Pagina 3 van 5
Geplaatst: 08.06.2012 - 11:40
door Silver_R
Geplaatst: 16.06.2012 - 13:19
door ZX10r
Technical specification
Performance
--------------------------------------------------------------------------------
•0-100 km/h 3.9s
•Top speed more than 300km/h
Engine
--------------------------------------------------------------------------------
•Volvo T6 inline six (B6304T4)
•508 hp @ 6500rpm
•575Nm @ 5500rpm
•Max rpm: 7100
•Modified cylinder head and combustion chambers
•Modified inlet manifold and air intake
•Special manufactured conrods
•Garret 3171 turbo
•Ferrita 3.5” stainless steel exhaust system
Drive train
--------------------------------------------------------------------------------
•Reinforced M66C (close ratio) manual 6-speed gear box.
•Haldex E-LSD in rear
•Haldex Gen4 XWD
Chassis
--------------------------------------------------------------------------------
•Tires 265/30R19
•Rims Polestar 9,5X19”
•Chassis lowered 30mm
•Öhlins 3- way shock absorbers
•Reinforced anti-roll bar front and rear
•Track width increased 20 mm front and 40 mm rear
•Polestar-tuned EHPAS steering
•Stabilising X- members, front and rear.
•Modified control-arms with uniballs front and rear.
•Reinforced bushings in sub-frame and control-arms
•Modified engine mounts
Weight
--------------------------------------------------------------------------------
•Total weight 1640kg and optimized weight distribution
Brakes
--------------------------------------------------------------------------------
•Front Polestar-Brembo 6 piston calipers, 380 mm ventilated discs
•Rear Polestar-Volvo calipers, 302 mm ventilated discs
•Brake cooling air intakes from front
Aerodynamics
--------------------------------------------------------------------------------
•Based on tests in Volvo’s wind-tunnel
•Lowered front splitter and larger rear spoiler to reduce high speed lift
•Carbon fiber diffusor
•Body 20 mm widened front and rear
Interior
--------------------------------------------------------------------------------
•Polestar designed seats with increased support. Alcantara on all functional areas steering wheel, gear knob, and seats to ensure maximum grip.
•Centre console lowered for optimised gear-lever ergonomics.
Geplaatst: 16.06.2012 - 14:13
door guidof
Vandaag ook de officiele foto's...
Meer hier.
Geplaatst: 16.06.2012 - 15:02
door Discovery
Wow! Toch meer dan ik had verwacht, specs zien er zeer goed uit. Hiermee rijdt je een M3 of RS5 makkelijk eruit. Wagen ziet er ook duidelijk dikker uit dan een R-design.
PS: Misschien beter om de topic titel aanpassen zodat duidelijk is dat dit topic over de S60 polestar gaat.
Geplaatst: 16.06.2012 - 15:31
door ovlov058
Minder dan verwacht, een V8 is geen "6 cilinderke".
Had de specs eens willen zien met een V8 :shock:
Om maar over het geluid te zwijgen

Geplaatst: 16.06.2012 - 16:02
door Thijs
Good enough for meeee!
Geplaatst: 16.06.2012 - 16:05
door Paul
Ga je over van diesel naar benzine Thijs?
Geplaatst: 16.06.2012 - 17:05
door dutchlimits
Vette bak! Energielabel X?
Geplaatst: 16.06.2012 - 17:27
door The Volvoboy
Ik denk Z
Geplaatst: 16.06.2012 - 20:31
door V480-S60
Dit is een echte M3 Killer. Sooooow heeeeee.
Ik ben benieuwd wat dit moet gaan kosten. En of hij werkelijk geleverd gaat worden.
Johann iets voor jou?
Geplaatst: 17.06.2012 - 03:13
door Frederik Welvaert
Ik vrees ervoor. Als je ziet wat er allemaal aan veranderd is denk ik dat de prijs zéér hoog zal oplopen. En ook de prijs voor onderhoud zal niet mis zijn, met zo'n gepushte T6 zal er wel af en toe eens iets kapot gaan vrees ik.
Geplaatst: 18.06.2012 - 16:25
door Volvoman
Geplaatst: 18.06.2012 - 17:20
door Laguna-S60
Lijkt mij wel wat zo'n S60

Geplaatst: 18.06.2012 - 17:33
door The Volvoboy
Lijkt het je portemonnee ook wat?

Geplaatst: 19.06.2012 - 08:51
door rvo033467
Onbetaalbaar in deze economische tijd.
Geplaatst: 19.06.2012 - 10:05
door V480-S60
Ach zie het item van Autoweek dat Volvoman aanwijst.
Daar staat dat het een one-off is met mogelijk een zeer kleine serie. (Voor veel geld!!!)
Duidelijk geen one off
Geplaatst: 19.06.2012 - 10:11
door Marc Apeldoorn
Duidelijk geen one off. Volvo heeft zelf publiciteit verzorgt, iets wat bij de C30 Polestar nie tis gebeurd. Daarnaast is de S60 Polestar een normale auto zonder vreemd interieur, hetgeen bij de C30 wel het geval was. En er wordt openlijk aangegeven dat bij voldoende belangstelling wordt geproduceerd.
Natuurlijk zal dit geen goedkope auto worden, maar (afh. van batchgrootte) veel duurder dan 80K zal die m.i. niet worden..
Geplaatst: 19.06.2012 - 12:44
door V480-S60
Nou kost een M3 vanaf € 110.000,00
Als deze auto toch in serie gebouwd gaat worden zal een S60 Polestar ook echt wel die richting opgaan. Maak je daar maar geen zorgen over.
En zoals gezegd: Dit is, ondanks de publiciteit door Volvo zelf, wel degelijk een one-off. Met mogelijk een kleine serie.
Maar goed daar ga ik verder niet over redetwisten.

Re: Duidelijk geen one off
Geplaatst: 19.06.2012 - 22:37
door Johann
Marc Apeldoorn schreef:Volvo heeft zelf publiciteit verzorgt,
Waar dan?
Polestar heeft een bericht uit gedaan.
En hij kost €236.000 volgens de berichten.
Geplaatst: 20.06.2012 - 01:30
door Paul
Geen geld haha!