Pagina 3 van 3
Geplaatst: 19.04.2012 - 11:22
door NielsPHEV
diesel01 schreef:Voor 2007 is hij zuiniger of hij ook beter is weet ik niet.
RPF+GT maakt van een D5 een dorstige apparaat.
Zou ik in loondienst werken dan was de V70 D5 GT niet mijn auto, sterker nog het is helemaal niet zeker dat de volgende auto uit de Volvo stal komt.
Ik ben op auto gebied op zoek naar een diesel die voldoende pk's heeft vanaf 180 pk en 400nm koppel waarbij een verbruik van 1/18 haalbaar moet zijn, voorts wil ik ook een automaat maar die mag geen afbreuk doen aan rijplezier.
min 180 pk / 400 Nm, automaat en een haalbaar verbuik van 1:18 Volgens mij zoek je een auto die niet bestaat, ook niet bij andere merken
Geplaatst: 19.04.2012 - 11:34
door diesel01
Ehm ja, vorig jaar mei een half uur mee gereden ik moet dan wel een cylinder laten vallen maar daar valt mee te leven.
De bewuste auto is nu los en met 125km/h op de cruise doet de auto tussen de 1op18 á 1op20.
De automaat is van ZF en heeft een 8traps.
Geplaatst: 19.04.2012 - 11:41
door NielsPHEV
diesel01 schreef:Ehm ja, vorig jaar mei een half uur mee gereden ik moet dan wel een cylinder laten vallen maar daar valt mee te leven.
De bewuste auto is nu los en met 125km/h op de cruise doet de auto tussen de 1op18 á 1op20.
De automaat is van ZF en heeft een 8traps.
Prachtige automaat in die BMW (toch..) maar ook in die auto verwacht ik niet dat je een daadwerkelijk gemiddeld verbruik haalt van 1 : 18 niet in een 3 en zeker niet in een 5. Een waarde op constante snelheid op de snelweg is iets heel anders dan een daadwerkelijk gemiddeld verrbuik.
Er zijn mensen (oga) die halen met een D3 geartronic in een V60 dik 1 : 17 op een vakantietrip dus je kunt in de buurt komen met een volvo, heb je ook 400 Nm voor de 180 pk moet je eerst naar rica (180 pk en 470 Nm)
Geplaatst: 19.04.2012 - 12:07
door diesel01
NielsV70 schreef:diesel01 schreef:Ehm ja, vorig jaar mei een half uur mee gereden ik moet dan wel een cylinder laten vallen maar daar valt mee te leven.
De bewuste auto is nu los en met 125km/h op de cruise doet de auto tussen de 1op18 á 1op20.
De automaat is van ZF en heeft een 8traps.
Prachtige automaat in die BMW (toch..) maar ook in die auto verwacht ik niet dat je een daadwerkelijk gemiddeld verbruik haalt van 1 : 18 niet in een 3 en zeker niet in een 5. Een waarde op constante snelheid op de snelweg is iets heel anders dan een daadwerkelijk gemiddeld verrbuik.
Er zijn mensen (oga) die halen met een D3 geartronic in een V60 dik 1 : 17 op een vakantietrip dus je kunt in de buurt komen met een volvo, heb je ook 400 Nm voor de 180 pk moet je eerst naar rica (180 pk en 470 Nm)
De bewuste auto
(idd BMW 5 sedan) heeft een overall van 1 op 16 waarbij regelmatig een sprintje wordt getrokken (boys will be boys).
Het verbruik moet dus nog beter kunnen op de snelweg is 1op20 haalbaar.
Vergeleken met een GT is de ZF exact datgene wat ik zoek in een automaat, vlot doorschakelen bij het maken van snelheid en bij gas los remmend vermogen op de motor.
De rust die ik heb ervaren in de koets tilt de rijervaring naar een hoger plan.
De D3 waar ik in het gereden vond ik smal in in de adem, groot voordeel vond ik de snel schakelende GT geen drama queen met een hoog in de toeren jagende D5.
Geplaatst: 19.04.2012 - 14:17
door Rob2
De bewuste auto (idd BMW 5 sedan) heeft een overall van 1 op 16 waarbij regelmatig een sprintje wordt getrokken (boys will be boys).
Het verbruik moet dus nog beter kunnen op de snelweg is 1op20 haalbaar.
Mag ik hier als nieuwkomer even iemand wakkerschudden.
Ik heb zojuist m'n BMW 530d automaat ingeruild voor een Volvo
Het praktijkvebruik van zo'n ding is ergens rond de 1:12,
op lange stukken niet harder dan 130 haalt ie 1:15 ( net niet...)
Als je een keer steviger op het gas drukt, en je rijdt wat vaker in de
stad lukt 1:10 niet eens ( en dat was voor de chiptuning nog erger..)
ik durf wel te stellen dat 180pk en 1:18 niet kan
Gr.
Rob
Geplaatst: 19.04.2012 - 14:25
door NielsPHEV
zf is inderdaad mooier dan een gt van volvo alleen jammer dat het niet past.
Geplaatst: 19.04.2012 - 14:33
door diesel01
Dat geloof ik graag met een 3.0 6 cylinder en 235pk met +500nm koppel.
In het vergelijk pak ik dus mijn V70 D5 GT 185pk met 400nm koppel en zet daar een een 520d 184pk 380nm koppel naast dan kom de verbruiksmeter uit op een getal ten gunste van de BMW.
Die 1op12 doe ik zonder dat ik als een eindbaas door het verkeer ga, doe ik dat wel dan schiet ik onder de 1op10.
Ik betaal mijn diesel zelf en bereken 19c/km door aan mijn bedrijf, tankbonnen boek ik op prive en wordt gezien als salaris daar betaal ik gewoon belasting over...
Geplaatst: 19.04.2012 - 14:36
door bartv70
V480-S60 schreef:Mods break
Ja, voordat hier weer allemaal gekke dingen verschijnen. Geef eens antwoord op de eerste vraag van Bart.
Wat is de betere/zuinigere auto: een V70 voor of na 2007!
Ik kan hier wel tegen hoor, een lolletje op z'n tijd kan toch geen kwaad?
On topic.
De meningen lopen nogal uiteen merk ik, zelf neig ik naar een volledig gerijpt model ipv de For.... :oops: nieuwere Volvo V70.
Geplaatst: 19.04.2012 - 14:48
door Discovery
Het verbruiksverschil is zeer klein en ik zou dat ook niet meewegen in je beslissing. Aanschafprijs van de auto en jou mening over de auto zijn belangrijker. Nieuwe model V70 rijdt beter maar kost ook over het algemeen meer, oude model is goed te verkrijgen als dik uitgevoerde Edition Sport voor relatief veel minder geld.
Geplaatst: 19.04.2012 - 15:45
door diesel01
Discovery schreef:Het verbruiksverschil is zeer klein en ik zou dat ook niet meewegen in je beslissing. Aanschafprijs van de auto en jou mening over de auto zijn belangrijker. Nieuwe model V70 rijdt beter maar kost ook over het algemeen meer, oude model is goed te verkrijgen als dik uitgevoerde Edition Sport voor relatief veel minder geld.
kan ik over mee praten want mijn Editie Sport was volgens Volvo niet heel courant gezien het feit dat er een dik aangeklede V50 bij moest als ik hem in zou ruilen op een V70 LE D3 GT..
Thanks but no thanks, ik rijdt voor minder geld in een jong gebruikt 520d HE Touring met 24 maanden garantie.
Neemt niet weg overigens dat die LE een goede aanbieding was.
Edit nu ik het zo terug lees...sorry voor het enigzins topic kapen :oops:
OT ik denk dat je mans genoeg bent om zelf een goede keus te maken..