Pagina 3 van 3
Geplaatst: 14.02.2012 - 13:32
door Iroll
V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:Het is de vraag of het management ingrijpt tegelijkertijd met de melding op de BC. Als er eerst een waarschuwing komt, dan kun je daar op anticiperen. Ik kan me niet voorstellen dat het vermogen ineens wegvalt, zonder waarschuwing vooraf.
Ik veronderstel dat dickmans dichter bij de waarheid zit dan Oceanracer.
Je veronderstelt en vraagt je teveel af. En veronderstellingen zijn helaas niet gebaseerd op ervaring of technische kennis. Daar laat ik het maar bij, iedereen kan zijn conclusies nu wel trekken denk ik zo. Deze discussie verzand teveel in een in mijn ogen kinderachtig welles/nietes spelletje.
Geplaatst: 14.02.2012 - 13:34
door Oceanracer
V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:Zucht... Ik stel toch nergens dat de leaserijder altijd plankt? Laat ook maar...
Hier bijvoorbeeld:
Als er in die periode gewoon geplankt wordt, komen de problemen hierdoor pas later (dus na de lease-periode) aan de orde.
Moet ik dát soms ook nog uitleggen?
Ik ben blij voor je dat jij de afwezigheid apprecieert. Ik blijf het een domme keuze van Volvo vinden. Ook ik laat het hier verder bij.
Geplaatst: 14.02.2012 - 13:37
door BlackcurrantV70
Slotje erop zou ik zeggen, mijn vraag is beantwoord.....
Geplaatst: 14.02.2012 - 13:54
door V70 D5 Ed. II Geartronic
Je veronderstelt en vraagt je teveel af.
Dat komt omdat ik de melding zelf nooit gezien heb. Ik kan er dus geen stellige uitspraak over doen.
Wel kan ik iets zeggen over de melding over het oliepeil. Die kreeg ik afgelopen week een paar keer. Steeds tijdens het rijden en niet iedere keer. Naar de garage geweest en daar is een liter olie bijgevuld. De concluisie die ik daar uit trek is dat de BC snel meldt, ruim voordat er sprake is van een echt probleem. Op grond daarvan hecht ik meer waarde aan de veronderstelling dat ook bij een te hoge temperatuur de melding komt ruim voordat er sprake is van een acuut probleem.
Geplaatst: 14.02.2012 - 14:00
door Frederik Welvaert
BlackcurrantV70 schreef:Nu nodigt een XC60 D3 AWD (2.4) totaal niet uit om sportief te rijden, dat heb ik ervaren tijdens de testrit, de auto reageert wat slomer dan de 2.0 D3.
Misschien is dat beter tegen de snelheidsovertredingen, want de D3 2.0 nodigt echt uit om er tegenaan te gaan, die staat werkelijk te trappelen om er vandoor te gaan.
Spreek je nu over de D3 in je C70 of de D3 2.0D XC60 waarmee je een proefrit gedaan hebt?
Vergeet niet dat die 2.0D D3 XC60 maar 2 wielen moest aandrijven, een AWD is al wat zwaarder, en heeft dan ook nog eens meer vermogenverlies in de overbrenging.
De XC60 2.4D AWD voelt inderdaad vrij traag aan, maar als je de boel goed warm rijdt en eens doorduwt is de power er wel hoor. (hoewel ik toch een chipje naar 205pk overweeg)
Geplaatst: 14.02.2012 - 16:10
door BlackcurrantV70
Ik heb een D3 2.0 V70 gereden en die rijdt exact zoals onze C70 metdezelfde motor, vrij brutaal vind ik, auto nodigt uit om snel te rijden en op te trekken.
Dan met de 2.4 XC60 AWD gereden (volgens de dealer ook een D3 maar dan 2.4) en die voelt trager, slomer aan.
Aangezien de D3 AWD eigenlijk pas vanaf MY12 is gekomen, weet ik nu niet echt welk motor type in die XC60 zit.
De "oude" 24D had 175 pk, dus dat is em ook niet, ik vind alleen een 24D met 163 pk tot MY09.
Geplaatst: 14.02.2012 - 16:43
door Jers3n
Check even in de volgende
LINK met de Duitse user-manual MY11 in PDF. In hoofdstuk 'technische daten' pagina 309-329 worden ook de technische gegevens van een 2.4D AWD (GT en MT) beschreven.
Geplaatst: 14.02.2012 - 17:12
door BlackcurrantV70
Yes ! Dat moet em wel zijn !
Wat is dit forum toch handig !
Geplaatst: 14.02.2012 - 17:15
door BlackcurrantV70