Ik heb met een inleg filter gereden daar merkte ik weinig verschil mee.
Nu heb ik een open lucht filter van K&N resultaat voel nog een verschil alleen een prachtig sportief geluid geen sjohnie geluid alleen een subtiel afblaas geluid van de turbo
En het staat wel leuk onder de kap.
Before.
After.
Geplaatst: 20.05.2012 - 20:26
door Frederik Welvaert
euerw schreef:
ppFreddy schreef:
Probleem staat uiteraard volledig los van het luchtfilter, dus mijn K&N ligt er weer in
Had je ook gezien dat er nog een extra soort spons filtertje op de luchtfilter zit geplakt? Bij mij wel namelijk en dat is nieuw voor mij, er zit nog een gat aan de zijkant van het filterhuis maar begrijp het nut er niet van, jij?
Ik volg even niet... Waar zie jij een spons filtertje? Op het originele luchtfilter of het K&N filter? En een gat in de zijkant van het filterhuis is me ook niet opgevallen... Maar jij hebt dan wel een andere motor dan de mijne (AWD is vanaf MY2010 de biturbo, FWD is enkele turbo dacht ik) dus misschien is het luchtfilterhuis en het luchtfilter zelf anders dan op de mijne?
@ Kawaman: ik merk wel verschil dat de wagen iets alerter op het gas reageert, waarschijnlijk spoelen de turbo's iets sneller op, maar het verschil is echt niet zo groot hoor. Goed mogelijk dat je zonder tuning zelfs geen verschil gaat merken.
Geplaatst: 21.05.2012 - 21:25
door mwattel
Bij mij zat op het originele luchtfilter inderdaad ook zo'n sponsje geplakt. Dit dicht het gat weer af wat aan de zijkant van het luchtfilterhuis zit.
Ik heb een Heico sportluchtfilter erin gelegd (zonder sponsje)
het gat is nu gewoon open !
Wel vreemd, een gat in het luchtfilterhuis en vervolgens een spons op het filter plakken om het af te dichten.
Geplaatst: 21.05.2012 - 21:41
door ovlov058
Dat gat kan bedoeld zijn als extra ingang, als de normale opening verstopt is door b.v. bladeren.
lucht kan er niet genoeg zijn
Geplaatst: 22.05.2012 - 08:06
door crackedtooth
@martijnc70
welke modificaties heb je allemaal gedaan?
Zie zo al een en ander wat je geklust hebt
Geplaatst: 22.05.2012 - 18:14
door kawaman
@ Kawaman: ik merk wel verschil dat de wagen iets alerter op het gas reageert, waarschijnlijk spoelen de turbo's iets sneller op, maar het verschil is echt niet zo groot hoor. Goed mogelijk dat je zonder tuning zelfs geen verschil gaat merken.[/quote]
Bedankt, denk dat ik het filter maar gewoon aanschaf en vanzelf de verschillen ga ervaren (of niet )
Geplaatst: 24.05.2012 - 12:39
door kawaman
bookkeeper schreef:Ik ben ook wel fan van K&N filters....
Zit je in deze handel?
Kan maar moelijk aan een filter komen voor mijn V50 D5.
Geplaatst: 24.05.2012 - 17:54
door blastaway
Geplaatst: 24.05.2012 - 18:17
door Laguna-S60
iemand een idee wat de diameter is van de aanzuig buis...?
ik vind de bsr optiflow kit nog best wel duur ook omdat er eerst wat andere dingen moeten gebeuren dus wil gewoon een "los" filter gaan kopen.., maar geen idee wat de diameter is die ik moet hebben.
Geplaatst: 14.06.2012 - 12:21
door kawaman
Eindelijk mijn K&N inlegfilter ontvangen, gelijk gemonteerd natuurlijk.
Eerste indruk is dat het allemaal wat soepeler gaat, oude papieren filter was ook niet nieuw meer, misschien zit daar ook wel een deel van de "winst".
Neemt niet weg dat ik er een positief gevoel over heb en daar gaat het om, toch?
Geplaatst: 14.06.2012 - 12:36
door FrankS60
Laguna-S60 schreef:iemand een idee wat de diameter is van de aanzuig buis...?
ik vind de bsr optiflow kit nog best wel duur ook omdat er eerst wat andere dingen moeten gebeuren dus wil gewoon een "los" filter gaan kopen.., maar geen idee wat de diameter is die ik moet hebben.
Met de ongeblazen 2.4's in de S60 is het even goed kijken naar de montage van welk filter dan ook, de LMM is niet helemaal vlak waar hij normaliter op de filterbox zit met als gevolg dat een dergelijk "open" filter niet zo makkelijk vast te klemmen is. Verder is het hitteschild wel een must, dus dan krijg je toch een optiflow kit of iets vergelijkbaars van een ander merk met hitteschot.
Geplaatst: 14.06.2012 - 12:39
door V70/2.4D/2003
En zo is het maar net......Viel Spass!
Geplaatst: 27.07.2012 - 16:17
door Xenobe
Dus wat jullie zeggen is dat zo'n metalen omhulsel rond de luchtfilter echt een must is? Een vriend van me heeft namelijk een K&N luchtfilter gekocht & daar zat zo geen omhulsel bij.
Geplaatst: 27.07.2012 - 17:31
door EVV
dat is echt nodig aangezien anders de motor warme lucht van onder de motorkap aanzuigd in plaats van koele lucht van vlak achter de gril. Warme lucht betekend minder vermorgen.
Geplaatst: 27.07.2012 - 18:26
door Xenobe
Stom dat K&N niet direct dat omhulsel niet mee verkoopt :s