Pagina 3 van 4

Geplaatst: 14.02.2012 - 23:55
door FrankS60
Hah een sleutelcursus kan toch nooit kwaad? Wellicht vertel je de doorgewinterde sleutelaar niks nieuws, maar er zijn altijd mensen die het nog nooit geprobeerd hebben en op zoek zijn naar info. Ik heb trouwens altijd op een 2 koloms gesleuteld, eerst gehuurd en nu met 2 vrienden 1 in bezit. Het is wel echt ideaal sleutelen als je het vergelijkt met gehannes op een krik/assteunen.

Geplaatst: 15.02.2012 - 08:13
door ovlov058
Weekendje niets anders doen dan veren wisselen, eruit erin eruit erin...enz.

wedden dat je mario moet gaan geloven, zondagavond :shock: .........anders weekje ziekenhuis :oops:

Geplaatst: 15.02.2012 - 14:10
door edraket
MarioC70 schreef:Het begint er op te lijken dat ik maar wat loop te zwetsen in jullie ogen?
Er zijn wel meer werkzaamheden die een monteur nu eenmaal sneller doet dat een doorsnee sleutelaar,voorbeelden genoeg zou ik zeggen hier op het forum.
Edraket schreef:Ik zeg niet dat het niet waar is wat je zegt, maar ik deel de mening van Frank: er staat echt nog heel veel spanning op de veer als je de draagarm met heel veel kracht naar beneden trekt. Wat is dan je foefje?
Wel lezen hoor, ik geef toch dat ik niet zeg dat het niet waar is wat je zegt, maar ik heb ook al heel wat keren de achterveren van een S60/V70 los gehad, en ik zie nog steeds niet hoe je dat dan doet zonder spanners oid.
Kun je anders uitleggen hoe je dat doet, dan is dat uit de wereld. Ik leer namelijk graag net als FrankS60 en anderen denk ik maar zo.

Geplaatst: 15.02.2012 - 14:17
door Walter
wel grappig dat je met zo veel sleutelervaring onverstandig gaat sleutelen. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. Als je na al die jaren ervaring nog geen idee hebt wat er kan gebeuren als je onverstandig met die veren om gaat... Je zelfverzekerdheid van 'ik kan het wel zonder klemmen' kan je nog eens duur komen te staan, al hoop ik dat niet voor je. Zelfoverschatting kan tot ongelukken leiden. Als je een slimme monteur bent die mensen hier wil helpen, geef je nooit het advies de klemmen lekker links te laten liggen. Tenzij je onervaren sleutelaars het ziekenhuis in wilt hebben maar dat kan ik me niet voorstellen.

Mijn advies; gewoon doen zoals het het meest veilig is, hoe Mario het doet, moet 'ie zelf weten

Geplaatst: 15.02.2012 - 15:03
door MarioC70
Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.

Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.

Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.

Geplaatst: 15.02.2012 - 15:05
door MarioC70
MarioC70 schreef:Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.

Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.

Geplaatst: 15.02.2012 - 15:06
door MarioC70
Walter schreef:wel grappig dat je met zo veel sleutelervaring onverstandig gaat sleutelen. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. Als je na al die jaren ervaring nog geen idee hebt wat er kan gebeuren als je onverstandig met die veren om gaat... Je zelfverzekerdheid van 'ik kan het wel zonder klemmen' kan je nog eens duur komen te staan, al hoop ik dat niet voor je. Zelfoverschatting kan tot ongelukken leiden. Als je een slimme monteur bent die mensen hier wil helpen, geef je nooit het advies de klemmen lekker links te laten liggen. Tenzij je onervaren sleutelaars het ziekenhuis in wilt hebben maar dat kan ik me niet voorstellen.

Mijn advies; gewoon doen zoals het het meest veilig is, hoe Mario het doet, moet 'ie zelf weten

Even goed lezen volgende keer,ik gaf dat namelijk zelf al aan als je er geen ervaring mee hebt.Gebruik goeie klemmen.

Geplaatst: 15.02.2012 - 15:59
door blastaway
Ik heb besloten de SAM verlagingsset te nemen die ookd e Nivomat met 35 mm verlaagd.

Men vraagt mij het volgende om zeker te zijn dat ze geschikt zijn voor mijn auto:

Mijn auto mag achter geen aluminium draagarmen hebben anders is de set niet geschikt. Weet iemand hoe ik dat kan zien, of weet iemand of mijn 2006er 2.0T Sport edition II Stalen of Aluminium draagarmen achter heeft?

Geplaatst: 15.02.2012 - 16:50
door edraket
Achter zijn de draagarmen bij de 2WD aangedreven modellen in elk geval van staal.

Geplaatst: 15.02.2012 - 16:51
door edraket
MarioC70 schreef:Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.
Aha, das wat anders. Ik begreep dat je het zonder klemmen deed, en volgens mij lukt dat niet zonder de draagarm los te nemen. Ook weer uit de wereld.

Geplaatst: 15.02.2012 - 16:56
door Walter
Maar om het nu 4 leer te plaatsen...

Geplaatst: 15.02.2012 - 17:36
door blastaway
edraket schreef:Achter zijn de draagarmen bij de 2WD aangedreven modellen in elk geval van staal.
Ok, dan passen ze dus. Dan kan ik deze bestellen.

Geplaatst: 15.02.2012 - 20:08
door elianmars
Bestel je ze direct bij SAM, Sven?

Geplaatst: 24.02.2012 - 19:44
door blastaway
Wie kan ff een fotoshop doen van mijn auto met 35 mm verlaging, ben ik (en de wederhelft) een beetje voorbereid op wat komen gaat :-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 24.02.2012 - 21:38
door DawnBlueED
De hartlijn van de herplaatste wielen zit hier net boven de bouten van de oude positie.

Geplaatst: 24.02.2012 - 21:57
door edraket
Zo laag gaat hij zeker niet komen met 35 mm verlaging!

Geplaatst: 24.02.2012 - 22:35
door toppertje
geeen gezicht zo.

Geplaatst: 24.02.2012 - 22:35
door Bakboord1
De auto heeft volgens mij nu al sportnivomat. Staat een stuk lager dan de mijne. En vanuit mijn perspectief precies goed.
Ik zou de auto met sportonderstel niet verder verlagen. De shop is niet echt mooi mi. (edit, ik bedoel hoe laag de auto ligt. Dus niet het softwarevwerk)

Geplaatst: 24.02.2012 - 23:01
door DawnBlueED
Deze is minder laag. Is is trouwens goed om in de gaten te houden dat het hier om gratis kladjes gaat en niet om een betaalde opdracht :)

Geplaatst: 24.02.2012 - 23:06
door blastaway
Thanx DawnBlueED! Die laatste is perfect. Ziet goed uit!