Pagina 3 van 4

Geplaatst: 11.03.2012 - 16:21
door JosW
hm, te vroeg gejuicht. Het gekraak is weer terug, ondanks de nieuwe isolator. Heb bij het plaatsen van dat ding ook even de bewegende delen in de omgeving van de veer ingespoten met WD40. Zal wel ergens "opgedroogd" zijn. De vraag is waar.

Geplaatst: 11.03.2012 - 17:50
door Oceanracer
Dat is balen! Zit hij wel "diep" genoeg?

Geplaatst: 11.03.2012 - 17:53
door JosW
Oceanracer schreef:Dat is balen! Zit hij wel "diep" genoeg?
Ik denk het wel. Met veel kracht zover mogelijk naar beneden gedrukt. Moet toch goed zijn in opgekrikte situatie?
Ik denk dat de oorzaak ergens anders ligt. De vraag is waar.

Geplaatst: 11.03.2012 - 23:06
door MarioC70
Oceanracer schreef:Rubber slang? Trekbandjes? Bij de dealer? NIET!!! :shock:

Daar is niks mis mee en werkt afdoende en voor jaren!

Geplaatst: 11.03.2012 - 23:07
door MarioC70
Die kraak zal wel bovenin zitten,bij de veerschotel.

Geplaatst: 11.03.2012 - 23:20
door JosW
MarioC70 schreef:Die kraak zal wel bovenin zitten,bij de veerschotel.
En wat te doen dan?

Geplaatst: 11.03.2012 - 23:25
door MarioC70
Poot eronder uit halen en uit elkaar halen vrees ik!
Maar eerst natuurlijk andere dingen uitsluiten zoals de stabstangetjes enz enz.

Geplaatst: 12.03.2012 - 19:25
door Oceanracer
JosW schreef:
Oceanracer schreef:Dat is balen! Zit hij wel "diep" genoeg?
Ik denk het wel. Met veel kracht zover mogelijk naar beneden gedrukt. Moet toch goed zijn in opgekrikte situatie?
Ik denk dat de oorzaak ergens anders ligt. De vraag is waar.
Als je de auto opkrikt, is in mijn geval ruimte genoeg om de isolator te plaatsen. Ik heb wel de veerwikkel goed gereinigd. Er zat nogal wat viezigheid aangekoekt, waardoor de eerste keer de isolator niet ver genoeg naar achteren kon worden gedrukt.

Die schotel bovenin werd door mijn dealer als eerste verdachte bestempeld. Bij mij bleek die echter onschuldig, aangezien bij mij het geluid verdween na het omdraaien van de isolatoren. Ik heb (voor het gevoel) de isolatoren later nog vervangen voor nieuwe, want ze kosten haast niks, maar echt niet één keer meer dat schrapende/krakende geluid gehoord.

Geplaatst: 12.03.2012 - 19:34
door JosW
Tja, die (nieuwe) isolatoren zitten bij mij ook maximaal naar beneden. Zou dus ook de bovenste veerschotel kunnen zijn. Heb geen idee hoe ik daar bij kan.

Overigens, heeft onderstaand forumlid de isolator niet een beetje overdreven aangebracht?
ovlov058 schreef:Bij het wisselen van de winter/zomerbanden dit gezien en verholpen.
Omhooggezet en serieus moeten wringen met twee schroevendraaiers om de rubbers ertussen te krijgen, maar het gaat
Afbeelding
Afbeelding

Had nog een rammeltje, uitlaatbeugel rot en rammelde tegen versteviging tunnel, heb het maar ineens gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 12.03.2012 - 19:43
door Philken
ik hd er ook last van en bij mijn wagen is het de stuurkogel, ineens beslist om beide te laten vervangen

Geplaatst: 12.03.2012 - 20:19
door Oceanracer
Wat bedoel je met overdreven, JosW?

Geplaatst: 12.03.2012 - 20:21
door JosW
Bij mij komt ie niet zo ver. Zal me nooit lukken in opgekrikte toestand.

Geplaatst: 12.03.2012 - 20:32
door Oceanracer
Ik ga binnenkort (ik denk dit weekend) de LM-velgen weer plaatsen. Ik zal dan gelijk eens kijken hoe het bij mij zit en een foto maken.

Geplaatst: 12.03.2012 - 22:13
door ovlov058
Heb wel met twee schroevendraaiers de veer opgelicht om de isolatoren zover te krijgen.

Geplaatst: 13.03.2012 - 16:57
door JosW
Philken schreef:ik hd er ook last van en bij mijn wagen is het de stuurkogel, ineens beslist om beide te laten vervangen
Vandaag 2 nieuwe bandjes laten monteren. De bandenmeneer merkte op dat er speling in het rechtervoorwiel zat. "En dat betekent?" vroeg ik. Antwoord, na enig onderzoek: " speling in de binnenste spoorstangkogel".

Kan natuurlijk dat dat ook mijn "kraakprobleem" heeft veroorzaakt. Laat het dus vervangen. Is het logisch dat ik dat aan beide kanten laat doen? En waar moet ik op rekenen qua kosten?
En als er een binnenste spoorstang is, is er dan ook een buitenste?

(wel kl**ten, net 2 maanden geleden het geheel 3D laten uitlijnen)

Geplaatst: 13.03.2012 - 17:14
door wim de jong
Ik zou ze beide laten doen.
Als de een slecht is, komt de ander heel gauw aan de beurt.
En ze kosten maar een paar tientjes!
En is makkelijk zelf te doen, is iets van een half uurtje werk per kant. (excl uitlijnen)

weet zo je auto niet, maar hier een idee:
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c

Net wat je zegt, net uit laten lijnen, e3n het moet weer.
Stel je hebt er eentje vervangen, en uitgelijnd, en over een maandje komt de ander ook met te veel speling?

Net als met lampen........als links kapot gaat, gaat rechts ook gauw!

Geplaatst: 13.03.2012 - 20:17
door toppertje
wat een prutsers zijn dat bij dat uitlijnbedrijf dan.
men hoort eerst de speling te checken voordat je gaat uitlijnen.
even terug dus.

Geplaatst: 13.03.2012 - 20:36
door Carfreak
Dat gekraak werd bij mij veroorzaakt door de schokdemperrubbers (of hoe ze ook heten) die je onder de motorkap links en rechts ziet zitten.

Oplossing was erg simpel. Stuur helemaal naar links, WD40 erin spuiten. Stuur helemaal naar rechts, WD40 erin spuiten en problem solved. Aanvankelijk dacht de monteur dat het de versleten rubbers van het stabistangetje rechtsvoor waren maar na vervanging bleef het geluid. Na de WD40 truuk was het geluid weg. Nu een jaar geleden en niet weer gehoord :D

Geplaatst: 13.03.2012 - 21:02
door ovlov058
JosW schreef: En als er een binnenste spoorstang is, is er dan ook een buitenste?
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c

Geplaatst: 14.03.2012 - 11:07
door Philken
JosW schreef:
Philken schreef:ik hd er ook last van en bij mijn wagen is het de stuurkogel, ineens beslist om beide te laten vervangen
Vandaag 2 nieuwe bandjes laten monteren. De bandenmeneer merkte op dat er speling in het rechtervoorwiel zat. "En dat betekent?" vroeg ik. Antwoord, na enig onderzoek: " speling in de binnenste spoorstangkogel".

Kan natuurlijk dat dat ook mijn "kraakprobleem" heeft veroorzaakt. Laat het dus vervangen. Is het logisch dat ik dat aan beide kanten laat doen? En waar moet ik op rekenen qua kosten?
En als er een binnenste spoorstang is, is er dan ook een buitenste?

(wel kl**ten, net 2 maanden geleden het geheel 3D laten uitlijnen)
beide omdat zoals reeds aangehaald de linkse ook snel aan de beurt zal komen, hoeveel weet ik nog niet(ik moet er nog om,ik had een beurs de voorbije dagen)ze gingen ook de achterste schokdempers plaatsen(was ook nog niet gebeurd :cry: )