Pagina 3 van 6

Geplaatst: 02.06.2012 - 13:52
door Freek63
AlexV70 schreef: Zelfs mijn wederhelft ergert er zich aan.
Oei, dat is foute boel! Dat piepen kun je verhelpen door de glijvlakken en contactvlakken remblok<>remanker en remblok<>zuiger met kopervet te smeren. Maar beter is de boel meteen vervangen door origineel... www.parts4swedes.nl heeft origineel en is niet duur!

Geplaatst: 02.06.2012 - 14:00
door Freek63
Bover schreef:Tja die after market.....
Eigenlijk zou men m.b.v. referentie nummers dezelfde kwaliteit moeten geven in de aftermarket.

snap dat niet zo goed want men moet toch aan bepaalde eisen voldoen met onderdelen.... :roll:

Nu ook wee met de voorruit die vervangen moet worden. Bij Carglass staat er geen 'Lminaat' op de voorruit en bij Volvo wel.
weet trouwens niet wat verschil is en ga voor de volvo ruit naar de dealer.

Men speelt mogelijk op je onzeker gevoel en 'niet' kennis
Sommige winkels hanteren wél de originele nummers als referentie, bijvoorbeeld www.skandix.de. Er staat dan ook duidelijk bij of het om originele of "huismerk" spul gaat. Bij sommige Nederlandse winkels staat er niets bij, behalve als het origineel is. Wat de kwaliteit betreft tasten we idd in het duister. Het enige dat we zeker weten, is dat de originele Volvo-onderdelen in de auto getest zijn, voordat deze op de markt werd toegelaten. Dus bijvoorbeeld de remvertraging valt dan binnen de wettelijke normen. Of de remvertraging van de remschijven/blokken van het "huismerk" beter of slechter is, is ongewis. Dus ga je voor zekerheid (en voor de veiligheid van jou, de vriend(in), kinderen en de andere weggebruikers), dan ga je voor origineel.

Geplaatst: 02.06.2012 - 14:16
door Bover
Ik heb gekeken bij skandix en inderdaad met biedt 'alternatieve' naast orginal.
Op een of andere manier is het ook wel misleiding denk ik wel eens en merkbescherming. En inderdaad met origineel weet je zeker dat je goed genoeg zit.

Geplaatst: 02.06.2012 - 14:18
door ovlov058
Bover schreef:Tja die after market.....
Eigenlijk zou men m.b.v. referentie nummers dezelfde kwaliteit moeten geven in de aftermarket.

snap dat niet zo goed want men moet toch aan bepaalde eisen voldoen met onderdelen.... :roll:

Nu ook wee met de voorruit die vervangen moet worden. Bij Carglass staat er geen 'Lminaat' op de voorruit en bij Volvo wel.
weet trouwens niet wat verschil is en ga voor de volvo ruit naar de dealer.

Men speelt mogelijk op je onzeker gevoel en 'niet' kennis
Als de ruit van hetzelfde merk is, maar er staat geen volvo op, zal het geen kwaad kunnen. Zelfs een ander "goed" merk zou ik goed vinden.

Als er maar geen carglass opstaat, want dat kost je minstens 3à400 euro meer.

Er zijn genoeg autoglaszetters die een kwaliteitsruit plaatsen onder de 300 euro.

Volvo of carglass vraagt daar tussen de 600 en 800 euro voor ](*,)

Elke voorruit is nu "laminaat" (twee lagen met plastiek tussen)

Geplaatst: 02.06.2012 - 14:25
door Bover
Ahh die laminaat is een extra versteviging neem ik aan. Dank je

Geplaatst: 02.06.2012 - 14:41
door Freek63
Nja, voor veiligheid. Voorkomt dat de ruit versplinterd.

Geplaatst: 02.06.2012 - 15:07
door MarioC70
Bover schreef:Ik heb gekeken bij skandix en inderdaad met biedt 'alternatieve' naast orginal.
Op een of andere manier is het ook wel misleiding denk ik wel eens en merkbescherming. En inderdaad met origineel weet je zeker dat je goed genoeg zit.

Orginele schijven kun je gewoon kopen bij de aftermarket,het prijsverschil is meestal nihil,omdat de after markt met hogere bruto prijzen werkt.
Het belangrijkste is de montage,dat is veel belangrijker dan het merk schijven.

Geplaatst: 02.06.2012 - 15:24
door Gast
Freek63 schreef:
AlexV70 schreef: Zelfs mijn wederhelft ergert er zich aan.
Oei, dat is foute boel! Dat piepen kun je verhelpen door de glijvlakken en contactvlakken remblok<>remanker en remblok<>zuiger met kopervet te smeren.
Gedaan met remmenvet (kopervet en ABS is niet zo'n goede combinatie), maar dat heeft niet geholpen.
Volgens mij zit het in het materiaal van de blokken.

Geplaatst: 02.06.2012 - 16:51
door Freek63
Dan maar andere (originele) blokken...

Geplaatst: 02.06.2012 - 18:13
door jee-bee
Interessante filmpjes. Ziet er op het eerste gezicht best makkelijk uit, maar dat zal vast tegen vallen.

Geplaatst: 02.06.2012 - 18:19
door FrankS60
AlexV70 schreef:
Freek63 schreef:
AlexV70 schreef: Zelfs mijn wederhelft ergert er zich aan.
Oei, dat is foute boel! Dat piepen kun je verhelpen door de glijvlakken en contactvlakken remblok<>remanker en remblok<>zuiger met kopervet te smeren.
Gedaan met remmenvet (kopervet en ABS is niet zo'n goede combinatie), maar dat heeft niet geholpen.
Volgens mij zit het in het materiaal van de blokken.
Welke Ferodo's heb je? Ik kan het probleem niet onderschrijven en heb er al aardig wat setjes Ferodo's doorheen op verschillende auto's.

Geplaatst: 02.06.2012 - 19:40
door edraket
Even een schuin kantje aan de blokken vijlen en inderdaad kopervet op de contactvlakken, zowel remzuiger als remklauw waar deze de blokken raken

Geplaatst: 02.06.2012 - 20:26
door Freek63
[quote="AlexV70(kopervet en ABS is niet zo'n goede combinatie)[/quote]
Dit heb ik al vaker gehoord, maar nooit enig uitleg gehad. Is het een bakerpraatje of is er een wetenschappelijke verklaring?

Geplaatst: 02.06.2012 - 20:58
door FrankS60
Volgens mij is dat ivm de vervuiling vd sensor/kartelrand welke gemeten wordt door die sensor. Deze constateert de wielsnelheid en merkt het dus op wanneer er een of meerdere wielen een verkeerde snelheid (slippen) hebben.

Geplaatst: 02.06.2012 - 21:04
door Freek63
Waar vind ik daar informatie over?

Geplaatst: 02.06.2012 - 21:17
door edraket
De sensoren werken met magnetisme. Als er kopervet op slaat kan dat het magnetisch veld beinvloeden waardoor de sensor geen goede waardes meer kan meten.

Geplaatst: 03.06.2012 - 01:07
door Freek63
Sorry, dat ik een beetje kritisch ben, maarre... Koper magnetisme beïnvloeden? Ik heb eens gegoogled, maar kan niets vinden. Kan iemand mij uitleggen hoe kopervet magnetisme beïnvloedt?

Geplaatst: 03.06.2012 - 10:16
door jee-bee
Koper zelf is idd niet magnetisch, maar dan heb je het over koper. Een beetje vet zal toch niet veel problemen opleveren. Aan de andere kant, er zijn toch alternatieven neem ik aan?

Geplaatst: 03.06.2012 - 10:23
door Freek63
Dag Jee-bee, alternatieven klopt. Volvo zelf gebruikt (soms) siliconen en er is ook speciaal keramisch remmenvet, Maar ik probeer nu juist te achterhalen waarom kopervet slecht zou zijn. Anybody?

Geplaatst: 03.06.2012 - 11:50
door MarioC70
Dealers gebruiken bijna niets anders dan kopervet voor remblokken enz enz.
Dat heeft echt geen invloed op die sensoren.
Je moet er natuurlijk geen halve pot op smeren,maar bij normaal gebruik gebeurd er niets mee.
Broodje aap verhaal.