Pagina 3 van 3
Geplaatst: 27.02.2012 - 17:34
door Jers3n
Die 2200 van blackcurrant is wat hij betaald heeft voor een originele Volvo standkachel die door de dealer in BE, in 2010 in een V70 uit 2006 is ingebouwd. Dat hij dat in totaal betaald heeft voor een complete functionerende standkachel, bij mijn weten overigens zonder afstandsbediening, geloof ik direct.
Echter wat ik mis in dit verhaal is wat het hier betreffende onderdeel hem nieuw gekost heeft.
Dat kan hij vast nog op de factuur terug vinden en geeft wellicht een indicatie voor een biedprijs. En is, mijns inziens, het enige bedrag wat hier terzake doet, de inbouwkosten zijn niet van belang, tenzij hij hem ook inbouwt in de auto van de eventuele koper natuurlijk.
Geplaatst: 27.02.2012 - 19:51
door BlackcurrantV70
Standkachel apart op de faktuur is 1080 euro.
Geplaatst: 27.02.2012 - 20:08
door regiorunner
Geeft ons nog steeds geen richtprijs....
Geplaatst: 27.02.2012 - 21:40
door Turbodesk
Ik heb die kerel aangeboden om de plaatsingkosten van Ebay te vergoeden.
kan hij dat huis weer opnieuw aanbieden.
Update:
Hij is akkoord. Dus bij deze is het netjes opgelost.
Geplaatst: 28.02.2012 - 00:05
door JosW
MN-NL schreef:Als je auto een Duitse import is, heb je er met grote waarschijnlijkheid eentje aan boord, als bijverwarming.
Heb je daarnaast een infodisplay (= draaiknop aan linkse hendel bij het stuur) dan is de standkachel via het laden van software te activeren voor rond de €180 bij een Volvo dealer.
Maar gezien het weerbeeld kan je nog een maand of 8 sparen

Weet iemand hoe dat zit met een Italiaanse import? Ik heb onder de auto gekeken maar kan niets ontdekken. Kan ook gewoon zijn dat ik een onderdeel niet herken als zijnde een standkachel. En ja, ik heb een infodisplay maar hebben ze dat niet allemaal?
Geplaatst: 28.02.2012 - 08:01
door crackedtooth
JosW schreef:MN-NL schreef:Als je auto een Duitse import is, heb je er met grote waarschijnlijkheid eentje aan boord, als bijverwarming.
Heb je daarnaast een infodisplay (= draaiknop aan linkse hendel bij het stuur) dan is de standkachel via het laden van software te activeren voor rond de €180 bij een Volvo dealer.
Maar gezien het weerbeeld kan je nog een maand of 8 sparen

Weet iemand hoe dat zit met een Italiaanse import? Ik heb onder de auto gekeken maar kan niets ontdekken. Kan ook gewoon zijn dat ik een onderdeel niet herken als zijnde een standkachel. En ja, ik heb een infodisplay maar hebben ze dat niet allemaal?
italie kleine kans, alleen in dld standaard ingebouwd omdat daar meer mensen hem MET die optie bestellen dna zonder (op lopende band dan goedkoper om ze op allemaal in te bouwen)
Mocht je ooit overwegen er eentje bij dealer te kopen, zorg dan dat je er wel eentje met afstandbediening (aan/uit) neemt, heb zelf een dld import met al geactiveerde standkachel, (origineel volvo) en MET afstandbediening, dus het kan gewoon wel
Geplaatst: 28.02.2012 - 11:54
door Daneel
Afstandsbediening achteraf, incl. software en radio, kwam op +/- € 660,- bij de dealer. Dan weet ik niet of je ook nog een AEM nodig hebt.
Geplaatst: 28.02.2012 - 11:57
door sbv
AEM heb je nodig voor aansturing afstandsbediening
Geplaatst: 28.02.2012 - 12:09
door Jers3n
Volgens mij is in die ca. € 660,- al de aanschaf van de AEM meegeteld. Zo niet, dan komt er nog een slordige € 350 bij, en dat lijkt me wel iets te gortig..
En de AEM is strikt genomen niet verantwoordelijk voor de aansturing van de AB, er wordt een aansturingsmodule in een 'slot' in de AEM geplaatst. De AEM linkt de signalen van die aansturingsmodule aan de CANBUS. (Zo heb ik het tenminste begrepen...)
Geplaatst: 28.02.2012 - 17:52
door wim de jong
BlackcurrantV70 schreef:Standkachel apart op de faktuur is 1080 euro.
ja, dat kan.......maar dan komt de software erbij, plus montagekosten, en eventueel garantie.
En deze prijs is de "standkachel" complete hardware, dus ws incl brandstofleidingen en -pomp, elektra, koelwaterleidingen, thermostaat etc etc.
ik heb wat navraag bij de dealer gedaan, en de standkachel, dus alleen datgene wat je te koop aanbiedt is zowieso verre van compleet, en alleen dat deeltje kost nieuw bij de dealer € 575,00 (incl schroeven)
de ontbrekende rest, incl software, alle schroeven, AB, slangen etc iets van € 750 (mits je auto verder niets nodig hebt, zoals BC ring op je hendel, modules)
De rest zou montagekosten (uurloon) zijn.
Bij een aantal demontage handelaren is alleen de standkachel (dus dat dingetje wat je te koop hebt) iets van € 100 - 150
Geplaatst: 29.02.2012 - 14:22
door regiorunner
Precies. En nou wil ik er om verschillende redenen best wel € 200 voor bieden. Ik hoor het wel.
Geplaatst: 29.02.2012 - 19:30
door sbv
Ik bied 200 euro
Geplaatst: 10.04.2012 - 23:24
door evert65
een heel verhaal, maar zelf heb ik een Bi-Fuel volgens het boekje zit er geen standkachel op
alleen begrijp ik niet helemaal waarom niet want die kan toch op de benzine lopen?
Geplaatst: 11.04.2012 - 07:41
door EVV
Omdat een "gratis" standkachel Volvo geld kost.
Benzine motoren komen (veel) sneller op temperatuur dus daar treed het hele probleem wat de diesels hebben (niet warm worden bij lage buitentemperaturen) niet op. Dus waarom zou Volvo dan in jouw gratis een standkachel geven?
Geplaatst: 11.04.2012 - 17:40
door evert65
voor de heb

Geplaatst: 11.04.2012 - 19:40
door Battlecruiser
Volvo heeft ook in benzinemodellen standkachels gestopt als je een bepaald accessoirepakket nam.
Want ook in een benzineauto is het 's winters koud als het vriest en dan is het fijn dat het interieur al opgeewarmd is.
En ook de benzinemotor vind het heel fijn als hij warm kan starten en wegrijden in plaats van dat 10 kilometers duurt.