Pagina 3 van 8

Geplaatst: 11.04.2012 - 14:26
door jan weemering
Volvo staat nog bij de dealer, maar men komt er niet uit.
de regelunit doet waar hij zelf zin in heeft, ook volgens de dealer.

heeft iemand buiten de volvo dealer dan een oplossing, want dit schiet ook niet echt op natuurlijk.

Geplaatst: 11.04.2012 - 14:28
door jan weemering
Henkjan0 schreef:als je de airco uitzet blijft hij ook koud?
Dan denk ik dat je aansturings-unit defect is.

Ik zou even zelf gaan zoeken op EBAY.CO.UK en EBAY.DE, want als je dit aan de Volvo-dealer overlaat dan laat die je al gauw een paar honderd Euri voor zo'n kastje betalen. Dus ik zou wel goede afspraken maken...
Henk Jan, weet jij hoe zo'n kastje heet dan en/of hoe het eruit ziet.
zijn er geen sloperijen die een werkend kastje hebben?

Geplaatst: 11.04.2012 - 14:34
door MarioC70
Is de filter droger al een keer vervangen na al die jaren van gebruik?
Als die verstopt zit of de doorstroming is onvoldoende heb je het zelfde probleem namelijk.
Dat is vaak de oorzaak van een niet goed werkend regelapparaat van de ecc.

Geplaatst: 11.04.2012 - 14:35
door jan weemering
geen idee!!
kan dat de veroorzaker zijn dan???

Geplaatst: 11.04.2012 - 14:36
door MarioC70
Waarom niet bij een goeie airco specialist gebracht ipv de dealer?
Die hebben in het algemeen meer ervaring ermee dan de gemiddelde dealer.

Geplaatst: 11.04.2012 - 14:38
door jan weemering
Ik hoop er altijd op dat als het om de onderdelen gaat dat de dealer daar sneller op inspeelt en ook de zwakke punten van een zijn merk kent

Geplaatst: 11.04.2012 - 14:39
door MarioC70
jan weemering schreef:geen idee!!
kan dat de veroorzaker zijn dan???
Dat is in ieder geval een onderzoekje waard,is er een complete aircocheck gedaan met een machine al?
Een goeie airco machine vermeld het probleem namelijk,die zegt wat er aan de hand is ivm lekkage,doorstroming enz.
Is er een UV test gedaan ook?

Geplaatst: 11.04.2012 - 14:40
door MarioC70
jan weemering schreef:Ik hoop er altijd op dat als het om de onderdelen gaat dat de dealer daar sneller op inspeelt en ook de zwakke punten van een zijn merk kent

Daar zijn de meningen over verdeeld weet ik.

Geplaatst: 11.04.2012 - 14:41
door Henkjan0
MarioC70 schreef: Is er een UV test gedaan ook?
Volgens mij gaan ze bijna nooit lek; je kan het alvast testen bij de vulnippel of er gas uitkomt.

Een grote aircobeurt is absoluut een heel goed idee :P

Bovendien heb ik even gezocht naar een ECC-unit, maar dat gaat moeilijk worden vrees ik .
Nieuw zit die rond 800,- of meer bij de dealer uiteraard...

Geplaatst: 11.04.2012 - 14:51
door jan weemering
De airco werkt naar behoren het is de klep die moeilijk doet.
de filterdroger werkt ook goed en er is genoeg afvoer

Geplaatst: 11.04.2012 - 14:53
door MarioC70
Vergeet niet dat de auto 15 jaar oud is,dus als er in het verleden weinig of nooit iets van service aan de airco geweest is,er dus problemen op kunnen treden.

Ik zag laatst een 960 van dezelfde leeftijd,waar de airco condensor en leidingen compleet waren doorgerot!

Geplaatst: 11.04.2012 - 15:04
door jan weemering
Ja, maar hij blaast koede lucht genoeg en er zijn geen lekkages in de vacuum onderdelen.
er is wat speling in het kachel gebeuren in de aansluiting naar de buizen, dus er blaast wat lucht onder het dashboard uit en wat minder uit de uitmondingen die daarvoor zijn bestemd.
het gaat gewoon niet goed in de klep aansturing van verhouding koude en warme lucht.

Geplaatst: 11.04.2012 - 15:08
door Henkjan0
ik kon zo gauw geen enkele gebruikte ECC-unit (ECC-ECU) vinden en dat is toch degene die de klep aanstuurt?

Ik denk dat een airco-specialist je beter kan helpen dan een dealer ...

Geplaatst: 11.04.2012 - 15:14
door arjan_de_jong
Andere regelunit proberen. Paar slopen af bellen. Zal er vast wel 1 zijn die er 1 heeft.

Geplaatst: 11.04.2012 - 17:02
door jan weemering
De ECC-unit waar over gesproken wordt is dus de kast met die 3 knoppen op het dashboard, of vergis ik me nu.
omdat dit de regelunit is die de kleppen aanstuurt.
maar het kan ook het motortje zijn wat de klep bediend wat niet helemaal lekker is.

Dit allemaal volgen Schmidt in Gemert, met de uitnodiging om langs te komen natuurlijk.

Daar zegt men dat alles uit te lezen is, iets waar de dealer dus niet uitkomt op dit moment. en de dealer heeft ook volvo Nederland al geraadpleegt , maar ook die weten het niet.

ik heb best wel vertrouwen in een aantal mensen van het forum en ook de jongens van Schmidt weten er veel van natuurlijk, maar je zou verwachten dat de dealer een pasklaar antwoordt uit de computer kan halen

Geplaatst: 11.04.2012 - 17:26
door arjan_de_jong
Natuurlijk onzin dat alles uit te lezen is... Zeker bij een wat oudere auto zoals een x90 is lang niet alles te achterhalen met uitlezen.

Ik zou een beginnen met die regelunit te vervangen. Op mp staan denk ik ook nog wel een 960 die in onderdelen verkocht word.

Geplaatst: 11.04.2012 - 18:58
door whitehorsekart
Uit een sloper? Maar eerst moet er toch vastgesteld wat er nou de problemen veroorzaakt..

Geplaatst: 11.04.2012 - 19:52
door jan weemering
Wat het nou echt is weet ik niet en de dealer ook (nog) niet.
ik heb wel omdat de regelunit de kleppen niet goed aanstuurt, althans daar lijkt het op 5 mensen benaderd met een sloop 960/s90 vanaf 1996 om te kijken of ik er eentje voor een prikkie kan kopen, dan wissel ik die eens even om om te bezien of dit enige verbetering geeft.

Geplaatst: 11.04.2012 - 20:03
door jan weemering
nou een snelle reageerder.
ik heb er eentje voor 25 euri gekocht uit een 960 van 1996, dus daar kan je geen bult aanvallen denk ik.

wordt vervolgd mannen (sorry en vrouwen natuurlijk)

Geplaatst: 11.04.2012 - 20:25
door Henkjan0
die moet hetzelfde zijn...
Gewoon proberen voor die 25 Euro kun je zomaar geluk hebben :painting: