Pagina 3 van 3
Geplaatst: 25.06.2012 - 19:29
door Oceanracer
Het enige punt wat ik zou kunnen bedenken is het feit dat een 2.0T wellicht een ander gasklephuis heeft als een 2.4 al dan niet met turbo.
Geplaatst: 25.06.2012 - 21:34
door VolvoTech
Correct, een 2.4 heeft een ander huis dan elke andere (2.0 of 2.4) met Turbo, en is ook lastiger te bereiken volgens mij.
(2.4 140pk of 170 pk is letterlijk 3 minuten eraf en erop).
Geplaatst: 25.06.2012 - 23:27
door Gast
Waarvoor is het bedrag van €37,40 bij de ETM?
Fijne dealer die vertelt dat het downloaden gratis is. Jammer.
Het uitlijnen is wel erg prijzig.
Geplaatst: 26.06.2012 - 07:55
door Steven Volvo
Alex,
De 37 euro is arbeidsloon, ik denk dat het een half uurtje schroeven is of zo?
Software downloaden staat op de factuur als 36 euro meen ik.
Resteert dus nu de vraag of een 2.0T gasklephuis een andere prijs heeft dan alle andere?
Keep you posted.
Geplaatst: 26.06.2012 - 10:40
door Steven Volvo
regio Utrecht dealer 1:
idd ook 322 euro EX met de toevoeging dat de ruilactie alleen van toepassing is op modellen tot 2001 (ik meen dat hij bevestigede dat het idd 250 eruo was), bij 2002 modellen niet meer. Turbo is non-turbo werd niet genoemd. Heeft dit te maken met de overgang van Marelli naar Bosch?
regio Utrecht dealer 2:
weer 322 euro met vermelding dat turbo huizen idd anders zijn. Ook hier vage vermelding van 2001/ 2002 grens. Deze man vermelde wel dat hij de kans klein achtte dat er een italiaanse leverancier voor Volvo werd gebruikt.....geestig.
Lijkt er dus op dat mij dealer wel transparant is geweest.
Kennen jullie iemand met 2.4T of T5 die zijn huis voor 250 euro heeft ingeruild?
groet.
Geplaatst: 26.06.2012 - 11:29
door EVV
Een turbo van modeljaar 2002 zou als het goed is inderdaad geen probleem ETM meer hebben, dat zou het verschil in prijs kunnen verklaren.
Hier een stukje tekst over de ETM.
Geplaatst: 26.06.2012 - 12:02
door Steven Volvo
Dank je EVV, dat stukje tekst had ik al eens gelezen ja.
Begin me dan af te vragen of het wel de ETM is? Kennen jullie wel mensen met een Turbo na 2001 die ETM items hebben gehad?
Klacht is en blijft dat ik als ik de gladjes tot 4000rpm doortrek er geen gladde vermogenstoename is en het dus met horten en stoten gaat....
Steven
Geplaatst: 26.06.2012 - 12:25
door bartv70
Steven Volvo schreef:Dank je EVV, dat stukje tekst had ik al eens gelezen ja.
Begin me dan af te vragen of het wel de ETM is? Kennen jullie wel mensen met een Turbo na 2001 die ETM items hebben gehad?
Klacht is en blijft dat ik als ik de gladjes tot 4000rpm doortrek er geen gladde vermogenstoename is en het dus met horten en stoten gaat....
Steven
Op het SAAB forum, sorry ik rijd ook SAAB, was pas geleden een lid met een vergelijkbaar probleem.
Daar bleek speling op het lager van de turbo het probleem.
Door de speling begonnen zijn schoepen te "slingeren" en liepen daarbij
tegen de binnenkant van het slakkenhuis (turbo) aan.
Dit resulteerde in een zeer wisselende vermogensopbouw.
Ben geen kenner, maar heb je hier al eens naar gekeken?
HIER wat voorbeelden
Geplaatst: 26.06.2012 - 15:28
door MarioC70
Steven Volvo schreef:regio Utrecht dealer 1:
idd ook 322 euro EX met de toevoeging dat de ruilactie alleen van toepassing is op modellen tot 2001 (ik meen dat hij bevestigede dat het idd 250 eruo was), bij 2002 modellen niet meer. Turbo is non-turbo werd niet genoemd. Heeft dit te maken met de overgang van Marelli naar Bosch?
regio Utrecht dealer 2:
weer 322 euro met vermelding dat turbo huizen idd anders zijn. Ook hier vage vermelding van 2001/ 2002 grens. Deze man vermelde wel dat hij de kans klein achtte dat er een italiaanse leverancier voor Volvo werd gebruikt.....geestig.
Lijkt er dus op dat mij dealer wel transparant is geweest.
Kennen jullie iemand met 2.4T of T5 die zijn huis voor 250 euro heeft ingeruild?
groet.
Dat zijn dezelfde dealers dus in Utrecht,maar er is altijd een mouw aan te passen denk ik.
Je moet eerst zeker weten of daar inderdaad het probleem zit!
Als bijv de temperatuursensor stuk is heb je een soortgelijk probleem namelijk!
Is de auto al uitgelezen?
Geplaatst: 26.06.2012 - 22:03
door Steven Volvo
De auto is meen ik uitgelezen door een niet volvo garage, ik begreep er toen nog niet zoveel van. Op de bon van de afleverbeurt stond het advies etm vervangen, omdat er een storing in de computer stond meen ik. Dit is toen niet gebeurd.
Bedoel je de temp sensor die ook voor de koudstart verrijking zorgt?
Wat ik wel vreemd vind is dat als ik de motor start soms het stationaire toerental 1200rpm is en soms 1000?
Groet,
Steven
Geplaatst: 26.06.2012 - 23:10
door MarioC70
Laat hem is bij Volvo uitlezen,dan komt er precies uit wat het probleem is!
Geplaatst: 26.06.2012 - 23:20
door Gast
Steven Volvo schreef:regio Utrecht dealer 1:
idd ook 322 euro EX met de toevoeging dat de ruilactie alleen van toepassing is op modellen tot 2001 (ik meen dat hij bevestigede dat het idd 250 eruo was), bij 2002 modellen niet meer.
Dat is vreemd, het gaat toch het type ETM? En de probleem ETM's zijn geleverd tot in 2002.
Soms zelfs op auto's van 2003 MY 2002.
Geplaatst: 26.06.2012 - 23:30
door Ramon&Ramon
Regio delaer in Utrecht is Verkerk met vier vestigingen,ik heb vanmiddag gekeken hoe het zit,er zit gewoon coulance op!
Geplaatst: 27.06.2012 - 23:00
door Steven Volvo
Even los van de diagnose, want laten uitlezen is denk ik nog een goede stap voor etm vervanging.
Ik snap het niet meer. Of
1/ mij etm is gewoon duurder dan anderen. En met ruilactie is hij nog steeds duurder.
2/ de dealer neemt mij beet.
Punt 2 wil ik echt proberen te vermijden te gaan geloven.
Ik zit met 2 vragen:
1/ geven de bosch etm huizen identieke problemen als de marelli huizen en worden beide onder de gelijke coulance regeling vervangen?
2/ is er iemand die weet heeft van dat er verschil is met etm problemen bij turbo of non-turbo motoren.
Excuus dat ik er zo lang over doorga, probeer het te begrijpen.
Groet
Steven
Geplaatst: 03.07.2012 - 14:34
door EVV
Van de Marelli huizen is algemeen bekend dat ze stuk gaan, is bij Vara Kassa geweest, in de USA zijn er zaken geweest, dat is dus een wereldwijd bekend probleem. Voor de Bosch gashuizen geldt dit niet (ze zijn niet voor niets overgestapt

), dus geen kans op de coulance, coulance krijg je alleen als er structureel iets verkeerd zit. Ik geloof dat jij zo'n beetje de eerste op dit forum bent met dit soort problemen.
Verschil tussen turbo en niet turbo is dat de niet-turbo motoren een jaar langer de Marelli's hebben gehad. Het onderliggende probleem is hetzelfde.
Geplaatst: 06.10.2012 - 12:44
door Steven Volvo
Ffkes een update:
Auto is gisteren bij de dealer goed verwend. APK en een grote beurt, nieuwe wissertjes etc.
We hadden gepland de complete draagarm te vervangen, dealer had echter de verkeerde armen besteld waadoor alleen de bussen zijn vervangen.
De remslangen voor zijn vernieuwd samen met de remvloeistof.
Winterbandjes gemonteerd en samen met 4-wiel uitlijning.
En dan de ETM: auto is uitgelezen en daar zijn geen gekke dingen gevonden Dealer meende te zien dat het benzinefilter al lang niet vervangen was en suggereerde dat dit mogelijk kon leiden tot onregelmatige vermogensopbouw, ik heb deze dus maar laten vervangen.
1- de Wissers vervangen [opgelost]
2- Pakking olieafvoer turbo lekte [opgelost]
3- Draagarom rubbers links en rechts voor te veel speling + uitlijnen [opgelost]
4- RA- Stabilisator stang vervangen
5- Achterremmen reinigen
6- Remslangen voor vernieuwen [opgelost]
7- Remschijven voor te dun [vervangen]
8- Motor komt onregelmatig op toeren [open]
9- tankvolotter afdichting lekt [opgelost]
De V70 is dus klaar voor de winter, ga m zo ophalen, zin in!
Steven