Pagina 3 van 3

Geplaatst: 30.03.2006 - 17:13
door Volvorijden
Maar goed, met DSTC enz enz heb je daar misschien zo-wie-zo minder snel last van.
Dat soort hulpmiddelen werken heel leuk (ahum). ze corrigeren door (plaatselijk) bij te remmen met je remmen en de branstof toevoer af te regelen. Wie krijgt weer op z'n lazerus? De koppeling. Nieuwe koppeling is al snel wel een band of 6.

carravan trekken?

Geplaatst: 30.03.2006 - 17:13
door marc'ss80
Met mijn auto kan je wel een carravan trekken, maar kan de carravan het wel aan! (S80 T6 272pk)

Geplaatst: 30.03.2006 - 17:14
door Volvorijden
Met mijn auto kan je wel een carravan trekken, maar kan de carravan het wel aan! (S80 T6 272pk
Ik zou zeggen probeer het uit!!! maak er even een filmpje van!!!

Geplaatst: 30.03.2006 - 17:18
door Daneel
Maar ik verwacht juist dat de koppeling van de diesel sterker is. Dieselmotoren zijn gebouwd op een lange levensduur en krijgen (door de soort motor) juist van nature "rake klappen" te verwerken. Daar zal de hele koppeling, incl. mechanisme, meer op zijn berekend.
Misschien zie ik dat verkeerd, of is bij Volvo alles (ook bij de benzinemotoren) op extreem lange levensduur ontworpen?

Geplaatst: 30.03.2006 - 17:21
door Volvorijden
V70 Diesel aangeschaft, grote trekkracht en een zeer fatsoenlijk verbruik van rond de 1:11 wat bij een 2.4T of T5 (ook supertrekkers)

Als we toch niet op een pk-tje of 50 kijken, maar alleen naar het brandstof verbruik. Dan zjin we uitgepraat.

Ik heb liever een 5 cylinder benzine dan een 4cylinder Diesel. Een benzine motor trek veel mooier lineair. Volvo rijden nog een stuk mooier met een volvo-motor (ongeacht benzine of diesel) i.p.v. inkoop motoren ( betekend dat ik mijn auto moet verkopen!)

Geplaatst: 30.03.2006 - 17:27
door Volvorijden
zijn gebouwd op een lange levensduur en krijgen (door de soort motor) juist van nature "rake klappen" te verwerken
Vaak is het zo dat een versnellingsbak wordt ontwikkeld op een bepaald max. koppel. Een diesel zit dichter bij die grens dan een benzine. Gaat dan ook makkelijker stuk, bij een diesel is de netheid van een berijder op dat gebied van wat groter belang.

Tegenwoordig worden veel auto's (in europa) ontwikkeld op een levensduur van vaak ca. 300.000km. (praat ik over onderstel, motor, versnellingsbak enz. beetje grote onderdelen) Daarvoor (als je er netjes mee omgaat) moet alles heel blijven. Daarna kan je concluderen dat je er netjes mee om bent gegaan.

Geplaatst: 30.03.2006 - 17:35
door IkeV70
Volvorijden schreef:Daarvoor (als je er netjes mee omgaat) moet alles heel blijven. Daarna kan je concluderen dat je er netjes mee om bent gegaan.
:D Geen speld tussen te krijgen.

Geplaatst: 30.03.2006 - 19:07
door bart simpson
Met een caravan heb ik het over een top van richting 100km/uur, wat brengt een pk-tje of 50 meer van een 2.4T of 100pk meer van een T5 dan voor meerwaarde?
Makkelijk wegrijden en een fatsoenlijk verbruik tellen daar voor mij dan wel weer.

Soestdijk zaterdag a.s.

Geplaatst: 30.03.2006 - 19:18
door Henk
Voor alle geintresseerden, :lol:
Zaterdag a.s. zal ik aanwezig zijn met een V50-1.6 D
op de door Ben georganiseerde meting op Soestdijk !!
tevens breng ik mijn "adria-caravan" mee kunnen we wat testjes doen,
lijkt me een geschikt terrein daar !! :oops:
zal zorgen dat de M+S winterbanden er nog onder liggen :wink:
ga, geen uitdaging aan met een V90 :roll:
verder mogen alle Benz uitvoeringen tot 2.4 ltr een korte sprint aangaan!
"deze theorie komt niet uit een boekje maar is pure praktijk"
zal ik eens late zien wat "trekkracht / koppel is maar dan in de praktijk!!

tot zaterdag!!

Henk.

Geplaatst: 30.03.2006 - 21:32
door Volvorijden
Voor alle geintresseerden,
Zaterdag a.s. zal ik aanwezig zijn met een V50-1.6 D
op de door Ben georganiseerde meting op Soestdijk !!

JammerJammer, had er graag bij willen zijn!! Kunnen jullie daarna even door rijden naar de Holterberg of de Postbank(bij Deventer).
Kunnen jullie ook een heuvel oprijden en het volgende testen.
Combinatie laten rollen en bij 1000tmp in de 2e versnelling tegen de heuvel , oplaten pakken. Ben benieuwd!!

Geplaatst: 30.03.2006 - 21:34
door Volvorijden
Zal ik ff langskomen met een subaru forester 2.0 125pk op LPG?

Geplaatst: 31.03.2006 - 01:08
door Daneel
Euh Henk zou je dat wel doen? Ik bedoel, met die powerbakken van tegenwoordig kun je je caravan ook slopen hoor! En dat is misschien toch niet helemaal de bedoeling, want straks heb je wel een ERG aerodynamische caravan en is je caravan rijp voor de sloop.

Geplaatst: 31.03.2006 - 08:25
door Volvorijden
Euh Henk zou je dat wel doen?
ik denk dat het wel mee valt! Maar ik denk dat hard optrekken niet het verhaal van deze discussie is. Volgens mij ging het om soepel oppakken bij lage toerenstallen. wegtrekken vanaf ca. 10 km/u ( kortom wanneer de turbo nog niet actief is.) De discussie over Hard optrekken lijkt mij niet zo heel boeiend degene met de beste pk-gewichtsverhouding wint.

Geplaatst: 31.03.2006 - 08:42
door Peter
Ha, ik heb jullie weer gevonden. Ga verder. Blijft boeiend.

Geplaatst: 31.03.2006 - 18:00
door Henk
Volvorijden had toch gelijk :oops:
Ging vanmiddag met de auto van mijn vrouw :D
(trouwens wel een benzine uitvoering)
even de caravan uit de stalling halen !!
en moest een klein heuveltje op dit was helaas het gevolg :(
http://www.autoxperience.tv/include/vid ... vid_id=199
zal kijken of ik voor morgen nog wat anders achter die V50 kan hangen :lol:

tot morgen,
Henk.

Geplaatst: 31.03.2006 - 19:31
door Daneel
-=GRINZ=-
Volgens mij ben je dan ook niet goed wijs als je zo met je spullen omgaat. Maar goed, wie ben ik?

Ik bedoel natuurlijk die R5 met zo'n grote tandem-asser is vragen om problemen.

Geplaatst: 31.03.2006 - 21:27
door Volvorijden
Morgen heel veel succes! Mijn dag staat ook in het teken van auto's morgen de oldtimer (heeft ook erg veel caravan ervaring) poetsen en
de Bigfront radio voorzien van meer rust. het geluid gaat vanaf morgen via een booster lopen.

Tip voor de echte petrolheads doortrekken tot 6000tmp en laat die oliewalende trekkerschuiten alsjeblieft in een stofwolk achter!!!
(zegt iemand die zwoor nooit meer anders dan diesels te willen)

Geplaatst: 01.04.2006 - 01:42
door V70 2,5T
Ja, pk's is de truuk, vandaag zat er in Duitsland een MB CL55AMG
achter mij, even voorbijgelaten en toen vol gas erachteraan.

Zat erachter op korte afstand en bleef op 50 meter, die
kon niet wegkomen !! Dat redt je echt niet met een diesel !!!!
heel simpel, PK's rule !! En dan lekker Vpower van Shell
Duitsland erin met Oktan 100, dat vindt de auto lekker.

Zo'n V8 met vier dikke uitlaatpijpen van AMG is niet mijn ding,
maar het geluid bij volgas is wel helemaal goed !

Ik ben niet helemaal gelukkig met mijn chip, maar de auto is
dus wel beestachtig snel.

zal m'n midlife crisis wel zijn......

Geplaatst: 22.04.2006 - 17:09
door Dutchie
Afbeelding

Afbeelding

De mijne doet het tot nu toe prima! Nou heb ik de caravan pas 2 dagen dus dat zegt nog weinig. Van de zomer in Zwitserland en Italie komt de echte vuurproef, maar tot nu toe geen enkel probleem!

Geplaatst: 23.04.2006 - 22:20
door Volvorijden
Mooi combinatie!!!! ik mis alleen de oplegletters .
in iedergeval heb je over koppel niet te klagen!!!!