Gisteren eens gemeten hoe het verschil is tussen voor en achter.
De rand van de wielbaak aan de voorzijde zit op 67,5cm vanaf de grond en aan de achterzijde op 62,5cm. De achterzijde is dus 4 cm lager als de voorzijde, en dat in onbeladen toestand (alleen halfvolle tank gas en benzine). Met 45 kg belading zakt de achterzijde nog eens een halve cm.
Ik denk dat ik toch aan progressieve veren moet gaan denken, zoals ik elders gelezen heb. Dit zal, hoop ik, ook de wegligging verbeteren.
Viade code op het chassicnummerplaatje heb ik achterhaald dat mijn V40 zowel voor als achter op comfort is afgesteld. Heeft dit invloed op de keuze van de veren?
Gisteren viel het dweilen trouwens wel mee, ik denk dat de harde wind van afgelopen week ook parten heeft gespeeld. De V40 is wat windgevoeliger als mijn vorige bolide.
Alleen het 'klapperen' kan ik nog niet plaatsen.
Phase I wegligging verbeteren
- rgb02871
- 1st Gear member
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
Ik heb net voor achter de progressieve veren besteld bij de dealer a 140 euro incl. Ik ga achter ook de dempers vervangen door de Monroe reflex dempers. Als het er onder zit zal ik weer een foto'tje plaatsen om het verschil te zien. Meer benieuwd ben ik zelf naar het rijgedrag.
- Volmar
- 3rd Gear member
let wel op dat je de reflex voor een sport onderstel meekrijgt.
Als je ze niet bij de dealer besteld, gaat daar namelijk nogal eens
wat fout en krijg je de standaard reflex mee.
Heb dat al 2x bij de hand gehad, maar ik controleer altijd eerst of
het wel klopt wat ik meekrijg door nog eens goed door te vragen.
Als je ze niet bij de dealer besteld, gaat daar namelijk nogal eens
wat fout en krijg je de standaard reflex mee.
Heb dat al 2x bij de hand gehad, maar ik controleer altijd eerst of
het wel klopt wat ik meekrijg door nog eens goed door te vragen.
It's only kinky the first time
-
- 2nd Gear member
Dat idee had ik zelf ook al een beetje. Ik heb ze besteld bij brezan en heb aardig doorgezeurt tegen die verkoper dat ik expliciet de dempers voor het sport chassis moest hebben. Bleek voor hem nog niet mee te vallen om op te zoeken in het systeem, moesten weet ik hoeveel boeken aan te pas komen maar volgens mij is het gelukt. Heeft iemand misschien de typenr's van de monroe relflex dempers voor mijn S40 met sport chassis ?? Op die manier kan ik bij het afhalen controleren of ik de goede heb.
-
- 3rd Gear member
Heb ik erg prositeve verhalen overgehoordMijn V40 heeft rondom vervangingsdempers van Koni
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- ChickenS40
- 2nd Gear member
Ik denk dat het aan vering e.d. ligt, ik heb precies dezelfde wagen, een S40 2.0 T uit 1998 en ik heb nergens last van, ik weet wel dat de vorige eigenaar er een sportief stel Koni dempers onder heeft gezet, mijn wagen ligt dan ook als een blok in de bochten, maar veren ... ho maar, ook ik voel dan alles, maar ja, daar heb ik dan ook die sportieve dempers voor.
Ik ben dan ook dik maar echt dik tevreden....
Ik ben dan ook dik maar echt dik tevreden....
PhaseI S40 2.0 T '98 160PK
- v40pokemon
- 3rd Gear member
andere schokbrekers kan al heel veel schelen. Ik snap echter niet de noodzaak van de dure monroe's. Ik heb er Kayaba's (gas) onder liggen. Deze kosten de helft en zijn zeker zo goed. Tenzij jullie allemaal minimaal 150k km erbij willen zetten...in combinatie met de progressieve veren en primacy's moet ik zeggen dat het comfort stukken is toegenomen en tevens ook de wegligging. De bekende scherpe bochten bij Eindhoven zijn nu met een aardig hogere snelheid te nemen dan voorheen... :roll:
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
-
- 2nd Gear member
Ben idd van plan om nog een aardig tijdje erin te gaan sturen. Heb nu 130K erop zitten en denk niet dat de auto voor 250k pleite gaat. Door de aankoop van monroe's ben ik mij er eigenlijk wel van verzekerd dat ik tot de 250k daar iig geen last meer van heb.
- rgb02871
- 1st Gear member
- Contacteer:
Via e-mail heb ik een prijs aangevraagd voor het vervangen van de achterveren voor 'progressieve' exemplaren. Onderstaand de ontvangen reactie:
Een set hulpveren brengen de auto in onbeladen toestand 15 mm omhoog, speciaal ontworpen voor personen die regelmatig zware lasten vervoeren (LPG/carvan). De set is allen niet mogelijk in combinatie met een wegliggingset/verlagingsset.
De kosten incl. montage en B.T.W. bedragen 293,82 euro
Een set hulpveren brengen de auto in onbeladen toestand 15 mm omhoog, speciaal ontworpen voor personen die regelmatig zware lasten vervoeren (LPG/carvan). De set is allen niet mogelijk in combinatie met een wegliggingset/verlagingsset.
De kosten incl. montage en B.T.W. bedragen 293,82 euro
120K? voor sommigen in 1.5 jaar; anderen doen daar 6> jaar over. Ook leeftijd kan voor schokbrekers een rol spelen...SvenB schreef:Heb nu 130K erop zitten en denk niet dat de auto voor 250k pleite gaat. Door de aankoop van monroe's ben ik mij er eigenlijk wel van verzekerd dat ik tot de 250k daar iig geen last meer van heb.
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
850 T5-R 1995 341k
- rgb02871
- 1st Gear member
- Contacteer:
Gisteren nog een prijs opgevraagd bij Profile Tyrecentre:
2 stuks progressieve veren: 250,00 Euro incl. montage en BTW
Klinkt nog beter, volgende week maar eens een afspraak maken.
2 stuks progressieve veren: 250,00 Euro incl. montage en BTW
Klinkt nog beter, volgende week maar eens een afspraak maken.
- rgb02871
- 1st Gear member
- Contacteer:
Achterveren zijn vervangen voor Progresieve veren van 'Mad' (250 euro Profile Tyre Centre)
Wat een verschil. De auto is bijna 3,5 cm omhoog gekomen aan de achterzijde en rijd veel stabieler (deint veel minder)
Wat een verschil. De auto is bijna 3,5 cm omhoog gekomen aan de achterzijde en rijd veel stabieler (deint veel minder)
- rgb02871
- 1st Gear member
- Contacteer:
Lijkt idd veel maar hij was ook erg ingezakt van achter. De bovenste rand van de wielbak is nu ongeveer gelijk aan die van de voorzijde.
-
- 2nd Gear member
Het is even een tijdje blijven liggen, maar vandaag de standaard ingekakte veren vervangen door verzwaarde veren. Ook gelijk maar de schokbrekers vervangen door monroe's. Moet zeggen dat de wegligging er erg op verbeterd is. Veel minder last van kleine hobbel. Als ik voorheen een paar keer aan het stuur zwaaide voelde het alsof de achterkant uitbrak, nu is dat helemaal weg. De auto is al met al wel zo'n 4cm omhoog gekomen, maar denk dat deze nog wel een cm'tje in zal zakken.
Ook ben ik erachter gekomen waar het gerammel vandaan komt. Dat komt omdat de metalen dop van veerpoot, waarvan de schroeven in de kofferbakruimte naar binnen komem kraakt tegen het metaal van het chassis. Weet iemand of hier een rubber tussen hoort of kan?? Zat er bij mij standaard niet onder. Heb het geheel wel ingevet, maar het is nog steeds merkbaar. Kan het zijn dat het bovenste gedeelte van de veerpoot inmiddels verbeterd is bij volvo ofzo ??
Sven.
Ook ben ik erachter gekomen waar het gerammel vandaan komt. Dat komt omdat de metalen dop van veerpoot, waarvan de schroeven in de kofferbakruimte naar binnen komem kraakt tegen het metaal van het chassis. Weet iemand of hier een rubber tussen hoort of kan?? Zat er bij mij standaard niet onder. Heb het geheel wel ingevet, maar het is nog steeds merkbaar. Kan het zijn dat het bovenste gedeelte van de veerpoot inmiddels verbeterd is bij volvo ofzo ??
Sven.
-
- 2nd Gear member
volvo heeft toch ook verlagingsveren voor deze auto?
nja onze v40 sportsline ligt iig lager dan andere v40's dus zou via volvo ook officieel moeten kunnen?
zal wel een heel stuk duurder zijn dan andere aftermarket merken erop te monteren.
nja onze v40 sportsline ligt iig lager dan andere v40's dus zou via volvo ook officieel moeten kunnen?
zal wel een heel stuk duurder zijn dan andere aftermarket merken erop te monteren.