Pagina 3 van 11
Geplaatst: 06.07.2012 - 22:35
door arnoud
Tuurlijk, origineel is beter. Zonder twijfel.
Alleen was bij mij het budget ECHT op. En dan moet je keuzes maken.
Ik heb bewust gekozen voor de Premium Audio over de xenon koplampen, maar achteraf vond ik de lichtopbrengst toch wel magertjes.
@ PatEvTe: 4300K komt goed overeen met de kleur van de LEDs ernaast.
Stadlichten? Zitten die er nog op? Is me nooit opgevallen.
Ik zie de noodzaak om mijn kenteken verlichting aan te passen niet zo. Daar schiet ik niets mee op. Ik zou eerder ambilight lampjes daar in draaien

Geplaatst: 16.07.2012 - 00:13
door PatEvTe
Zo het setje is besteld. Zal dinsdag binnen zijn dan even inbouwen. Ik hoop dat me dat lukt. Ben niet super handig.
Geplaatst: 16.07.2012 - 19:35
door PatEvTe
Ik heb een setje besteld maar nu vragen ze van de webwinkel ofdat ik:
Of ik Canbus, slim ballast en R-lampen en C-lampen heb ?
Eeeeh Canbus (JA) slim ballast is makkelijk maar niet noodzakelijk gewone ballast is ook goed denk ik. Maar R-lamp of C-lamp of normaal...Nu lig ik er even uit. @arnoud Kun je misschien zeggen welke ik nodig heb ?
Verschil tussen R en C lampen op internet ?
De R-lampen, zoals bijvoorbeeld de H7-R lamp is speciaal ontwikkeld voor koplampen met een reflector, het meest traditionele lichtbundelsysteem. Meer weten over R-lampen?
C-lampen, speciaal ontwikkeld voor korte reflector koplampen. Een C-lamp betreft lampen die ongeveer de helft van de lengte hebben in vergelijking met gewone xenonlampen.
Geplaatst: 17.07.2012 - 20:37
door arnoud
Hou er rekening mee dat vanwege de niet standaard lampbevestiging in de koplamp van een V/S60 je niet zomaar een xenon setje ingebouwd krijgt.
Een flink beetje handig en creatief moet je wel zijn om het met succes af te ronden...
Je moet gewoon de Pilot Pro Line Duo hebben, dan heb je in ieder geval de juiste componenten.
Geplaatst: 17.07.2012 - 21:24
door PatEvTe
elukkig die heb ik besteld met de H7. Maar eerder zei je dat het zo gepiept was. Wat bedoel je eigenlijk ? Beetje creatief dat ben ik namenlijk niet. Is het niet een kwestie van lamp eruit. Nieuwe erin met dat extra gaatje zoals je vermelde en dan werkt het...
Heb je misschien nog tips ? Als het wiel al uitgevonden is hoef ik het niet meer te doen !
Dank je @arnoud Of kun je misschien een fotootje posten hoe je het gedaan heb met enige tips erbij. Ik denk dat er meerdere blij mee zullen zijn...
Geplaatst: 18.07.2012 - 10:22
door cierske
PatEvTe schreef:elukkig die heb ik besteld met de H7. Maar eerder zei je dat het zo gepiept was. Wat bedoel je eigenlijk ? Beetje creatief dat ben ik namenlijk niet. Is het niet een kwestie van lamp eruit. Nieuwe erin met dat extra gaatje zoals je vermelde en dan werkt het...
Heb je misschien nog tips ? Als het wiel al uitgevonden is hoef ik het niet meer te doen !
Dank je @arnoud Of kun je misschien een fotootje posten hoe je het gedaan heb met enige tips erbij. Ik denk dat er meerdere blij mee zullen zijn...
Een paar tips met enkele foto's zou inderdaad fantastisch zijn.
Zijn er ook normale lampen die een "witter" licht geven dan de standaard setjes? Bij gaat het hem meer om het kleurverschil tussen de dagrijlichten en de dimlichten dan om de extra lichtopbrengst. Hier in België staat toch om de 20 meter een lantaarnpaal....
Geplaatst: 18.07.2012 - 10:25
door arnoud
Je moet altijd voor een 4000-4300K lamp gaan aangezien dit het dichtst bij de originele lampen en de LED verlichting staat.
Foto's heb ik niet van de installatie gemaakt, sorry.
Geplaatst: 20.07.2012 - 09:20
door PatEvTe
Zo ze zitten erin. Was eigenlijk heel gemakkelijk in een uurtje was alles klaar. De ballasten heb ik inderdaad onder de komplampunit kwijt gekunnen. Maar wat een verschil ziet er super uit. Dus ik kan het iedereen aanbevellen. de Pilot 4300 K met proline balasten.....ik heb overigens ook gelijk de kentekenverlichting aangepast. Nu alleen het knipperlicht voor nog en dan is alles LED/Xenon....
Ik heb overigens een fotoreportage gemaakt. Maar ik zal deze nog eens uploaden. Nu ga ik eerst de caravan eraan koppelen en naar Italie......met nieuwe verlichting...
Geplaatst: 20.07.2012 - 09:28
door PatEvTe
Effe toch 1 foto.
Voor men begint haal de koplampunit in zijn geheel eruit. (Zie instructieboekje). Wanneer je deze eruit heb schroef de achterplaat van de koplampunit en boor een gat van Rond 2 CM in de plaat.
Daarna is het gewoon een kwestie van plug en play. Stelt niets voor.
Geplaatst: 20.07.2012 - 16:26
door arnoud
En hoe heb je de lampen vast gezet?
Geplaatst: 22.07.2012 - 10:14
door remmm
Knipperlicht aanpassen? Silverlights??? Daar wil ik ook wel een foto van zien dan....
Komt 5000k niet dichter in de buurt van de DRL..... ? Volgens mij is Pilot wel wat blauwer dan origineel van nature... Zelfs de 4300k.
Ik heb in mijn Mini Cooper, originele xenon-koplampen ingebouwd met Pilot Xenon 5000k:
Ik heb de stadslichten niet aangepast om het een beetje origineel te houden.

Geplaatst: 22.07.2012 - 16:53
door jds
Ik heb de OEM xenon (4300K) van Volvo en de 6000 en 4300 K van Pilot gehad. Door defect van één van de lampen bleken de 6000K's van Pilot gewoon 43OO te zijn, alhoewel er 6000 op de lampen stond. De kleurtemperatuur van LED is volgens mij 7000K, 4300K komt dichter in de buurt dan de 3OOOK van halogeen maar is nog niet hetzelfde. 4300K geeft de meeste lichtopbrengst en verlicht de gewone weg het beste, indien je de verkeersborden en de witte lijnen het best wil zien moet je 6000K nemen.
Geplaatst: 22.07.2012 - 21:04
door arnoud
6000K is een heel stuk blauwer dan de DNA verlichting op de V60/S60. Dan komt 4300K behoorlijk dicht in de buurt.
Geplaatst: 06.08.2012 - 23:29
door volva
Ik heb een Pilot Pro Line 12volt H7 6000k setje. Staat erg goed, past bij de LED en geven mooi wit licht (niet blauw).
Bij mij was het niet nodig om de extra weerstandskabel te gebruiken. Heb alleen de ballasten geplaatst. Werk als een zonnetje (sinds dec 2011), erg tevreden. Wellicht in de toekomst de lenzen erop.
Vastzetten was bij mij geen probleem gewoon lampen ingeklemd met kabeltjes door kapje heen en blijven goed zitten. Wel rubber afdichting tegen stof.
Geplaatst: 07.08.2012 - 12:06
door volva
Geplaatst: 11.08.2012 - 15:07
door PatEvTe
arnoud schreef:En hoe heb je de lampen vast gezet?
Zo weer terug van vakantie. Sorry voor het late antwoord. Ik heb de lampen gewoon vastgezet zoals je de andere eruithaald geen problemen hiermee ?
Geplaatst: 19.12.2012 - 17:22
door FuNkTrAxXz
Dat ziet er héél goed uit Volva .. Ikzelf ben aan het twijfel voor 5 of 6000k
Hebben jullie ook het sproeisysteem etc geplaatst, neen zeker?
Geplaatst: 22.12.2012 - 12:10
door PGV90
Als je het doet, doe het graag goed!
Ik wordt beetje gestoord van al die Seatjes, Golfjes en transpoter busjes met zelf ingebouwde (nep) xenon die je her en der steeds meer tegenkomt. Zeer verblinded.
Het is niet voor niets dat xenon zich steeds stelt aan het niveau van de auto en koplamp sproeiers moet hebben.
Geplaatst: 22.12.2012 - 12:15
door Oceanracer
Hoho! Niet gelijk die Golfjes! Er zijn hier in de buurt legio V70's (classic én V70n) die hun armaturen hebben voorzien van verblindende xenon-meuk! Dus het type auto maakt kennelijk niet uit...
Geplaatst: 22.12.2012 - 12:19
door NJ8
Ik heb ook H7 xenon erin, en ben er trots op (;-) ) Het is 4300k, dus je ziet niet dat het aftermarket is. Het punt is gewoon dat veel volk geen idee van hun lichtbeeld heeft door dat gehobby. Voor een lampentester afstellen en daarna je koplampen af en toe schoonmaken.
Plaatje erbij
