Pagina 3 van 3
Geplaatst: 18.05.2012 - 21:35
door bart simpson
wat verwacht je voor +/- € 5.000,-- ? ik zie daar 3/4 mnd afschrijving van een nw V70 LE in, een ander een foutloze auto in nieuwstaat met garantie en alle onderhandelingsruimte van de wereld
Geplaatst: 18.05.2012 - 21:38
door JosW
bart simpson schreef:wat verwacht je voor +/- € 5.000,-- ? ik zie daar 3/4 mnd afschrijving van een nw V70 LE in, een ander een foutloze auto in nieuwstaat met garantie en alle onderhandelingsruimte van de wereld
Tja, is ook weer waar.
Geplaatst: 18.05.2012 - 21:41
door toppertje
bart simpson schreef:wat verwacht je voor +/- € 5.000,-- ? ik zie daar 3/4 mnd afschrijving van een nw V70 LE in, een ander een foutloze auto in nieuwstaat met garantie en alle onderhandelingsruimte van de wereld
+1
maar voor sommigen van ons is het veel geld.
Geplaatst: 18.05.2012 - 21:47
door bart simpson
voor minder geld koop je een Golf SDI zonder airco, je vaste lasten zijn daarbij 100% zeker veel lager
Geplaatst: 18.05.2012 - 21:51
door JosW
bart simpson schreef:voor minder geld koop je een Golf SDI zonder airco, je vaste lasten zijn daarbij 100% zeker veel lager
Voor nog minder een Lada TDI (als die überhaupt bestaat). TS wil echter een Volvo. Daar gaat dit draadje over.
Geplaatst: 18.05.2012 - 21:54
door bart simpson
Maar heeft voor € 5.000,-- relatief veel noten op zijn zang, wen eraan dat een Volvo diesel met 370K km op de klok je gewoon kosten gaat brengen, veel vorige eigenaren hebben ueberhaupt niet meer gedaan dan olie bijvullen...
Ik lees iets over "mogelijke kosten", die zou je het komende jaar kunnen hebben, het zou ook niet kunnen.
Verwacht voor dit geld geen perfecte auto, die ga je voor dit soort bedragen namelijk nooit krijgen, en het kan echt nog heel veel slechter dan alleen een koppelingetje
Geplaatst: 18.05.2012 - 21:56
door JosW
bart simpson schreef:Maar heeft voor € 5.000,-- relatief veel noten op zijn zang, wen eraan dat een Volvo diesel met 370K km op de klok je gewoon kosten gaat brengen, veel vorige eigenaren hebben ueberhaupt niet meer gedaan dan olie bijvullen...
Volgens mijn Volvogarage is de gemiddelde Volvo-eigenaar redelijk consequent als het gaat om onderhoud.
Geplaatst: 18.05.2012 - 22:00
door bart simpson
ik doe ook wat in een volvogarage en kan je melden dat dat niet het geval is, maar jaar na jaar wat olie bijvullen is idd wel een goede gewoonte
Geplaatst: 18.05.2012 - 22:01
door toppertje
JosW schreef:bart simpson schreef:Maar heeft voor € 5.000,-- relatief veel noten op zijn zang, wen eraan dat een Volvo diesel met 370K km op de klok je gewoon kosten gaat brengen, veel vorige eigenaren hebben ueberhaupt niet meer gedaan dan olie bijvullen...
Volgens mijn Volvogarage is de gemiddelde Volvo-eigenaar redelijk consequent als het gaat om onderhoud.
ik denk dat jou Volvo garage 80% van de Volvo,s <€5000 niet
weerziet...
Geplaatst: 18.05.2012 - 22:02
door toppertje
bart simpson schreef:ik doe ook wat in een volvogarage en kan je melden dat dat niet het geval is, maar jaar na jaar wat olie bijvullen is idd wel een goede gewoonte
er zijn ook uitzonderingen hoor......

Geplaatst: 18.05.2012 - 22:06
door Richard
Tsja, ik heb 100.000 km met een rammel rondgereden. Was ook het vliegwiel. Maar hij heeft het een hele tijd volgehouden en wat ik van de koper erna heb begrepen deed hij het daarna nog een hele tijd zonder problemen. Dus wat is een rammel. Maar je moet je er goed bij voelen en anders niet doen.
Geplaatst: 18.05.2012 - 22:06
door bart simpson
van deze specifieke staat vast dat er regulier onderhoud gedaan is, voor dit geld kan je je dan zomaar geen buil vallen
Geplaatst: 18.05.2012 - 23:55
door edraket
Vorige week ook nog naar een V70 gekeken die een storing had. Ik schrok van het gebrek aan onderhoud. Had waarschijnlijk alleen olie gedaan de afgelopen tijd. Maar wel vol lof over die fantastische T5 motor. Er zaten heel wat permanente foutcodes in, diverse lekkages, foutcodes in het info display, brandend motorlampje enz. Ik kan zelf niet begrijpen dat iemand zo een auto kan rijden. Ik ben zelf wel erg miereneukerig als het op onderhoud aankomt, maar dit is dan weer het andere uiterste. Als je zo'n auto koopt ben je dus echt aan de beurt. Veel mensen willen wel zo'n fijne auto rijden maar dan zonder de kosten ervan.
Geplaatst: 19.05.2012 - 11:57
door Thijs
Ik zou mijn handen in het vuur steken voor mijn vorige V70 die denk ik 6000 euro opgebracht heeft (plm 380K op de klok). Geen ingevulde boekjes maar wel in uitmuntende staat. (door mijzelf dus) En ik denk dat je er daar best meer van kan vinden!
Geplaatst: 19.05.2012 - 23:22
door jorrits60
peter ambu schreef:Hallo forumleden ,
Dank voor jullie vele reacties ;
Hier een update ; ben vandaag wezen kijken en natuurlijk rijden in de desbetreffende Volvo . Koude start van de auto geen probleem , zag er prima uit van binnen en buiten ( professioneel gecleaned). Koppeling stond niet hoog, motor slaat af bij handrem test en 2 e versnelling. Stoelverwarming rechter voorstoel was defect. Bij stationeer lopen van de D5 motor met motorklep omhoog, hoorde ik een klein rammelend geluid , bij iets gas geven was deze verdwenen , kon geen losliggend afdekkap ontdekken . Dit geluid was ook niet continue aanwezig. Aangezien de auto nog orginele koppelingsplaten en vliegwiel heeft , ben ik wat terughoudend geworden , zit te denken aan een beginnend probleem met het vliegwel en de drukgroep van de versnellingsbak . Had ook nog ff met een monteur gebeld die de auto kend , kon ook volgens hem dit probleem zijn..... verder gaf de boordcomputer een storing aan , Auto Skip tijdelijk uitgeschakeld ... De prijs van de auto was en bleef 5750 euro .... De mogelijke kosten van de dure reparatie koppeling, drukgroep en vliegwiel ( 1800 euro en nieuwe banden) wordt het mij iets te duur voor de aangeboden auto ...
Wel jammer maar denk ik verstandige keuze ...
Groet Peter ...
Ben benieuwd naar jullie reactie
Dag peter, naar aanleiding van je eerste bevindingen het volgende:
@eerste koppelingsplaten/vliegwiel: ik zou dit eerder als voordeel zien. Kennelijk is er met gevoel voor de techniek met de auto omgesprongen en niet continu 'getrapt'.
Mijn vorige s60 staat nu op 350k, 200pk fasttech gechipt zowel originele koppeling als vliegwiel.
De s70 die ik daarvoor reed staat inmiddels op 470k en eveneens met eerste koppeling en vliegwiel...dus dat is echt niet uitzonderlijk.
@anti skid service. Kijk even in het instructieboekje. Is een generieke code die veel voorkomt, maar indien de waarschuwing snel weer verdwijnt geen reden tot zorg, zoals ook daar valt te lezen. Blijft het terugkomen dan duidt de code bijv op een kapotte sas-sensor/gierhoeksensor of bijv. een losse centreerbout. Dat hoeft allemaal niet in de kosten te lopen. Voor sensorenwerk kun je ook prima 2nd hand bij bijv. Rima terecht.
@rammel: kan van alles zijn. Bovendien klinkt geen d5 hetzelfde. Ga ook eens met een d5 met pakweg 180k op de teller proefrijden en kijk of dat qua laufkultur verschil maakt. Mijn ervaring is dat de d5 een heerlijk blok is, maar zeker niet de meest geraffineerde, waarbij het nieuwere type met 6-bak nog rauwer lijkt te lopen. Van deze laatste rijd ik er nu een. Ik maakte me zorgen over het geluid, evenals mijn omgeving, maar zowel dealer als specialist stelde me gerust niks aan de hand, zo zie je maar.
Mijn pleidooi: alsnog aankoopkeuring met als belangrijkste aandachtspunt de staat van de verstuivers, want die mis ik nog in dit verhaal...en dan is met name de start bij warme motor relevant!
Tot slot meer algemeen...d5 rijden kost (mij) gewoon serieus geld, reken zeker op zo'n €1500 aan onderhoud op jaarbasis (25k/jr)..Let wel afschrijving is verwaarloosbaar bij km-standen 200k.
Als een mog. kostenpost van €1800 in de toekomst nu al een bottleneck vormt weet ik niet of het uberhaupt verstandig is aan een v70 d5 te beginnen. Dergelijke kosten kun je bij elke km-stand voor je kiezen krijgen.
Geplaatst: 20.05.2012 - 14:01
door wouter van laer
Ik ben inmiddels al aan de tweede V70 (D5 aut. 2002) bezig, de eerste ging 3 jaar geleden weg met 400.000 km's, 5 jaar in gereden en nooit echt hoge (onverwachte) kosten gehad. Mijn huidige V70 heeft er inmiddels ook al 372.000 km's opzitten, heb deze echter een jaar geleden gekocht met de bedoeling er tijdelijk in te rijden. Hij bevalt me echter erg goed en heb hem dus nog. De bedragen voor onderhoud zoals door jorrits60 meld komen mij (gelukkig) niet bekend voor. Het afgelopen jaar zo'n 300 euro (olie, apk, airco) Persoonlijk zeggen kilometerstanden mij niet zoveel, onderhoud des te belangrijker! (kocht mijn huidige V70 in juli 2011 voor 4.900 euro bij de Volvo-dealer in Leeuwarden)
Geplaatst: 20.05.2012 - 14:12
door jee-bee
Ik zou inderdaad een aankoopkeuring doen. In Duitsland heb je ook van die garantie verzekeringen. Werkt ook wel goed. Praktisch alle auto's die 2e hands verkocht worden lopen via zo'n verzekering. Ik geloof dat dit in Nederland ook bestaat.
Je moet ook gewoon geluk hebben. Je kunt niet alles uitsluiten helaas. Ik heb mijn vorige auto altijd dealer onderhouden. Alleen het beste van het beste er in en toch motorschade......
Suc6!
Geplaatst: 20.05.2012 - 15:19
door Laguna-S60
jee-bee schreef:Ik zou inderdaad een aankoopkeuring doen. In Duitsland heb je ook van die garantie verzekeringen. Werkt ook wel goed. Praktisch alle auto's die 2e hands verkocht worden lopen via zo'n verzekering. Ik geloof dat dit in Nederland ook bestaat.
Bestaat, autotrust of iets in die trant.
Geplaatst: 20.05.2012 - 15:27
door bart simpson
Een vage club met idem voorwaarden die je het hemd van het lijf vragen voordat er een tarief afgegeven wordt en het (voor hen zeer beperkte) risico voor veel geld willen dekken, neem die gok lekker zelf.
Geplaatst: 20.05.2012 - 16:11
door JosW
bart simpson schreef:Een vage club met idem voorwaarden die je het hemd van het lijf vragen voordat er een tarief afgegeven wordt en het (voor hen zeer beperkte) risico voor veel geld willen dekken, neem die gok lekker zelf.
Heb ook ooit onderzocht wat deze jongens voor mij zouden kunnen betekenen. Bart geeft een goede samenvatting.