Pagina 3 van 3

Geplaatst: 21.05.2012 - 18:22
door Steyn
Klopt bart simpson. Dat heb je mij ook niet horen ontkennen. Wat je wel hebt gehoord, was mijn mening. Wat je er ook van mag vinden.

En ik ga er vanuit dat de V40 het goed gaat doen qua verkoopcijfers. Er staat in ieder geval een mooie uitdaging te wachten. Aan de marketing, design, veiligheid en rij eigenschappen zal het vast niet gaan liggen. Heb twee collega's die hem vanaf papier besteld hebben. Zij krijgen hem waarschijnlijk in de tweede helft van augustus. Dus ben benieuwd!

Geplaatst: 21.05.2012 - 19:12
door BlackSapphire
Bagageruimte lijkt me voor de kleine 'gezinsrijders' trouwens wel erg relevant. Dus zo makkelijk daarop inleveren zou ik niet doen. Zou in mijn geval betekenen: doorsparen voor de V60 of V70. Zeker niet kleiner gaan.

Geplaatst: 21.05.2012 - 19:20
door bart simpson
Steyn schreef:Klopt bart simpson. Dat heb je mij ook niet horen ontkennen. Wat je wel hebt gehoord, was mijn mening. Wat je er ook van mag vinden.!
lijkt me duidelijk wat ik er van vind

Geplaatst: 21.05.2012 - 20:17
door BillyBob
Even los van het hele marketing en/of positioneringsverhaal heeft Steyn wel een punt. Die V50 heeft zijn plaats in de markt niet voor niets veroverd: het
was een betaalbare en aangename (kleine) break waar je comfortabel mee kan reizen en ook wat spullen in kwijt kan. Ideaal wat mij betreft. Ok, een V70 is meer auto en meer break maar niet iedereen heeft daar de €€€ voor.

Ik had persoonlijk hetzelfde gevoel als Steyn bij het verdwijnen van de V50 maar heb me er ondertussen bij neergelegd: de opvolger voor mijn V50 wordt een recente tweedehands V60.

Geplaatst: 23.05.2012 - 12:23
door Poolrev
De doelgroep waar Volvo op mikt is toch meer het premium segment. Als je in dat segment kijkt naar de concurrentie, zie je dat Volvo nog een aantal gaten te vullen heeft, welke onder andere heel goed gevuld (gaan) worden met de V40 en V60.
Er wordt 'geklaagd' over het prijsniveau, maar vergeet niet dat de V50 een uitloop-model was, dus rijk uitgerust voor relatief weinig geld. Voor de juiste vergelijking moet je de introductieprijzen van de V50 erbij halen, en dan zal je zien dat het verschil met de V60 wel meevalt (zoals bart ook al aangeeft):
- V50 2.4 140 pk Kinetic (MY2006): € 32.210,-
- V60 T3 Kinetic (MY2013): €35.895,-

Waarbij de V60 wel wat rijker uitgerust is ook...

Geplaatst: 23.05.2012 - 12:31
door bart simpson
ieder uitloopmodel is interessant qua prijs en specificatie, wat men nu vind is dat een opvolger gelijk moet zijn qua spec om te kunnen concurreren.
Ik heb goed nieuws, een V40 D2 van 30K is voller dan een uitloopmodel V50 D2 van 30K

Geplaatst: 23.05.2012 - 12:35
door PeerTronic
Volvoman schreef:Net terug van een weekje cruisen over de Duitse Autobahn (in een V70 D3 zeker geen straf!!). Wat opvalt: Duitsers rijden in XC60's en V60's. Verder nauwelijks Volvo's gezien.
Hier in Zwitserland (Basel regio) is de XC60 heel populair, dan de V70, XC90 en XC70. Van de andere modellen zie ik hier niet veel, alleen mijn over buurman, die heeft een V50.

Zal eens zoeken naar de verkoopcijfers hier, just for fun.

Geplaatst: 23.05.2012 - 12:47
door PeerTronic
Gevonden:
Kum. 12:2'931
Kum. 11:2'713
+/- %:+8.0

Grootste stijger is Landrover met 170,4 %, Minder Maserati's :D

Hier is de V60 blijkbaar wel populair, maar ik zie 'm zelden: http://www.auto-wirtschaft.ch/news.php?id=2383

EDIT: 2011 was een recordjaar hier: 8'478 nieuw op kenteken

Geplaatst: 23.05.2012 - 12:49
door bart simpson
Landrover zal daar niet de excessieve CO belasting kennen die het hier kent

Geplaatst: 23.05.2012 - 12:55
door PeerTronic
bart simpson schreef:Landrover zal daar niet de excessieve CO belasting kennen die het hier kent
Nee, dat valt wel mee relatief gesproken, maar verzekeringen zijn daarentegen weer peperduur. Ik denk echter dat als ik zie wat er af en toe bij mij door de straat rijdt, de kosten geen rol spelen, dan is de Landrover bijna een "Volkswagen". , zag laatst nog een zeer zeldzame oldtimer de Mercedes 300SL met vleugeldeuren.....

Geplaatst: 23.05.2012 - 12:56
door bart simpson
je verzekert een kentekennummer dat je op meerdere auto's mag gebruiken, ik moet meerdere auto's verzekeren, betaal je daarbij ook voor slechts één auto mrb?

Geplaatst: 23.05.2012 - 17:10
door PeerTronic
Goeie vraag, ik rij er (nog) maar 1, maar zinspeel al langer om een zomer en winter auto te rijden, dan hoef ik de banden niet te wisselen..
Ik hoor jullie lachen, mijn buurman heeft een SUV voor de winter en een station voor de zomer....

Geplaatst: 23.05.2012 - 17:14
door Volvoman
Lijkt me ook leuk!

Geplaatst: 24.05.2012 - 18:41
door BlackcurrantV70
Hebben wij ook, een C70 voor de zomer en een XC60 AWD voor de winter :-)

Alleen worden beide wagens het hele jaar door gebruikt, behalve tijdens de weekends, dan rijden we de meest voordehandliggende.