderdaad zuiniger is....aan de hand van de BC.

Geplaatst: 27.06.2012 - 20:01
door Thijs
Zal toch niet echt waar zijn Ger? Nog zuiniger?

Geplaatst: 27.06.2012 - 20:51
door Gast
Thijs schreef:Contact op II na spanningsloos geweest te zijn is er ook ze een.
En dan bedoel je wel of geen onzin?

Geplaatst: 27.06.2012 - 23:12
door Thijs
AlexV70,

De een zegt dat het moet en de ander zegt dat het onzin is en doet het dus steevast niet...

Geplaatst: 27.06.2012 - 23:35
door bartv70
GerbenBokma schreef:Ik heb ook een VW 2.5D TDI Motor loopt goed, geen rook
Gerben
Oei..geen rook bij een 2.5TDI, die zou ik na laten kijken :wink:

Geplaatst: 27.06.2012 - 23:35
door Ramon&Ramon
AlexV70 schreef:
Thijs schreef:Contact op II na spanningsloos geweest te zijn is er ook ze een.
En dan bedoel je wel of geen onzin?
Precies,onzin dus,net als bij het resetten van de service indicatie.
Knopje dagteller indrukken,contact aan,4 keer knipperen en uit is het indicatielampje!
Niet bij alle modellen gaat het handmatig,bij de meesten wel!

Geplaatst: 28.06.2012 - 00:00
door V70/2.4D/2003
Thijs schreef:Zal toch niet echt waar zijn Ger? Nog zuiniger?
het lijkt er wel op......vraag turbodesk maar eens :!:

Geplaatst: 02.08.2012 - 11:16
door Zeg maar Jan
Auto reed de laatste tijd vreemd (V70 D5 automaat bj 2002, 323k km gereden). Een trilling tussen de 80 en 110 en dan met name in hoogste versnelling. Was al bang dat de bak kapot was aangezien ik alle andere ‘goedkope’ onderdelen vervangen had. Aandrijfassen, rubbers voorste draagarmen etc. Bleef over de bak, au. Vond dit wel een beetje vreemd aangezien de bak verder goed schakelde en verder geen gekke dingen deed.
Verder sloeg de motor soms een slag over. Toch maar eens een second opinion laten doen door een dealer.

Monteur heeft me naar m’n werk gebracht in mijn auto zodat ik hem de trillingen kon laten voelen waar ik op doelde. Het viel hem direct op dat de motor anders klonk dan dat een D5 hoort te klinken. Mij nooit opgevallen, geen referentie. De uiteindelijke diagnose van de monteur was dat er waarschijnlijk 1 verstuiver niet goed mee deed. Gelijk een afspraak gemaakt met een dieselspecialist. Deze hebben alle verstuivers nagekeken en vastgesteld dat alle verstuivers ‘versleten’ waren. Zogenaamd peervormig geworden. Alle 5 dus laten vervangen. Ook €au maar minder €au dan een bak revisie.

Het rijden:
Wereld van verschil! Geen trillingen meer! En bij 120 loopt de auto merkbaar mooier. Rookt nagenoeg niet meer bij vlot optrekken. Hangt beter aan het gas.

Maw, verstuivers (deze serie dan) kunnen dus wel degelijk slijten. Hoe lang je vervolgens hiermee door kan blijven rijden,…? Bij mij tot aan de trillingen en het licht stotteren dus.