Pagina 3 van 5

Geplaatst: 15.05.2012 - 13:05
door NederKees
Nee, maar een paar 100 euro.
Daarom, het is de moeite niet. Het verschil voor een 4pk tammere D5 zou zo'n 2,5 duizend zijn.

En de inschrijvingstax is nu verschillend voor Vlamingen, Walen en leasebedrijven. Die tax en ook de bijtelling veranderen nu bijna om de maand. Di Rupo heeft wat problemen met het maken van wettelijke wetten.

@Bart, omdat ik in België woon, ben ik nog geen Belg.

Dat er D3 op mijn auto staat stoort me niet. Ik lever hem na 4 jaar gewoon weer in, ik hoef niets in te ruilen. Misschien zelfs kleinere kans op diefstal?
Het lijkt me gewoon lastig als je over een paar jaar een 2012 D3 zou willen verkopen. Tot juni (ongeveer) zijn het 163pk versies daarna 136pk.

Geplaatst: 15.05.2012 - 13:31
door bart simpson
Gij ondankbare Nederkees, Volvo draait zich in allerlei bochten om Belgen maar ook ondankbare fiscale vluchtelingen die het zeuren als een deugd zien te bedienen

Geplaatst: 15.05.2012 - 15:28
door Thom
Politici en de ambtenarij maken autofabrikanten helemaal gek met hun onnavolgbare wet- en regelgeving die bijkans nog vaker veranderen dan het weer.

Geplaatst: 21.05.2012 - 13:18
door NederKees
Volvo draait zich in de verkeerde bochten. Hadden ze de D5 gewoon gelaten als dat hij was had ik nu een D5 gereden ipv een D3.

Fiscale vluchtelingen? Dat geld alleen voor bedrijfsleiders die hun bedrijf verkocht hebben.
De inkomstenbelasting hier is veel hoger dan in NL. Een leuke auto rijden was wel duidelijk goedkoper. Maar dat is DiRupo nu ook snel aan het verzieken.
Laatste aanpassing van de wet: de bijtelling is nu gebaseerd op de catalogus waarde voor wat betreft de netto waarde van de auto en op het echt betaalde bedrag (dus inclusief korting) voor wat betreft het btw gedeelte. En dan natuurlijk de CO2 en nog een paar andere vage factoren.

Geplaatst: 21.05.2012 - 14:03
door bart simpson
mijn mening veranderd niet, alleen ten faveure van België hebben we dit typaanduidinggekloot, en voor helemaal niemand anders

Geplaatst: 22.05.2012 - 08:14
door V50 R
De wijziging in de aanduiding voor de motorisering is niet alleen voor belgie gedaan. Volvo is, net als bmw dat doed met de 116 (2soorten motoren met zelfde vermogen),bezig de type aanduiding europees gelijk te trekken, zodat de d3 en d5 niet meer dezelfde blokken hebben zoals in duitsland nu het geval is. (heb ik bij volvo nl in beesd onlangs gehoord)
En Offtopic, belgen betalen meer loonbelasting dan in NL, auto prijzen gaan omhoog en de vermogensbelasting gaat omhoog. Dus van fiscale vluchtelingen kan je niet spreken. Wij nederlanders zijn met de hypotheek rente aftrek veel grotere Fiscale goochelaars.

Geplaatst: 22.05.2012 - 10:01
door NederKees
bart simpson schreef:mijn mening veranderd niet, alleen ten faveure van België hebben we dit typaanduidinggekloot, en voor helemaal niemand anders
Ja en?
Daarom hoeft niet iedere Volvo rijder in België het er mee eens te zijn. Of het nu voor België of voor Smurfenland is gedaan, het blijft een slechte beslissing van Volvo.

Geplaatst: 22.05.2012 - 11:58
door bart simpson
wens je sterkte met je geneuzel

Geplaatst: 22.05.2012 - 12:09
door Pritchard
Ik had liever gehad dat er stond 2.0D 5 cyl 163 pk, staat beter ;)

Geplaatst: 22.05.2012 - 12:21
door V480-S60
Sorry hoor maar waar kan een mens zich druk om maken. Ja het is verwarrend. Ja het is niet makkelijk meer. En ja dat komt met name vanwege de fiscale regels in België (maar ook Italië). Maar om daar nu ruzie over te gaan maken. Jongens hou er over op.

Geef elkaar een figuurlijke hand en ga weer over tot de orde van de dag. De zon schijnt per slot van rekening.

Geplaatst: 22.05.2012 - 12:34
door bart simpson
D3 2.0 150pk (motornummer 51) 500 serie (V40 & C70)
D3 2.4 163pk (motornummer 69) 275 modelreeks (XC90)
D4 2.0 163pk (motornummer 88 ) 100 serie (S60/V60/S80/V70/XC60/XC70)
D4 2.4 163pk (motornummer 80) XC60 AWD
D4 2.0 177pk (motornummer 55) 500 serie (V40 & C70)
D5 2.4 200pk (motornummer 30) 275 (XC90)
D5 2.4 215pk (motornummer 83) 100 serie (S60/V60/S80/V70/XC60/XC70)
De logica neemt idd toe....

Geplaatst: 24.05.2012 - 01:12
door Thom
Door de voortgezette LE met enkel de D3 sneeuwt de fantastische D5 -wederom- onder. Dat is echt jammer, deze klinkt weer net zo goed als de eerste D5's (maar dan stiller) en heeft door de twinturbo een fantastische powerband (die D3 berijders zo missen lees je aldoor). Tuurlijk, het is downsizing wat de klok slaat, maar het is wél zonde. Zeker omdat de nieuwste GT de D5 bijna kan 'bijbenen'. Hij giert nog af en toe, maar schakelt doorgaans mooi vlot door.

Geplaatst: 24.05.2012 - 07:21
door bart simpson
voor € 10K meer hebben ze hem

Geplaatst: 24.05.2012 - 07:41
door BlackcurrantV70
Bart, ontbreekt de 2.4 D3 163pk niet in jou lijstje ?

Mijn XC60 D3 AWD is een 2.4 met 163pk.

Geplaatst: 24.05.2012 - 07:55
door bart simpson
die mist idd, deze bestaat niet voor NL, moet even zoeken naar een motornummer

Geplaatst: 24.05.2012 - 08:29
door NielsPHEV
Thom schreef:Door de voortgezette LE met enkel de D3 sneeuwt de fantastische D5 -wederom- onder. Dat is echt jammer, deze klinkt weer net zo goed als de eerste D5's (maar dan stiller) en heeft door de twinturbo een fantastische powerband (die D3 berijders zo missen lees je aldoor). Tuurlijk, het is downsizing wat de klok slaat, maar het is wél zonde. Zeker omdat de nieuwste GT de D5 bijna kan 'bijbenen'. Hij giert nog af en toe, maar schakelt doorgaans mooi vlot door.
Is inderdaad erg jammer, zoals bart als schrijft voor 10 mille meer.... dat gaat natuurlijk nergens over en maakt dat er nauwelijks V70 D5 en verkocht zullen worden. daarbij komt dat voor 10 mille meer er een heleboel concurrente mooie auto's hebben.

Geplaatst: 24.05.2012 - 10:29
door bart simpson
Blijf zaken vooral in het juiste perspectief zien, je koopt een V70 163pk D3 LTD voor de prijs van een BMW 143pk 318D touring, bij BMW koop je voor 10K meer een kale 520D 4 cilinder met 184pk, daar wordt je blij van.
Wil je bij BMW (dat schijnt de benchmark te zijn hier) met een +/- 215pk Diesel in een fatsoenlijk uitrustingsnivo ben je zomaar 20K meer kwijt dan bij een V70 LTD

Geplaatst: 24.05.2012 - 18:47
door BlackcurrantV70
En dan moet je nog "willen" BMW rijden.....schrap mij maar van de lijst :-)

I would rather push my Volvo than drive a BMW :-)

Geplaatst: 24.05.2012 - 19:48
door Thom
Wil je bij BMW (dat schijnt de benchmark te zijn hier) met een +/- 215pk Diesel in een fatsoenlijk uitrustingsnivo ben je zomaar 20K meer kwijt dan bij een V70 LTD
Heb je wel een wagen die de perfectie heel dicht nadert. Maar het is idd appels met peren vergelijken, die LE is gewoon een heel scherpe aanbieding.

Geplaatst: 24.05.2012 - 19:54
door OGA244
Wat is perfectie?
Bas van Putten zijn vrouw had Bas ooit opgedragen de E500 (die zij als een steriel strijkijzer zag) de deur uit te doen en een 850R terug te kopen, zonder 850R hoefde hij niet thuis te komen, en zo'n E500 rijdt toch best aardig