Trotse eigenaar van een V40! - Nu met foto's

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
clubbtraxx
2nd Gear member

HakanC schreef: Hmm.. Als ik kijk naar de foto's van MichelR, dan zitten ze daar toch wat beter onder vind ik.. Volgens mij is het bij deze toch niet helemaal goed afgesteld zoals het hoort.. Kan ook zo lijken natuurlijk ;)
Ik zie nu ook wat je bedoeld ja... Die van Michel zien er beter uit, en het lijken zo zelfs wel iets andere pijpjes te zijn.
Mogelijk hebben ze bij Volvo verschillende uitlaat boeren die de dempers leveren en/of zijn D2 en D3 stylingkit dempers gewoon verschillend. Dat laaste lijkt me gezien de verschillende vermogens nog het meest waarschijnlijk.
HakanC
3rd Gear member

clubbtraxx schreef:
HakanC schreef: Hmm.. Als ik kijk naar de foto's van MichelR, dan zitten ze daar toch wat beter onder vind ik.. Volgens mij is het bij deze toch niet helemaal goed afgesteld zoals het hoort.. Kan ook zo lijken natuurlijk ;)
Ik zie nu ook wat je bedoeld ja... Die van Michel zien er beter uit, en het lijken zo zelfs wel iets andere pijpjes te zijn.
Mogelijk hebben ze bij Volvo verschillende uitlaat boeren die de dempers leveren en/of zijn D2 en D3 stylingkit dempers gewoon verschillend. Dat laaste lijkt me gezien de verschillende vermogens nog het meest waarschijnlijk.
Dit zijn vaak verschuifbare pijpjes. Ik denk eerder dat ze niet goed hebben gemonteerd. Zal s goed opletten bij mij. Ze moeten er echt goed erop zitten. Ziet er anders echt niet uit ;)
VolvoJanssen
2nd Gear member

Dank voor de oplettendheid ze zitten bij michelr inderdaad beter. Ben benieuwd of ik morgen wat hoor van de dealer over de verwachte aflevering.
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
Vossie
2nd Gear member

clubbtraxx schreef:
De dempers verschillen wel tussen de D2 en de overige modellen. De D2 heeft standaard maar 1 uitlaat, dus daar moet een andere kit onder dan de overige modellen die allemaal 2 uitlaten standaard hebben.

Hier kwam ik zelf achter doordat ze bij de dealer een styling kit in biarritz blue hadden liggen. Daar had ik wel oren naar, maar bleek niet te passen, omdat hij bij een T3 hoorde en dat past dus niet.

Wellicht ziet er het er daarom ook iets anders uit, aangezien die van Michel een D2 is en die zwarte een D3?
hotpants
2nd Gear member

Vossie schreef:
clubbtraxx schreef:
De dempers verschillen wel tussen de D2 en de overige modellen. De D2 heeft standaard maar 1 uitlaat, dus daar moet een andere kit onder dan de overige modellen die allemaal 2 uitlaten standaard hebben.

Hier kwam ik zelf achter doordat ze bij de dealer een styling kit in biarritz blue hadden liggen. Daar had ik wel oren naar, maar bleek niet te passen, omdat hij bij een T3 hoorde en dat past dus niet.

Wellicht ziet er het er daarom ook iets anders uit, aangezien die van Michel een D2 is en die zwarte een D3?

In alle gevallen ligt dit aan het oog van de monteur. De dempers moeten in alle gevallen recht eronder gezet worden en dit wordt handmatig verricht
Volvo For Life
HakanC
3rd Gear member

hotpants schreef:In alle gevallen ligt dit aan het oog van de monteur. De dempers moeten in alle gevallen recht eronder gezet worden en dit wordt handmatig verricht
Zo denk ik er ook over :)
VolvoJanssen
2nd Gear member

Zojuist weer contact gehad met de dealer. Hij kan me nu NIET vertellen wanneer de auto bij hem afgeleverd zal worden. Hij vertelde erbij dat hij hem eigenlijk deze week al niet meer verwacht.....

Toch wel een beetje een gevoel van teleurstelling dat een bedrijf als Volvo dit niet voor elkaar heeft.
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
Jers3n
5th Gear member

HakanC schreef:
hotpants schreef:In alle gevallen ligt dit aan het oog van de monteur. De dempers moeten in alle gevallen recht eronder gezet worden en dit wordt handmatig verricht
Zo denk ik er ook over :)
Lijkt mij dat de sierstukken/dempers links <-> rechts verwisselt zouden kunnen zijn op de onderste foto...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
VolvoJanssen
2nd Gear member

Gisteren te horen gekregen dat ze de auto kwijt waren...... gelukkig werd ik vandaag weer gebeld dat ze de auto, volgens de fabriek, uiterlijk 10 oktober afleveren bij de dealer...... 2,5 week later dan gepland....

wachten, wachten, wachten......... ik wordt echt jaloers op alle ervaringen van de forum leden die de auto al geleverd hebben gekregen.
VolvoJanssen
2nd Gear member

Zaterdag mag ik hem ophalen, helaas wel met de verkeerde spoiler..... Deze zullen ze later monteren. Ach ja nog maar 2 dagen!
clubbtraxx
2nd Gear member

VolvoJanssen schreef:Zaterdag mag ik hem ophalen, helaas wel met de verkeerde spoiler..... Deze zullen ze later monteren. Ach ja nog maar 2 dagen!
Mooi man, komt alles uiteindelijk toch nog goed!
Die spoiler is geen moeilijk iets om later toe te voegen, wel jammer maar niet onoverkomelijk.

Veel plezier met ophalen.
VolvoJanssen
2nd Gear member

Vandaag opgehaald! Wat een heerlijke auto!

helaas door het weer nog geen foto's maar dat komt snel.
Cavallino
4th Gear member

Het is nu net even droog...!
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
MichelR
6th Gear member

Gefeliciteerd met je nieuwe V40.

Wens je er veel plezier mee..
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
RLB
2nd Gear member

Gefeliciteerd en veel plezier!
Nu alles in orde, ook de spoiler?
VolvoJanssen
2nd Gear member

Nee, voor de spoiler wordt ik nog gebeld en helaas zat er een klein krasje op de auto (had mijn vrouw gezien bij de aflevering) wat ook nog moet worden gerepareerd.

maar het mag de pret niet drukken! Ik krijg erg veel bekijks en veel positieve reactie's. Het enige minpuntje wat iedereen blijft zeggen is dat kofferbak klein is.

En wat is de T4 toch een heerlijke motor, blijft genieten!
VolvoJanssen
2nd Gear member

oh ja foto's moet ik nog steeds maken.... auto is nu al veel te smerig...
The Volvoboy
7th Gear member

Vind de kofferbak niet echt heel klein hoor. Het is maar wat je gewend bent denk ik en wat je verwacht ;)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
VolvoJanssen
2nd Gear member

Bij deze de beloofde foto's (helaas wel gemaakt met mijn tablet maar toch :-)).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vossie
2nd Gear member

Heel mooi!! Gefeliciteerd!
De zwarte wielen zien er wel heel erg dik uit bij zo'n zwarte auto, wordt het ineens een heel andere auto (veel sportiever) van!
Plaats reactie

Terug naar “V40”