vreemd probleem 2.4t op lpi

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

M@rcel schreef:
VolvoTech schreef:Vergeet tevens niet de bougies in te smeren met bougies-vet (of hoe dat heet), het zorgt iig voor bescherming van lekkage van spanningen.
Hier heb ik nou nog echt nooit van gehoord... ?
Tis echt ;-)

http://rb-aa.bosch.com/bosch/infotech/n ... =96&id=335
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gast

VolvoTech schreef: Vergeet tevens niet de bougies in te smeren met bougies-vet (of hoe dat heet), het zorgt iig voor bescherming van lekkage van spanningen.
Mag aan mijn onwetendheid liggen, maar is bougievet dezelfde categorie als luchtankers, plintentrapjes, hazenvet etc.
Wel eens gehoord van vette bougies, maar bougievet?
Gast

VolvoTech schreef:
M@rcel schreef:
VolvoTech schreef:Vergeet tevens niet de bougies in te smeren met bougies-vet (of hoe dat heet), het zorgt iig voor bescherming van lekkage van spanningen.
Hier heb ik nou nog echt nooit van gehoord... ?
Tis echt ;-)

http://rb-aa.bosch.com/bosch/infotech/n ... =96&id=335
Je hebt gelijk, nooit van gehoord, maar toch weer wat geleerd.
Maar of het in de praktijk veel gebruikt wordt?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Het is een soort vet wat niet "vet" is, maar was achtig en simpelweg voorkomt dat vuil in de bougies-kapjes komt en onstekingen gaan "lekken" langs de bougies naar het chassis.
(dit gebeurt het snelts bij een bougie met lange electrode afstand!)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ik krijg het van mijn (55 jarige) Volvo monteur consequent in de handen geduwdals ik bougies controleer. (en dus verwijder en van de kabel haal).

En... 142 uit 1970 met LPG 327.000 km... rijdt al 20K km's zonder ook maar enig probleem met de ontsteking ...
(ok, enkelvoudige ontsteking met 1 Bobine, maar goed...)

Hoeft natuurlijk niet daar door te komen, maar tsja... baat het niet dan schaadt het zeker niet.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

die 1990 euries was voor een kleprevisie,

welke bougies moet ik hebben voor mijn motor ism lpg?
volgens mij zitten er nu van die iridium dingen in, ook al wel 25000 km
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Bob, je hebt gelijk :)
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

wat ik zo snel kan terugvinden is dat de NKG PLatina LPG power...
Maar goed, ik ben meer van de electronica ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

jberg schreef:die 1990 euries was voor een kleprevisie,

welke bougies moet ik hebben voor mijn motor ism lpg?
volgens mij zitten er nu van die iridium dingen in, ook al wel 25000 km
Oh,ik dacht al..
Dat is goedkoop dan!
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

ex btw dat dan weer wel, ik vind 2300 euro nogal een klappie geld
wat me tegen viel was als ik de boel zelf zou de/monteren t nog 1200 ex btw zou kosten
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

jberg schreef:ex btw dat dan weer wel, ik vind 2300 euro nogal een klappie geld
wat me tegen viel was als ik de boel zelf zou de/monteren t nog 1200 ex btw zou kosten
Enig idee hoeveel werk het is en wat de onderdelen kosten?,ik zou het voor de beun nog niet doen voor die prijs,1990 euro.
Wat denk je dat 20 in en uitlaatkleppen kosten,een pakkingset compleet,distributieset,koelvloeistof,kopbouten,beetje klein materiaal enz,plus het werk nog is.
Klepzittingen aanpassen komt er nog bij.
Het is dus een koopje,bij de dealer ben je minimaal 1700 euro duurder uit..
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

MarioC70 schreef:
jberg schreef:ex btw dat dan weer wel, ik vind 2300 euro nogal een klappie geld
wat me tegen viel was als ik de boel zelf zou de/monteren t nog 1200 ex btw zou kosten
Enig idee hoeveel werk het is en wat de onderdelen kosten?,ik zou het voor de beun nog niet doen voor die prijs,1990 euro.
Wat denk je dat 20 in en uitlaatkleppen kosten,een pakkingset compleet,distributieset,koelvloeistof,kopbouten,beetje klein materiaal enz,plus het werk nog is.
Klepzittingen aanpassen komt er nog bij.
Het is dus een koopje,bij de dealer ben je minimaal 1700 euro duurder uit..
Maar inderdaad,bij een Volvo van 2000 zou ik er ook over na moeten denken,is hij het wel waard.
Ik denk zelf van niet.
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

nou, nog geen 2 ton gelopen, lijkt me toch wel
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Een V70 van dat bouwjaar zit tussen de 3500 en 5500 euro,maar dan moet het wel een nette zijn.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Die 5500,-- is op lpg zomaar niet haalbaar
Volvo for life
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

hm, kijk is op marktplaats zou ik zeggen, en lpg is megapopulair op t moment

en de mijne is fully loaded, en als ik zeg fully, dan meen ik ook fully, alle opties die er te krijgen zijn zitten er op
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

waar kopen jullie je autos? als ik aan een ander toe ben zou ik graag t adresje weten.

ik heb vorig jaar mijn v70 van 98 met 225k op lpi, een gewone 2.5 10v handbak verkocht particulier voor 4500 euro
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

jberg schreef:waar kopen jullie je autos? als ik aan een ander toe ben zou ik graag t adresje weten.

ik heb vorig jaar mijn v70 van 98 met 225k op lpi, een gewone 2.5 10v handbak verkocht particulier voor 4500 euro

Je kan het wel is treffen,de meeste van dat bouwjaar zijn nog niet weg te geven tegenwoordig.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

ik heb vorig jaar mijn v70 van 98 met 225k op lpi, een gewone 2.5 10v handbak verkocht particulier voor 4500 euro
Zoo, da's mazzel hebben......is goed betaald denk ik!

Ik was 2 weken geleden bij de dealer om een aankoop van een nieuwe V40 te bespreken.......daarbij kwam dan de inruilwaarde van mijn V70 uit 2005 naar voren: D5 en 285000 ervaring, edition II. Geen zichtbare schade. Motor loopt prima, draait gem 5,4 l / 100 km en alles werkt, ook airco! Net een verse APK voor een jaar.
Hij keek alleen vanuit het raam naar de parkeerplaats naar de auto.

Hij bood, let wel, bij aanschaf van een nieuwe V40 maar € 4750.
Ik weet ook dat de tweede hands markt, en speciaal die V70 ingestort is, maar dit vond ik te geef.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ik ruil die dingen soms in, maar waag me zelf absoluut niet aan de verkoop van een gasbak aan een particulier daar ik er helemaal op leeg kan lopen, de handel (doorgaans niet vies van enige winstpotentie) aan wie ik ze dan weer kwijt moet loopt er doorgaans in boog omheen
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”