Volvo staat nog bij de dealer, maar men komt er niet uit.
de regelunit doet waar hij zelf zin in heeft, ook volgens de dealer.
heeft iemand buiten de volvo dealer dan een oplossing, want dit schiet ook niet echt op natuurlijk.
ECC van slag
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Henk Jan, weet jij hoe zo'n kastje heet dan en/of hoe het eruit ziet.Henkjan0 schreef:als je de airco uitzet blijft hij ook koud?
Dan denk ik dat je aansturings-unit defect is.
Ik zou even zelf gaan zoeken op EBAY.CO.UK en EBAY.DE, want als je dit aan de Volvo-dealer overlaat dan laat die je al gauw een paar honderd Euri voor zo'n kastje betalen. Dus ik zou wel goede afspraken maken...
zijn er geen sloperijen die een werkend kastje hebben?
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Is de filter droger al een keer vervangen na al die jaren van gebruik?
Als die verstopt zit of de doorstroming is onvoldoende heb je het zelfde probleem namelijk.
Dat is vaak de oorzaak van een niet goed werkend regelapparaat van de ecc.
Als die verstopt zit of de doorstroming is onvoldoende heb je het zelfde probleem namelijk.
Dat is vaak de oorzaak van een niet goed werkend regelapparaat van de ecc.
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
geen idee!!
kan dat de veroorzaker zijn dan???
kan dat de veroorzaker zijn dan???
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Ik hoop er altijd op dat als het om de onderdelen gaat dat de dealer daar sneller op inspeelt en ook de zwakke punten van een zijn merk kent
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dat is in ieder geval een onderzoekje waard,is er een complete aircocheck gedaan met een machine al?jan weemering schreef:geen idee!!
kan dat de veroorzaker zijn dan???
Een goeie airco machine vermeld het probleem namelijk,die zegt wat er aan de hand is ivm lekkage,doorstroming enz.
Is er een UV test gedaan ook?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
jan weemering schreef:Ik hoop er altijd op dat als het om de onderdelen gaat dat de dealer daar sneller op inspeelt en ook de zwakke punten van een zijn merk kent
Daar zijn de meningen over verdeeld weet ik.
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Volgens mij gaan ze bijna nooit lek; je kan het alvast testen bij de vulnippel of er gas uitkomt.MarioC70 schreef: Is er een UV test gedaan ook?
Een grote aircobeurt is absoluut een heel goed idee

Bovendien heb ik even gezocht naar een ECC-unit, maar dat gaat moeilijk worden vrees ik .
Nieuw zit die rond 800,- of meer bij de dealer uiteraard...
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
De airco werkt naar behoren het is de klep die moeilijk doet.
de filterdroger werkt ook goed en er is genoeg afvoer
de filterdroger werkt ook goed en er is genoeg afvoer
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Vergeet niet dat de auto 15 jaar oud is,dus als er in het verleden weinig of nooit iets van service aan de airco geweest is,er dus problemen op kunnen treden.
Ik zag laatst een 960 van dezelfde leeftijd,waar de airco condensor en leidingen compleet waren doorgerot!
Ik zag laatst een 960 van dezelfde leeftijd,waar de airco condensor en leidingen compleet waren doorgerot!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Ja, maar hij blaast koede lucht genoeg en er zijn geen lekkages in de vacuum onderdelen.
er is wat speling in het kachel gebeuren in de aansluiting naar de buizen, dus er blaast wat lucht onder het dashboard uit en wat minder uit de uitmondingen die daarvoor zijn bestemd.
het gaat gewoon niet goed in de klep aansturing van verhouding koude en warme lucht.
er is wat speling in het kachel gebeuren in de aansluiting naar de buizen, dus er blaast wat lucht onder het dashboard uit en wat minder uit de uitmondingen die daarvoor zijn bestemd.
het gaat gewoon niet goed in de klep aansturing van verhouding koude en warme lucht.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
ik kon zo gauw geen enkele gebruikte ECC-unit (ECC-ECU) vinden en dat is toch degene die de klep aanstuurt?
Ik denk dat een airco-specialist je beter kan helpen dan een dealer ...
Ik denk dat een airco-specialist je beter kan helpen dan een dealer ...
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Andere regelunit proberen. Paar slopen af bellen. Zal er vast wel 1 zijn die er 1 heeft.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
De ECC-unit waar over gesproken wordt is dus de kast met die 3 knoppen op het dashboard, of vergis ik me nu.
omdat dit de regelunit is die de kleppen aanstuurt.
maar het kan ook het motortje zijn wat de klep bediend wat niet helemaal lekker is.
Dit allemaal volgen Schmidt in Gemert, met de uitnodiging om langs te komen natuurlijk.
Daar zegt men dat alles uit te lezen is, iets waar de dealer dus niet uitkomt op dit moment. en de dealer heeft ook volvo Nederland al geraadpleegt , maar ook die weten het niet.
ik heb best wel vertrouwen in een aantal mensen van het forum en ook de jongens van Schmidt weten er veel van natuurlijk, maar je zou verwachten dat de dealer een pasklaar antwoordt uit de computer kan halen
omdat dit de regelunit is die de kleppen aanstuurt.
maar het kan ook het motortje zijn wat de klep bediend wat niet helemaal lekker is.
Dit allemaal volgen Schmidt in Gemert, met de uitnodiging om langs te komen natuurlijk.
Daar zegt men dat alles uit te lezen is, iets waar de dealer dus niet uitkomt op dit moment. en de dealer heeft ook volvo Nederland al geraadpleegt , maar ook die weten het niet.
ik heb best wel vertrouwen in een aantal mensen van het forum en ook de jongens van Schmidt weten er veel van natuurlijk, maar je zou verwachten dat de dealer een pasklaar antwoordt uit de computer kan halen
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Natuurlijk onzin dat alles uit te lezen is... Zeker bij een wat oudere auto zoals een x90 is lang niet alles te achterhalen met uitlezen.
Ik zou een beginnen met die regelunit te vervangen. Op mp staan denk ik ook nog wel een 960 die in onderdelen verkocht word.
Ik zou een beginnen met die regelunit te vervangen. Op mp staan denk ik ook nog wel een 960 die in onderdelen verkocht word.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Uit een sloper? Maar eerst moet er toch vastgesteld wat er nou de problemen veroorzaakt..
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Wat het nou echt is weet ik niet en de dealer ook (nog) niet.
ik heb wel omdat de regelunit de kleppen niet goed aanstuurt, althans daar lijkt het op 5 mensen benaderd met een sloop 960/s90 vanaf 1996 om te kijken of ik er eentje voor een prikkie kan kopen, dan wissel ik die eens even om om te bezien of dit enige verbetering geeft.
ik heb wel omdat de regelunit de kleppen niet goed aanstuurt, althans daar lijkt het op 5 mensen benaderd met een sloop 960/s90 vanaf 1996 om te kijken of ik er eentje voor een prikkie kan kopen, dan wissel ik die eens even om om te bezien of dit enige verbetering geeft.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
nou een snelle reageerder.
ik heb er eentje voor 25 euri gekocht uit een 960 van 1996, dus daar kan je geen bult aanvallen denk ik.
wordt vervolgd mannen (sorry en vrouwen natuurlijk)
ik heb er eentje voor 25 euri gekocht uit een 960 van 1996, dus daar kan je geen bult aanvallen denk ik.
wordt vervolgd mannen (sorry en vrouwen natuurlijk)
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
die moet hetzelfde zijn...
Gewoon proberen voor die 25 Euro kun je zomaar geluk hebben :painting:
Gewoon proberen voor die 25 Euro kun je zomaar geluk hebben :painting:
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!