Pagina 3 van 10

Geplaatst: 11.03.2012 - 22:06
door arjan_de_jong
Tja dan weet je wat je te wachten staat...

Het is een paar uur werk als je het op je gemakje doet.
Ben blij dat dit nu in orde is. Waarschijnlijk is de kabelboom al een paar keer tussen het kleppendeksel en de plastic kap terecht gekomen waardoor er wat slechte plekken waren gekomen.

Geplaatst: 12.03.2012 - 21:42
door Msuidgeest
Ik koop gewoon een andere auto ...

Vrouw is al aan het zoeken en heeft prettige dingen gezien op het grote www

Geplaatst: 12.03.2012 - 21:43
door arjan_de_jong
En wat zou het dan worden? andere 960? Gaat toch niet weg voor enkel een kabelboompje toch?

Geplaatst: 12.03.2012 - 21:56
door Msuidgeest
HAP happerde hap.

Nee hoor maar ik kijk stiekem al eens naar wat anders. Iedergeval weer een 3 liter automaat. Of iets met 3,7 en Quattro. Er is genoeg leuks te koop voor een habbekrats: niemand wil die grote auto's meer rijden.

Geplaatst: 12.03.2012 - 22:29
door arjan_de_jong
Sorry had honger :P

Tja moet je eens in Duitsland kijken daar staat nog veel meer leuks te koop voor echt lage prijzen... Maar je gaat toch geen Dikke 960 inruilen voor een quattro? Rijd leuk hoor dat dan weer wel...

En een 3.0 Ik merk met mijn 3.0 eigenlijk niet heel erg veel verschil met de 3.0 die ik heb gehad in het verleden.
Zelfs de 5.0 V8 in de S-klasse die ik hiervoor had was maar minimaal sneller dan mijn huidige 960. En de 960 rijd lekkerder vind ik.

Geplaatst: 13.03.2012 - 21:32
door Msuidgeest
Er is nauwelijks verschil tussen een 2,5 en een 3,0 liter. Koppel en vermogen liggen anders maar qua rijeigenschappen maakt het weinig uit.
Een 3 liter van een S90 met 180 PK kan wel interessant zijn: nagenoeg het zelfde koppel als een 204 PK-versie maar bij lagere toerentallen. Dat maakt de auto soepeler en rustiger en is erg prettig als je iets zwaars trekt.

Geplaatst: 28.03.2012 - 21:41
door arjan_de_jong
Nieuwe kabelboom netjes ingetapet ondertussen.

Ook vandaag maar eens gezocht naar de oorzaak dat de kachel fan niet werkte.

12 volt rechtstreeks op de motor gezet. -> Niks
Motor uitgebouwd en eens open gemaakt.
Koopborstels zijn flink ingesleten dus dat word een nieuwe motor.

Heeft iemand nog een goede kachel motor liggen? Past die van een 940 ook??

Geplaatst: 28.03.2012 - 22:49
door Msuidgeest
Kun je op je werk geen koolborstels bestellen? Je zit toch dicht bij het vuur?

Geplaatst: 28.03.2012 - 22:55
door MarioC70
die gaan niet meer helpen,de sleepring is compleet weg zie ik!

Geplaatst: 28.03.2012 - 22:58
door MarioC70
Het isolatiespul voor de bobinebedrading kun je orgineel bestellen bij Volvo.

Geplaatst: 29.03.2012 - 10:05
door wim de jong
ik zit met hetzelfde probleem, ook bij mij is de sleepring ingesleten, maar nog lang niet zo extreem als bij jou.
Een exemplaar van de sloop is twijfelachtig.......meestal staan daar ook de auto's met behoorlijke km-standen......
En meestal staan ze daar ook al een maandje of tig in de regen stil.

Deze fanmotor wordt gebruikt volgens VIDA in een 740, 760, 940, 960 en S/V90, partnummer: 30676870.
Wel alleen met een ECC of airco.
zit er geen airco in, is de fanmotor ook een ander nummer.

Volgens mij is het fabrikaat BOSCH......misschien kun je een sleepring krijgen via bosch....
Zomaar iets: soms hebben die speciale startmotor en dynamo revisie boertjes ook wel veel in voorraad.....en reviseren hun het voor weinig!

Geplaatst: 29.03.2012 - 10:57
door koen303114
die heeft zijn beste tijd wel gehad zo te zien

Geplaatst: 29.03.2012 - 15:06
door arjan_de_jong
Tja die 6 ton moet ergens blijven..

@ mario; dat gewikkelde plastic bedoel je? Heb er nu enkel tape om. Zal toch wel goed genoeg zijn?

Ontsteking.

Geplaatst: 01.04.2012 - 11:57
door Henkjan0
Arjen, waar heb je die (bobine)stekkers voor de kabelboom besteld? bij de Volvo-dealer?
Zijn de oude stekkers ook niet goed meer dat ze vervangen moeten worden?

Geplaatst: 01.04.2012 - 19:18
door arjan_de_jong
Stekkers besteld bij de dealer.

De stekkertjes die aan de draden geknepen zaten waren niet fris meer net als de bedrading. Had gelijk alles besteld. want had ook de opvulling nodig in de stekkers maar helaas zat dat er dus niet bij.

Nieuwe plugjes aan de draden zijn nu geknepen en ook gesoldeerd.

Geplaatst: 05.04.2012 - 18:08
door arjan_de_jong
Ondertussen voor 2 tientjes een andere gevonden die nog super werkt. Zal waarschijnlijk ook nog wel eens kapot gaan maar een nieuwe kopen kan altijd nog.

Volgende klus zal de distributie worden denk ik samen met een APK.

Geplaatst: 16.04.2012 - 19:21
door arjan_de_jong
Vandaag de 960 zonder probleem door de APK.

Geplaatst: 16.04.2012 - 19:50
door Msuidgeest
Zelf gekeurd of door een collega?

Geplaatst: 17.04.2012 - 06:59
door arjan_de_jong
Heb zelf (nog) geen APK papieren. Dus door een collega

Geplaatst: 23.05.2012 - 23:15
door arjan_de_jong
Gister was hij toe aan een kleine beurt en op weg naar mijn werk gaf hij aan dat er een lampie stuk was. Bleek dimlicht te zijn. Ik heb er maar 2 nieuwe in gestoken.

Enkel 1 puntje is nog dat de multiriem iets opgevreten word. Dit had ik net na de koop al gezien en weet ook de oorzaak.
Er is eens een nieuwe dynamo in gekomen maar bij dit exemplaar zit blijkbaar geen afstand ring achter de poelie. Waardoor de poelie dus net een paar mm dichter bij de motor zit en de riem er scheef op zit.
Nu heb ik al een juiste afstand ring gekregen bij een dynamo boer maar nog niet de moed gevonden om hem te vervangen.

Iemand een goede tip om de bout los te krijgen van de dynamo als hij nog in gebouwd is? Of zit er niks anders op dan de dynamo uit te bouwen?
Is een dynamo van een 850 trouwens het zelfde? Die heb ik nog nagenoeg nieuw liggen.