Pagina 3 van 6
Geplaatst: 01.04.2012 - 15:24
door MarioC70
sbv schreef:bernhard2 schreef:de garage wist ook niet wat ze er mee aan moesten. dus ik stelde voor om te flushen. bovendien kun je dan de druk meten(dacht ik), en evt uitsluiten dat de omvormer beschadigd is tijdens uit en inbouw.
maar als gery bijvoorbeeld zegt dat er tijdens de montage iets verkeerd is gegaan, ben ik niet bang dat de garage dat gaat ontkennen. daarvoor ken ik ze iets te goed, en zij mij.
en als hij na de flush wel goed schakelt, lag het dus aan de nieuwe olie die er in is gekomen na de (de)montage van de bak.
wat ik jullie wel wil voorleggen: de olie die uit de bak kwam tijdens demontage, was pikzwart.(had ik wel gedacht).
en na de reparatie hebben ze er verse olie in gegooid(wel de goede olie neem ik aan) hadden ze niet kunnen verzinnen dat die nieuwe olie al het vuil in de bak mee zou nemen naar een bepaald punt in de bak(vast filter?) zodat deze verstopt zou raken?
dit is namelijk wat ik denk dat er is gebeurd.
graag jullie wijsheid;)
Heel rot voor de garage, maar zij zijn de aannemer van het werk en dienen het op te lossen, als men het niet weet, dan kopen ze maar elders kennis in of ze brengen de auto naar een bedrijf die het wel weet
Zodra jij zelf iets (laat)doen is het makkelijk, dan kan de garage zijn handen er vanaf trekken
En het flushen is zonde van je geld,want dat gaat niet meer helpen als de bak helemaal niets meer doet!
Geplaatst: 01.04.2012 - 15:34
door MarioC70
Als de twee uitsparingen in de koppelomvormer niet goed in de oliepomp van de bak hebben gezeten,tijdens het inbouwen van de bak,is waarschijnlijk de pomp beschadigt,waardoor er geen druk meer wordt opgebouwd in de bak.
Geplaatst: 01.04.2012 - 23:08
door Gast
MarioC70 schreef:Als de twee uitsparingen in de koppelomvormer niet goed in de oliepomp van de bak hebben gezeten,tijdens het inbouwen van de bak,is waarschijnlijk de pomp beschadigt,waardoor er geen druk meer wordt opgebouwd in de bak.
Kan jij 2 pijltjes zetten op de foto, welke uitsparingen je bedoelt?
Geplaatst: 01.04.2012 - 23:45
door MarioC70
Op de doorsnee tekening zie je er eentje zitten bovenaan.De andere zie je niet omdat het een doorsneetekening is,maar die uitsparing die je ziet,die valt in de pomp van de bak.
Een koppelomvormer moet daar goed invallen,is dat niet het geval,dan druk je de pomp of omvormer stuk!
Geplaatst: 01.04.2012 - 23:47
door MarioC70
Op deze tekening is het makkelijker te zien.
Je hebt ook omvormers met verschillende vertandingen boven elkaar,die om de beurt inelkaar vallen in de automaatbak.
Zoals bij de nieuwere types van volvo.
Geplaatst: 01.04.2012 - 23:52
door MarioC70
Dit is de oliepomp waar de omvormer in valt..
Geplaatst: 02.04.2012 - 08:45
door bernhard2
wim de jong schreef:de garage wist ook niet wat ze er mee aan moesten.
Het spijt me wel, hoor, maar wie zijn nu de specialisten?
moet jij zaken gaan voorstellen om te doen om je probleem op te lossen, wat na een ingreep door de dealer is veroorzaakt?
Maandag direct teruggaan naar de dealer, en laat hun het oplossen. Desnoods eea op papier zetten, en overhandigen. Hun zijn er mee bezig geweest, en jij zit nu met de gebakken peren.
Zodra jij de bak laat flushen, is elke aanspraak op garantie bij de dealer verlopen......geef de dealer een kans, laat hun het oplossen.
Bedankt voor je reactie Wim, en ik ben het ook helemaal met je eens, maar als de bak geflushed kan worden voor 300 euro en hij doet het weer, ben ik helemaal tevreden.
helpt het flushen niet, betaal ik ook niet de hoofdprijs bij Gery, heeft hij gezegd. dus dat flushen is naar mijn mening een heel laag risico. baad het niet, dan schaad het ook niet.
helpt het flushen niet, dan wordt het inderdaad een ander verhaal, en dan moeten we het maar is gaan hebben over aansprakelijkheid.
want hij reed inderdaad zonder problemen, en nu rijdt hij helemaal niet meer, geen cm.
en me dunkt dat de garage niet zo kinderachtig is dat ze zeggen: geflushed? dan is het niet ons pakkie an
maar ik denk dat Gery mij vandaag belt, en dan zal ik het er is met hem over hebben.
Geplaatst: 02.04.2012 - 09:07
door edraket
Als de auto helemaal niet meer rijd kan ik me niet voorstellen dat een flush het probleem gaat oplossen. Heb je Gery wel duidelijk gemaakt dat de auto nu helemaal niet meer rijd? Het zou zonde zijn als hij voor niks aan de slag gaat.
Geplaatst: 02.04.2012 - 09:39
door bernhard2
heb ik hem wel verteld. maar hij zou mij vandaag bellen, dus ik zal het hem nogmaals voorleggen hoe de situatie nu is. zou inderdaad zonde zijn als hij voor niets kwam.
Geplaatst: 02.04.2012 - 13:35
door bernhard2
zo, net even gebeld met Gery, en hij komt toch vlak langs hardenberg morgen, dus hij hoeft niet speciaal hier heen te rijden.
morgen gaan we het zien. ik hou jullie op de hoogte!
Geplaatst: 02.04.2012 - 17:27
door buikijn
Zou kunnen dat ze de ATF olie op de verkeerde plek in de bak hebben gegoten! de olie mag alleen via de pijlstok gevuld worden. Ik zou vragen hoe ze de olie hebben bijgevuld, als ze een grote moer bovenop de bak aanwijzen is dat de reden van je probleem; er licht dan een remband los in de bak.
Zomaar een schot voor de boeg hoor.
Zie
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=43604
Geplaatst: 02.04.2012 - 19:52
door Gast
Die had ik nog niet eerder gehoord, "effe" gelezen maar dan ben je vies het haasje.

Geplaatst: 02.04.2012 - 22:52
door edraket
Je kunt het herstellen zonder de bak te demonteren! Maar ik vraag me af of dit het probleem is. Volgens mij heb je dan alleen bepaalde versnellingen die niet werken.
Geplaatst: 03.04.2012 - 09:44
door bernhard2
dan zal dat bij mij niet het geval zijn, tenzij je met "bepaalde versnellingen" versnelling 1-5 bedoeld;) of heb ik er maar 4? haha
Geplaatst: 03.04.2012 - 11:00
door edraket
Nee jij hebt er 5.
Geplaatst: 03.04.2012 - 21:32
door buikijn
toch zou ik er even naar vragen.. ik kan je niet vertellen wat een losse remband in een automaat teweeg brengt.
Geplaatst: 03.04.2012 - 22:49
door bernhard2
zo, eindelijk verlost van het pijnlijke leed dat wachten heet! (rijmt:)
Gery is vanmiddag langs geweest, en heeft eerst de auto aan de computer gehangen met draaiende motor, en daarmee heeft hij het kleppenblok gecontroleerd. hier was niets mee aan de hand en alles functioneerde naar behoren.
daarna het moment! leiding uit de olie koeler, starten..... geen olie.
oftewel, koppelomvormer kapot.
dit is gebeurd tijdens hermontage van de bak.
nu nog even met de garage om tafel over de kosten
mwah, kan nu al zeggen hoe we het gaan verdelen. 100 % voor de garage, 0% voor mij.
wat jullie?
Geplaatst: 03.04.2012 - 23:06
door Gast
Volledig mee eens: 100 % voor de garage, 0% voor jou.
Maar ik verwacht ook niet dat jouw garage hier moeilijk over gaat doen.
Geplaatst: 03.04.2012 - 23:28
door MarioC70
bernhard2 schreef:zo, eindelijk verlost van het pijnlijke leed dat wachten heet! (rijmt:)
Gery is vanmiddag langs geweest, en heeft eerst de auto aan de computer gehangen met draaiende motor, en daarmee heeft hij het kleppenblok gecontroleerd. hier was niets mee aan de hand en alles functioneerde naar behoren.
daarna het moment! leiding uit de olie koeler, starten..... geen olie.
oftewel, koppelomvormer kapot.
dit is gebeurd tijdens hermontage van de bak.
nu nog even met de garage om tafel over de kosten
mwah, kan nu al zeggen hoe we het gaan verdelen. 100 % voor de garage, 0% voor mij.
wat jullie?
Let erop dat het niet alleen de koppelomvormer is die stuk is,maar ook de oliepomp in de bak!
Conclusie is dus een compleet andere bak plus de bijbehorende omvormer.
Kost weer een hoop ergenis en tijd dit gebeuren.
Ik zat dus aardig goed met m,n diagnose op afstand!
Nu het vertrouwen terug zien te krijgen dat de reparatie alsnog goed gebeurd!
Geplaatst: 04.04.2012 - 10:55
door bernhard2
Mario, applausje voor jou;) haha maar moet de bak dan ook verwisseld worden? Gery heeft het alleen gehad over een gereviseerde omvormer. en kun je de oliepomp niet apart verwisselen?