Pagina 3 van 3
Geplaatst: 12.06.2012 - 16:34
door Oceanracer
En nu moet je afwachten wat er gebeurt als je BC minder dan 300 km aangeeft? Ben benieuwd!
Geplaatst: 12.06.2012 - 22:41
door Bertram
Hoi Oceanracer,
Met de vervangpomp gaf de BC aan dat ik nog 490km kon rijden.
Nu dat de originele er weer inzit, geeft hij aan dat ik nog 610km kan rijden.
Ook gaf de meter aan dat ik weer meer dan halfvol zit, en ik heb niet getankt hoor!!
Ik denk dat ik nu geen problemen meer heb( met de orig. pomp), die was dus nooit kapot geweest.
Nu ga ik inderdaad wachten tot BC 260-290km aangeeft, hopelijk val ik niet stil. Ik zal een reserve-tankje meenemen, in geval dat.
Ik zal de uitkomst zeker nog even melden.
mvgr
Geplaatst: 13.06.2012 - 06:34
door Oceanracer
Bijzonder spijtig dat zo'n simpel en veel voorkomend probleem zo vreselijk lang heeft moeten duren...
Afijn, het is opgelost dus je kunt weer lekker sturen. En ja, we lezen graag of het nu echt goed blijft gaan.
Geplaatst: 13.06.2012 - 08:39
door Bertram
Zoals jij al zegt, simpel en veel voorkomend, dus een blamage voor deze garage, zeker met hun kennis en ervaring.
Dadelijk ook nog naar de APK-keuring, dan ben ik klaar.
mvgr
Geplaatst: 13.06.2012 - 14:54
door Bertram
Ben weer stilgevallen op weg naar de keuring..
MM melding, eerste km's gingen perfect, daarna hield hij in omdat hij geen diesel meer kreeg.
Op de pechstrook proberen te starten, en jawel hoor hij deed het.
Ik bel naar garage, die zeiden, kom maar langs. Nu is het de vlotter volgens hem. Tijdens de keuring was er niks meer aan de hand. Volgens mij hebben ze een trucje om je weer snel terug in de garage te krijgen. Per ongeluk een draai in de leiding, slechte aansluiting van kontaktstekkertje of zoiets? Ik begin het idee van sabotage te krijgen.
Ik kan nu alleen maar aan een paar dingen denken, brandstofdruksensor of tijdelijk lucht in de leiding?
Ik weet het niet meer...
Geplaatst: 13.06.2012 - 19:16
door isomo
Mocht ik van jou zijn, nam ik kontakt met de after-sales service van de invoerder.
De vermelde garage is één van de 59 officiele volvo-dealers in belgie.
Schandalig wat je overkomt en met welk kluitje ze je in het riet jagen.
Waarom heb je onmiddelijk betaald? Laat de factuur in het vervolg opzenden en je protesteert ze onmiddelijk na ontvangst.
Ronduit schandalig als service.
Geplaatst: 13.06.2012 - 21:12
door Oceanracer
En hoeveel km's kon je nog op het moment van de melding volgens de BC?
Geplaatst: 13.06.2012 - 21:50
door Bertram
Met de vervangpomp kon ik toen nog 290km, toen heb ik getankt, kon ik 510 volgens de BC. Nu met de originele pomp er weer terug in, 610km.
Nu nog 590 km. Dus dat hij nu weer afslaat is mij een raadsel.
Tenzij ze er een geintje mee hebben uitgehaald bij het verwisselen van de pompen. Per ongeluk de vlotter verkeerde kant opzetten, per ongeluk een leidingkje afgeklemt, weet ik veel.
Nu heb ik zelfs geen foutmeldingen op de BC.
Ben het zo beu, dat ik naar een c70 ben wezen kijken.
Het liefst behoud ik mijn s80 bij, en hou het geld op zak.
Is het dan toch de brandstofdruksensor?
mvgr
Geplaatst: 13.06.2012 - 21:53
door Oceanracer
Ik zou eerder denken aan een andere garage/dealer dan aan een andere wagen...
Geplaatst: 13.06.2012 - 22:23
door Bertram
Das waar.
Maar dit moeten ze eerst afmaken. Bij een andere garage loop ik misschien weer tegen 'onverwachtse' kosten aan omdat ze me niet kennen.
Waarom houd de motor langzaam in? Niet abrupt, maar geleidelijk.
mvgr
Geplaatst: 14.06.2012 - 16:42
door Bertram
Ben vandaag teruggegaan naar de garage.
Blijkt dat een collega de pomp(waarschijnlijk) verkeerd had geinstalleerd.
De leiding liep aan de achterkant van de tank, terwijl hij langs de andere(diepe) voorkant moest liggen.
Daardoor gaf de vlotter een verkeerde tankinhoud door, volgens de uitleescomputer zat er 7.5ltr in de rechterkant, en 25 ltr aan de linkerkant.
We hebben toen heel de tank geleegt, en er zat maar totaal 21ltr in, geen 33 dus. Dus een cruciaal niveau ivm overheveling/vlotter.
Nu heeft hij de leiding zelf geinstalleerd(daar stond ik op), en hij is daar van 10 tot 15.00uur aan bezig geweest. En ik heb er constant bovenop gestaan. Hij was zeer correct, en heeft een hele uitleg gegeven terwijl hij aan het werk was. Na de proefrit lijkt nu alles inorde te zijn.
EERLIJK=EERLIJK, ik heb NIETS moeten afrekenen. Heel content, en vooral opgelucht, omdat ik er nu wat meer vertrouwen in heb dat het echt is opgelost. Op de rit naar huis gelijk volgetankt, nu nog 800km rijden zodat we weten of alles weer inorde is.
Nu maar hopen dat ie niet weer stilvalt, want dan is het toch nog wat anders...
Geplaatst: 14.06.2012 - 20:53
door Oceanracer
Man man, wat een gedoe! Nou, we lezen het wel weer....
Geplaatst: 14.06.2012 - 21:39
door Bertram
Ik ga de auto maar lekker bijhouden. Alles is nu wel opgelost, denk ik. En dat heeft dus niks meer gekost.
Kan je nagaan, had ik gisteren bijna nog een c70 gekocht.
Gelukkig heb ik mezelf kunnen bedwingen om niet de hand te schudden van de verkoper. Dat scheelde niet veel hoor!
Na vandaag ben ik weer heeeeel blij dat ik het niet gedaan heb.
Fantastische auto een Volvo S80.....
Geplaatst: 05.10.2012 - 00:05
door Marogi
Bertram,
ik heb ook eens een leuk probleempje gehad met een SRS airbag storing.
Ben toen via een forumlid naar
http://www.bluekens.nl/ in Breda gereden ook zo'n anderhalfuurtje rijden vanuit Maaseik)
Het onoplosbare probleem van de volvodealer in mijn regio was in een half uurtje opgelost voor €75 met factuur.
Heb mijn Volvodealer factuur laten zien en na een hevige discussie aangegeven dat hij zijn factuur op een plek kon steken waar het licht niet schijnt, omdat ik geen 2 dagen onderzoekskosten en software downloads ging betalen zonder dat zij het konden oplossen. Heb ze uiteindelijk €100 euro 1,5 uur onderzoek voor de moeite gegeven, nadat ik had gedreigd met een rechtzaak via mijn rechtsbijstand.
Logisch dat ze mij daar nooit meer zien. ik heb nu een zeer prettige garagist (geen dealer en onderhield al mijn VW T5

) en ik kan er wel van op aan.
Groeten en laat niet met uw voeten spelen...