Pagina 3 van 4

Geplaatst: 18.03.2012 - 11:21
door Paul
Autogek schreef:
bart simpson schreef:
XC30 schreef:Dank voor je input Bart. Die bodykit zit idd niet op de 14% versie. Maar wel op onze huidige auto, en daar doelde ik ook op. Maar met 12 mille gaan we lekker doorrijden in de huidge auto. Die voldoet nog harstikke goed. Is natuurlijk ook zgan.
ik tref klanten die voor een R design best serieus geld betaald hebben en die al beledigd zijn als ze niet gewoon om kunnen ruilen.
Dat is altijd met acties, b.v. C70 Tourer.
Toch is je exploitatielast van een mrb vrije diesel substantieel lager, geen € 600,-- mrb per jr (benzinetarief) geen 1 op 12 maar 1 op 24 voor € 1.50 p/ltr (+/- € 600,--p/jr) ipv € 1.83 p/ltr ‘+/- € 1.500,-- p/jr) ik zie een voordeel van zomaar € 1.500,-- p/jr
En voor een zelfstandige 28% investeringsaftrek is op 25000 toch maar even 7000,- als extra aftrekpost.
Klinkt extreem fijn!
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ingsaftrek

Geplaatst: 20.03.2012 - 08:13
door Paul
Heeft iemand hem al besteld?

Geplaatst: 21.03.2012 - 13:52
door Rob2
In de voorstel rubriek heb ik het al vermeld,
ik ben me zwaar aan het oriënteren om een C30 D2-R-ed. (14%)
aan te schaffen. als zelfstandige heb ik BTW aftrek, investeringsaftrek,
en komend 1,5jr, geen € 142.-p/mnd houdershapsbelasting meer, en de
verzekeringspremie zal ook wel wat zakken.
Wat me t/m heden nog niet 100% overtuigd is het praktijkverbruik en de kwaliteit van de D2 (topic;stotteren...)
En of ik na zoveel jaar wel aan schakelen kan gaan wennen....
zaterdag maar eens gaan proefrijden , mooi issie

Geplaatst: 21.03.2012 - 16:28
door Paul
Dat komt wel goed hoor, dat stotteren zijn een paar auto's geweest hier op het forum en op 1 hand te tellen in Nederland.
Dus no worries!

Ik zit met al die opties er ook over te denken ;-)
Ik ben daar en tegen wel overtuigd aangezien ik al 2 C30's heb gehad.

Je mist nog 1 punt, afschrijving; deze zal ook erg laag liggen omdat je zo'n volle auto nu krijgt zonder BPM heb je de eerste 40% afschrijving al gratis.

Geplaatst: 21.03.2012 - 16:40
door Autogek
Paul schreef:Dat komt wel goed hoor, dat stotteren zijn een paar auto's geweest hier op het forum en op 1 hand te tellen in Nederland.
Dus no worries!

Ik zit met al die opties er ook over te denken ;-)
Ik ben daar en tegen wel overtuigd aangezien ik al 2 C30's heb gehad.

Je mist nog 1 punt, afschrijving; deze zal ook erg laag liggen omdat je zo'n volle auto nu krijgt zonder BPM heb je de eerste 40% afschrijving al gratis.
Het verhaal qua afschrijving is natuurlijk maar deels waar.
Iemand die een gebruikte auto koopt zal letten op wat er nog meer
gebruikt te koop is en tegen welke prijs ( en dat zal in dit geval positief zijn omdat de auto nu minder kost ) Maar zullen ook zeter letten op de huidige nieuwprijs en de nieuwprijs van de auto volgens de gegevens van het rdw.

Geplaatst: 21.03.2012 - 16:41
door Paul
Ja tuurlijk, maar kijk even naar de tweedehandsprijs van een Peugeot 107... ach

Geplaatst: 24.03.2012 - 17:54
door Rob2
Vandaag de proefrit gemaakt met de D2 , en aangenaam verrast !
Lekker strak rijdende auto, stil en eigenlijk snel genoeg zo'n D2.
( rij nu 6 cyl. diesel automaat >200 pk....)
De onderhandeling over de inruil zijn lopende, misschien eens een
paar dealers langsgaan.
Als we er uit komen wordt het een D2 R-edition. Mijn wederhelft zegt dat
ik er de Luxury Line maar bij moet nemen......
Wel jammer dat de 14% editie niet met een gespoten bodykit wordt geleverd.
Vooralsnog vind ik de kleur nog de lastigste keus. Een witte nemen, en dan het
de bodykit bijbestellen, of een zwarte/titanium grey en de "randjes" matzwart laten....
Testrit was overigens in een D2 R-edition in Inscription lak ook mooi....

Geplaatst: 24.03.2012 - 23:37
door bart simpson
die kit kost achteraf € 1.350,-- zonder enige bijtelling

Geplaatst: 24.03.2012 - 23:49
door ovlov058
Gespoten en geplaatst ?

Geplaatst: 25.03.2012 - 09:04
door Paul
Volgens de folder wel!
Je mist dan alleen de matte grill, die bestaat geloof ik niet voor de DrivE he?

Geplaatst: 07.04.2012 - 08:56
door Paul
Iemand al een datum gekregen van productie/afleveren?

Geplaatst: 07.04.2012 - 09:14
door arnow
Paul schreef:Volgens de folder wel!
Je mist dan alleen de matte grill, die bestaat geloof ik niet voor de DrivE he?
Die is makkelijk te vervangen :) heb ik ook gedaan. En zonder R-design logo gaten ;)

Geplaatst: 07.04.2012 - 09:17
door Paul
Ik weet nog niet wat ik doe.
Bodykit + R-grill

Maar ik denk dat ik voorlopig ff niks doe en ga kijken hoe zuinig hij is zonder bodykit.

Geplaatst: 07.04.2012 - 10:04
door Autogek
Zou dat qua verbruik veel uitmaken dan?

Geplaatst: 07.04.2012 - 10:10
door Paul
Ik heb begrepen dat hij nu zijn gesloten onderkant houdt.
Dat was met mijn DrivE destijds niet, omdat anders die bodykit niet paste

Re: Volvo C30 met 14% bijtelling

Geplaatst: 07.04.2012 - 10:47
door V50 R
Delete

Geplaatst: 09.04.2012 - 20:10
door Rob2
Iemand al een datum gekregen van productie/afleveren?
Ja ! op mijn order staat week 24-2012 , m.a.w. vanaf 11-6-2012 :)

Geplaatst: 09.04.2012 - 21:39
door Paul
Ben benieuwd, de kunnen natuurlijk niet allemaal tegelijk gemaakt worden, zouden ze op het kleur doen? Eerst rood en als dat dan op is Wit? :)

Geplaatst: 15.04.2012 - 09:32
door Paul
Rob2 schreef:
Iemand al een datum gekregen van productie/afleveren?
Ja ! op mijn order staat week 24-2012 , m.a.w. vanaf 11-6-2012 :)
Hoe weet jouw dealer dit zo zeker? Want volgens mijn gegevens zijn alleen de auto's die in Mei geproduceerd worden bekend en kunnen ze dit nog niet zien.

Geplaatst: 15.04.2012 - 09:48
door Autogek
Paul schreef:
Rob2 schreef:
Iemand al een datum gekregen van productie/afleveren?
Ja ! op mijn order staat week 24-2012 , m.a.w. vanaf 11-6-2012 :)
Hoe weet jouw dealer dit zo zeker? Want volgens mijn gegevens zijn alleen de auto's die in Mei geproduceerd worden bekend en kunnen ze dit nog niet zien.
Dat is best krap want de auto moet nutaarlijk wel voor 1-7 op je naam staan.