Pagina 3 van 62

Geplaatst: 23.02.2012 - 09:56
door Walter
Krijgt een DRIVe een ander achterruitje? Zijkant bedoel ik dan...

Geplaatst: 23.02.2012 - 10:15
door Discovery
Ik zie toch echt dezelfde zijkant, lichtinval is alleen anders waardoor het ruitje wat groter/kleiner lijkt.

Geplaatst: 23.02.2012 - 10:19
door Karizma
Afbeelding

Deze achterkant ziet er al beter uit.

Geplaatst: 23.02.2012 - 10:23
door jds
Men kan op deze foto's eigenlijk nog niet veel zien.
De knik in de achterdeur thv van de schouder komt toch wel gekunsteld over.

Geplaatst: 23.02.2012 - 11:14
door MichelR
We wachten gewoon af tot de 28e dan mogen er officieel foto's worden getoond..

Geplaatst: 23.02.2012 - 11:15
door euerw
Ben heeft gelijk, eerst in het echt zien. maar de foto.....een beetje te veel en te druk

Geplaatst: 23.02.2012 - 11:31
door gold
ziet er beter uit op de plaatjes dan verwacht.... en leuk die p1800 verwijzing inderdaad!

nu idd in het echt zien!

Geplaatst: 23.02.2012 - 12:01
door wim de jong
Waar blijven toch die echte "V" , met een lekkere rechte kont, zoals de 7 en 9 series, de 850 en de V70 classics? Dat waren pas stations.
Dit is geen V waardig..........net als de V60, ook zo schuin naar achteren.

Hij heeft ook wel wat weg van een Ford focus....dus duidelijke Ford invloeden.

Geplaatst: 23.02.2012 - 13:20
door jds
wim de jong schreef:Waar blijven toch die echte "V" , met een lekkere rechte kont, zoals de 7 en 9 series, de 850 en de V70 classics? Dat waren pas stations.
Dit is geen V waardig..........net als de V60, ook zo schuin naar achteren.

Hij heeft ook wel wat weg van een Ford focus....dus duidelijke Ford invloeden.
De V40 koop je nu eenmaal niet als lastwagen, daarvoor bestaat de V70.
Volvo kan toch niets anders dan downsizen, het is de wil van de markt.

Geplaatst: 23.02.2012 - 13:24
door FF
Ziet er veel belovend uit, maar idd eerst maar eens live zien

Geplaatst: 23.02.2012 - 17:25
door Maurice Pierik
Over C, S, V en XC.
C staat voor twee en driedeursmodellen (coupe, cabriolet, CC, 3d. hatchback enz)
S staat voor vierdeursmodellen (sedans, limousines)
V staat voor vijfdeursmodellen (estates, sportwagons, 5d. hatchback enz)
XC staat voor cross-overs (SUV enz)

De V40 2012 is dan ook helemaal geen estate, maar een hatchback in het C-segment. Volvo mikt met de V40 overduidelijk op modellen als de Audi A3 Sportback, BMW 1-serie, VW Golf enz. Voor het eerst kiest Volvo duidelijk voor dit segment, in plaats van te komen met auto's die te duur/luxe/chique zijn voor het C-segment en te klein voor het D-segment, zoals dat met de huidige S40/V50 het geval is. Deze auto's laten zich immers slecht vergelijken met modellen van concurrenten.
Dit betekent dat potentiele kopers die in zijn voor een C-segment auto sneller naar de Volvo-dealer zullen stappen. En dit vergroot de verkoopkansen voor de V40.
Dat je als huidige V50 rijder in de V40 wellicht niet direct een geschikte opvolger zult vinden, wordt door Volvo afgevangen met de S60/V60 die duidelijk in het D-segment zijn gepositioneerd.
Momenteel moet Volvo het C-segment bedienen met de C30, die in direct vergelijk met zijn concurrenten eerder buiten de boot valt omdat de C30 meer een kruising is tussen een hatchback en een coupe. Daarnaast is er een trend waarneembaar dat driedeursmodellen van dit formaat duidelijk minder in de belangstelling staan. Zo is bijvoorbeeld de Ford Focus niet meer als driedeurs te koop.
Omdat sedans al jaren minder populair zijn (zeker de compactere modellen) heeft Volvo besloten vooralsnog niet met een nieuwe S40 te komen. Alhoewel dit laatste sinds de overname van Volvo door Geely wel eens terug gedraaid kan worden. In China is men namelijk verzot op sedans...

Geplaatst: 23.02.2012 - 17:27
door Volvoman
De voorkant is formidabel mooi, de achterkant misschien in het echt ook...

Geplaatst: 23.02.2012 - 17:39
door Henriƫtte
Ik vindt het model sportief, maar ook vooral elegant. (verkeerde woordkeuze misschien, maar dat komt omdat ik een vrouw ben).

Geplaatst: 23.02.2012 - 18:49
door Paul
Ik had het niet beter kunnen omschrijven Maurice.
Mijn vriendin zei ook gelijk, je gaat toch niet zometeen kleiner rijden...
Maar mijn moeder gaf gelijk voor haarzelf aan dat dit de opvolger is voor haar V50.

Maar ik vind een V60 D3 R-Design ook wel erg leuk, dus ben benieuwd hoe de prijzen zullen zijn.

Geplaatst: 23.02.2012 - 19:57
door casper
Afbeelding

Geplaatst: 23.02.2012 - 20:18
door Max
wim de jong schreef:Waar blijven toch die echte "V" , met een lekkere rechte kont, zoals de 7 en 9 series, de 850 en de V70 classics? Dat waren pas stations.
Dit is geen V waardig..........net als de V60, ook zo schuin naar achteren.

Hij heeft ook wel wat weg van een Ford focus....dus duidelijke Ford invloeden.
Helemaal mee eens, het komt eerder in de buurt van een C(oupe).
Positief kan ik er nog niet over zijn, maar misschien verandert dat nog als ik 'm in het echt zie.

Geplaatst: 23.02.2012 - 22:22
door John Vermeulen
Van de eerder gepubliceerde afbeeldingen van het model in het Zweedse autoblad kon ik niet echt enthousiast worden. De voorkant leek weinig karakteristiek en de achterkant wel erg vreemd en vooral onduidelijk gestileerd. Het zijprofiel niet echt indrukwekkend. Maar misschien komt het allemaal doordat die foto's wat wazig zijn en de eenvoudige uitvoering in een grijs tint komt dan wat bleekjes over.

Ik moet zeggen dat deze recente foto's voor mij een totaal andere indruk geven. Hier kan ik heel enthousiast van worden. Het gaat hier duidelijk om een "rijkere" uitvoering, alleen al kijkend naar de exterior styling onderdelen, het panoramadak, de achterspoiler en de velgen. Ook de lakkleur doet veel. De belijning lijkt inderdaad vrij druk, op het barokke af, maar je moet het toch in 3D zien om het echt goed te kunnen beoordelen. Dat geldt denk ik zeker voor het ontwerp van het achtersteven.

Ik vind de brede, oplopende schouderpartij mooi en stoer en juist dit is een kenmerkend designelement voor Volvo door de jaren heen, op dit moment blijkend uit bijvoorbeeld de C30 en de 60-serie. Wat mij trouwens opvalt is dat de motorklep twee vouwlijnen heeft, de S60/V60 heeft dat ook, maar hier lijken ze veel aanweziger. Ik ben erg benieuwd naar de binnenruimte en het interieur en dan vooral of dashboard/middenconsole afgeleid is van de 60-serie of dat er voor een afwijkend ontwerp is gekozen.

Ook ik zie wel overeenkomsten met de 5-deurs versie van de nieuwe Ford Focus: http://www.ford.nl/Personenautos/Focus De nieuwe Focus wordt in drie versies geleverd: de 4-deurs sedan versie, de 5-deurs hatchback versie en de wagon/estate variant. De V40 komt dan in model/profiel overeen met de hatchback versie.

Als Volvo de prijsstelling onder controle weet te houden, het model een (zeer) goede kwaliteitsbeleving meegeeft en gaat leveren met sterke, maar ook zuinige turbo-injectie motoren in verschillende motoriseringen, dan zou dit wel eens een groot succes kunnen worden. Iedereen weet immers dat de compacte hatchback in een land als Nederland zeer populair is en een erg grote doelgroep aanspreekt.
Voor de meeste mensen hoeft een auto geen "pakezel" te zijn (wat betreft binnenlaadruimte), maar gaat het vooral om zuinig en praktisch in gebruik. Op zaterdag moet je ermee naar de IKEA kunnen gaan om een kastje op te halen, op zondag een dagje uit of familiebezoek. Compact, veelzijdig, betaalbaar in gebruik/onderhoud en met kenmerkende, sportieve en moderne looks, daar gaat het om in het Nederland van vandaag.

Geplaatst: 23.02.2012 - 22:27
door Cavallino
casper schreef:Afbeelding
Vanuit deze hoek is-ie erg mooi, komt aardig in de buurt van de S60 concept uit 2009. De wat simpeler achterkant zonder spoilers kan mij ook wel bevallen. Het is zeker geen 13 in een dozijn. Ik snap overigens niet waarin mensen de gelijkenis met de Focus zien, die op diverse sites wordt gemeld.

Geplaatst: 23.02.2012 - 22:48
door guidof
Maurice Pierik schreef: Omdat sedans al jaren minder populair zijn (zeker de compactere modellen) heeft Volvo besloten vooralsnog niet met een nieuwe S40 te komen. Alhoewel dit laatste sinds de overname van Volvo door Geely wel eens terug gedraaid kan worden. In China is men namelijk verzot op sedans...
Je kunt er op rekenen dat Volvo in China een nieuwe S40 (sedan) zal produceren en aanbieden die gebaseerd is op deze V40...

Ben erg benieuwd om deze nieuwe V40 in het echt te zien, zal zeker mooier zijn dan op de getoonde foto's.

Geplaatst: 23.02.2012 - 23:03
door Autogek
Ik hoop dat volvo de binnenruimte van de huidige golf heeft en ook minimaal zo rijd dan ben ik heel tevreden. Tevens hoop ik dat ze een diesel met een uitstoot hebben die in de 14% bijtelling valt zoals nu ook de ford focus en de renault megane dan denk ik zeker dat deze auto een groot succes gaat worden. Maar de concurentie is groot dit jaar de nieuwe audi a3 en eind van het jaar een nieuwe golf 7.