Pagina 3 van 3
Geplaatst: 23.03.2012 - 07:36
door bart simpson
De kostprijs van het geheel maakt het tot een heilloos verhaal, helemaal niemand gaat voor een electrische C30 € 53.500,-- betalen en een overheid die dat uit gemeenschapsgeld wel doet gooit geld over de balk.
Of een Mitsubishi I -Miev voor € 35.000,--, voor dat geld heb je 5 C1's of Aygo's
Geplaatst: 23.03.2012 - 07:52
door V480-S60
@ovlov, volgens mij volg je de ontwikkelingen niet goed. Maar oké daar hebben meer mensen met een fobie voor electroauto last van. Die kan je niet overtuigen dat er meer speelt. En let wel. Ik ben zelf ook tegenstander van de volledig electrische auto!
Geplaatst: 23.03.2012 - 07:53
door bart simpson
ikzelf zie wel wat in een diesel hybride, maar niet in een D5 die 1800kg kan trekken
Geplaatst: 23.03.2012 - 07:55
door V480-S60
Ikke wel. Omdat ik een caravan wil trekken

Geplaatst: 23.03.2012 - 08:11
door Walter
Maak een V60 D3 Hybrid die je aan kunt bieden rond de 50000 eu en ik denk dat je je lol op kan als merk. Zeker in NL als de uitstoot zo laag is
Geplaatst: 23.03.2012 - 08:15
door Walter
Wat ik me nog af zat te vragen... Een idee wat al langer in mijn hoofd rondspookt en wat zo eenvoudig is dat het waarschijnlijk al geprobeerd is: kunnen ze niet een motortje als aggregraat voorin zetten die de elektromotoren aandrijft? Die staat stationair te tokkelen en heeft dus geen last van acceleratie waardoor het verbruik acceptabel is.
Geplaatst: 23.03.2012 - 08:16
door V480-S60
Eigenlijk is dat het idee van de range-extender van bijvoorbeeld dat GM-gedrocht. (Sorry ik blijf die twee-eiige tweeling lelijk vinden)
Geplaatst: 23.03.2012 - 08:38
door Johann
Walter schreef:Wat ik me nog af zat te vragen... Een idee wat al langer in mijn hoofd rondspookt en wat zo eenvoudig is dat het waarschijnlijk al geprobeerd is: kunnen ze niet een motortje als aggregraat voorin zetten die de elektromotoren aandrijft? Die staat stationair te tokkelen en heeft dus geen last van acceleratie waardoor het verbruik acceptabel is.
Dat is wat de Volt/ Ampera en de Fisker Karma doen.
Is ook tevens een probleem met de wetgeving want de uitstoot is gerelateerd aan de aandrijving en ze blijven volhouden dat "het aggregaat" geen onderdeel is van de aandrijving. Dat doet alleen de elektromotor en die heeft geen uitstoot....
Dit hebben ze bij TopGear wel leuk te kakken gezet met hun eigenbouw elektroauto met hevig rokende dieselgenerator in de kofferbak.
Geplaatst: 23.03.2012 - 08:59
door M@rcel
Een black box als aggregaat?
Zet u in mijn nieuwe auto maar een black box waar:
- diesel in gaat (black box = tank + motor)
- benzine in gaat (black box = tank + motor)
- stroom ingaat (black box = accu's)
- waterstof in gaat (tank + brandstofcel)
- zwaar water in gaat (black box = fusiereactor)
- etc, etc
Geplaatst: 23.03.2012 - 09:00
door V480-S60
Johann, de spijker op de kop. (Ik heb genoten van die uitzending)
Geplaatst: 24.03.2012 - 21:23
door Schorpioen
Heb zomaar het idee dat iedereen op het verkeerde paard aan het wedden is en dat (aard)gas de toekomst heeft.
Geplaatst: 24.03.2012 - 22:58
door gsx750r
Geplaatst: 24.03.2012 - 23:07
door ovlov058
Schorpioen schreef:Heb zomaar het idee dat iedereen op het verkeerde paard aan het wedden is en dat (aard)gas de toekomst heeft.
Tot het uitgeput is, en veel mensen zijn bang van gas in de auto.
Is wel een redelijk simpele, goedkope en milieuvriendelijke oplossing.
Geplaatst: 24.03.2012 - 23:11
door M@rcel
ovlov058 schreef:Tot het uitgeput is, en veel mensen zijn bang van gas in de auto.
Is wel een redelijk simpele, goedkope en milieuvriendelijke oplossing.
Leg dat simpel, goedkoop en milieuvriendelijk eens uit?
Geplaatst: 24.03.2012 - 23:24
door ovlov058
M@rcel schreef:ovlov058 schreef:Tot het uitgeput is, en veel mensen zijn bang van gas in de auto.
Is wel een redelijk simpele, goedkope en milieuvriendelijke oplossing.
Leg dat simpel, goedkoop en milieuvriendelijk eens uit?
Bestaande auto ombouwen dekt de eerste twee, en het is milieuvriendelijker dan benzine of diesel, voila.
Doe dat maar eens na met een electrische of waterstof wagen.
Geplaatst: 24.03.2012 - 23:28
door M@rcel
auto's ombouwen is interessant voor een overgangssituatie. milieuvriendelijker maakt iets nog niet milieuvriendelijk. Als er grootschalig schaliegas gewonnen gaat worden, valt het met de milieuvriendelijkheid nog verder tegen. Verder is opslag van aardgas duur (in grote delen van de wereld is geen aardgasnetwerk aanwezig).
voila, jij weer

Geplaatst: 24.03.2012 - 23:37
door ovlov058
Wat is wel milieuvriendelijk, als een koe een scheet laat, moet ze verdwijnen, teveel metaangas.
dat gas gaan de chinezen zowizo toch bovenhalen.
In grote delen van de wereld is er ook geen stroomnetwerk of eten.
En met alles dat ze momenteel bezig zijn, is een overgangssituatie, niets is concreet momenteel.
Geplaatst: 25.03.2012 - 00:02
door M@rcel
ja, maar nu doe je een zwaktebod.
Dat kun je beter!

Geplaatst: 25.03.2012 - 00:44
door ovlov058
Zeg, werk eens mee.
Onzeker word het zeker, werd het maar beter (voor iedereen).