Pagina 3 van 6

Geplaatst: 29.05.2012 - 23:10
door VolvoTech
M@rcel schreef:
VolvoTech schreef:Vergeet tevens niet de bougies in te smeren met bougies-vet (of hoe dat heet), het zorgt iig voor bescherming van lekkage van spanningen.
Hier heb ik nou nog echt nooit van gehoord... ?
Tis echt ;-)

http://rb-aa.bosch.com/bosch/infotech/n ... =96&id=335

Geplaatst: 29.05.2012 - 23:11
door Gast
VolvoTech schreef: Vergeet tevens niet de bougies in te smeren met bougies-vet (of hoe dat heet), het zorgt iig voor bescherming van lekkage van spanningen.
Mag aan mijn onwetendheid liggen, maar is bougievet dezelfde categorie als luchtankers, plintentrapjes, hazenvet etc.
Wel eens gehoord van vette bougies, maar bougievet?

Geplaatst: 29.05.2012 - 23:13
door Gast
VolvoTech schreef:
M@rcel schreef:
VolvoTech schreef:Vergeet tevens niet de bougies in te smeren met bougies-vet (of hoe dat heet), het zorgt iig voor bescherming van lekkage van spanningen.
Hier heb ik nou nog echt nooit van gehoord... ?
Tis echt ;-)

http://rb-aa.bosch.com/bosch/infotech/n ... =96&id=335
Je hebt gelijk, nooit van gehoord, maar toch weer wat geleerd.
Maar of het in de praktijk veel gebruikt wordt?

Geplaatst: 29.05.2012 - 23:13
door VolvoTech
Het is een soort vet wat niet "vet" is, maar was achtig en simpelweg voorkomt dat vuil in de bougies-kapjes komt en onstekingen gaan "lekken" langs de bougies naar het chassis.
(dit gebeurt het snelts bij een bougie met lange electrode afstand!)

Geplaatst: 29.05.2012 - 23:16
door VolvoTech
Ik krijg het van mijn (55 jarige) Volvo monteur consequent in de handen geduwdals ik bougies controleer. (en dus verwijder en van de kabel haal).

En... 142 uit 1970 met LPG 327.000 km... rijdt al 20K km's zonder ook maar enig probleem met de ontsteking ...
(ok, enkelvoudige ontsteking met 1 Bobine, maar goed...)

Hoeft natuurlijk niet daar door te komen, maar tsja... baat het niet dan schaadt het zeker niet.

Geplaatst: 29.05.2012 - 23:23
door jberg
die 1990 euries was voor een kleprevisie,

welke bougies moet ik hebben voor mijn motor ism lpg?
volgens mij zitten er nu van die iridium dingen in, ook al wel 25000 km

Geplaatst: 29.05.2012 - 23:26
door M@rcel
Bob, je hebt gelijk :)

Geplaatst: 29.05.2012 - 23:27
door VolvoTech
wat ik zo snel kan terugvinden is dat de NKG PLatina LPG power...
Maar goed, ik ben meer van de electronica ;-)

Geplaatst: 29.05.2012 - 23:45
door MarioC70
jberg schreef:die 1990 euries was voor een kleprevisie,

welke bougies moet ik hebben voor mijn motor ism lpg?
volgens mij zitten er nu van die iridium dingen in, ook al wel 25000 km
Oh,ik dacht al..
Dat is goedkoop dan!

Geplaatst: 29.05.2012 - 23:53
door jberg
ex btw dat dan weer wel, ik vind 2300 euro nogal een klappie geld
wat me tegen viel was als ik de boel zelf zou de/monteren t nog 1200 ex btw zou kosten

Geplaatst: 30.05.2012 - 00:04
door MarioC70
jberg schreef:ex btw dat dan weer wel, ik vind 2300 euro nogal een klappie geld
wat me tegen viel was als ik de boel zelf zou de/monteren t nog 1200 ex btw zou kosten
Enig idee hoeveel werk het is en wat de onderdelen kosten?,ik zou het voor de beun nog niet doen voor die prijs,1990 euro.
Wat denk je dat 20 in en uitlaatkleppen kosten,een pakkingset compleet,distributieset,koelvloeistof,kopbouten,beetje klein materiaal enz,plus het werk nog is.
Klepzittingen aanpassen komt er nog bij.
Het is dus een koopje,bij de dealer ben je minimaal 1700 euro duurder uit..

Geplaatst: 30.05.2012 - 00:05
door MarioC70
MarioC70 schreef:
jberg schreef:ex btw dat dan weer wel, ik vind 2300 euro nogal een klappie geld
wat me tegen viel was als ik de boel zelf zou de/monteren t nog 1200 ex btw zou kosten
Enig idee hoeveel werk het is en wat de onderdelen kosten?,ik zou het voor de beun nog niet doen voor die prijs,1990 euro.
Wat denk je dat 20 in en uitlaatkleppen kosten,een pakkingset compleet,distributieset,koelvloeistof,kopbouten,beetje klein materiaal enz,plus het werk nog is.
Klepzittingen aanpassen komt er nog bij.
Het is dus een koopje,bij de dealer ben je minimaal 1700 euro duurder uit..
Maar inderdaad,bij een Volvo van 2000 zou ik er ook over na moeten denken,is hij het wel waard.
Ik denk zelf van niet.

Geplaatst: 30.05.2012 - 00:16
door jberg
nou, nog geen 2 ton gelopen, lijkt me toch wel

Geplaatst: 30.05.2012 - 12:06
door MarioC70
Een V70 van dat bouwjaar zit tussen de 3500 en 5500 euro,maar dan moet het wel een nette zijn.

Geplaatst: 30.05.2012 - 13:04
door bart simpson
Die 5500,-- is op lpg zomaar niet haalbaar

Geplaatst: 30.05.2012 - 13:41
door jberg
hm, kijk is op marktplaats zou ik zeggen, en lpg is megapopulair op t moment

en de mijne is fully loaded, en als ik zeg fully, dan meen ik ook fully, alle opties die er te krijgen zijn zitten er op

Geplaatst: 30.05.2012 - 13:50
door jberg
waar kopen jullie je autos? als ik aan een ander toe ben zou ik graag t adresje weten.

ik heb vorig jaar mijn v70 van 98 met 225k op lpi, een gewone 2.5 10v handbak verkocht particulier voor 4500 euro

Geplaatst: 30.05.2012 - 15:10
door MarioC70
jberg schreef:waar kopen jullie je autos? als ik aan een ander toe ben zou ik graag t adresje weten.

ik heb vorig jaar mijn v70 van 98 met 225k op lpi, een gewone 2.5 10v handbak verkocht particulier voor 4500 euro

Je kan het wel is treffen,de meeste van dat bouwjaar zijn nog niet weg te geven tegenwoordig.

Geplaatst: 30.05.2012 - 16:55
door wim de jong
ik heb vorig jaar mijn v70 van 98 met 225k op lpi, een gewone 2.5 10v handbak verkocht particulier voor 4500 euro
Zoo, da's mazzel hebben......is goed betaald denk ik!

Ik was 2 weken geleden bij de dealer om een aankoop van een nieuwe V40 te bespreken.......daarbij kwam dan de inruilwaarde van mijn V70 uit 2005 naar voren: D5 en 285000 ervaring, edition II. Geen zichtbare schade. Motor loopt prima, draait gem 5,4 l / 100 km en alles werkt, ook airco! Net een verse APK voor een jaar.
Hij keek alleen vanuit het raam naar de parkeerplaats naar de auto.

Hij bood, let wel, bij aanschaf van een nieuwe V40 maar € 4750.
Ik weet ook dat de tweede hands markt, en speciaal die V70 ingestort is, maar dit vond ik te geef.

Geplaatst: 30.05.2012 - 18:03
door bart simpson
Ik ruil die dingen soms in, maar waag me zelf absoluut niet aan de verkoop van een gasbak aan een particulier daar ik er helemaal op leeg kan lopen, de handel (doorgaans niet vies van enige winstpotentie) aan wie ik ze dan weer kwijt moet loopt er doorgaans in boog omheen