Steinbauer tuning D5
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Zou FT niet een externe partij gebruiken voor het ontwikkelen van de download tool of de tool zelfs ergens inkopen? Kan me voorstellen dat er wel erg veel verschillende beveiligingsmethoden bestaan, om ze zelf te kraken is wel een boel werk of zelfs onmogelijk voor een kleine club mensen. De waarden die er vervolgens ingaan (de werkelijke tuning) kunnen ze dan wel zelf schrijven.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Laat FT zelf antwoorden? Mooie kans als sponsor toch?
Ben echt benieuwd namelijk!
Ben echt benieuwd namelijk!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19.12.2010 - 09:21
Het blijft toch opvallend stil aan de lijn van FT, en dit als forumsponsor....
Enig reactie lijkt me toch welkom, lijkt me.
Gaat het nu over een ordinaire powerbox, die op de "oude" S60 niet echt nodig is gezien de op maat aangeboden optimalisering aan lagere prijzen, of gaat het nu "het neusje van de zalm" op vlak van motoroptimalisatie?
Ben benieuwd
Enig reactie lijkt me toch welkom, lijkt me.
Gaat het nu over een ordinaire powerbox, die op de "oude" S60 niet echt nodig is gezien de op maat aangeboden optimalisering aan lagere prijzen, of gaat het nu "het neusje van de zalm" op vlak van motoroptimalisatie?
Ben benieuwd
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40708
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
De meeste forumsponsors zijn de hele dag aan het werk en kijken zo af en toe op het forum of er iets interessants langskomt.isomo schreef:Het blijft toch opvallend stil aan de lijn van FT, en dit als forumsponsor....
Enig reactie lijkt me toch welkom, lijkt me.
Gaat het nu over een ordinaire powerbox, die op de "oude" S60 niet echt nodig is gezien de op maat aangeboden optimalisering aan lagere prijzen, of gaat het nu "het neusje van de zalm" op vlak van motoroptimalisatie?
Ben benieuwd
Dat zal wellicht bij Fasttech ook zo zijn.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Yup, onderhoud is altijd bij v.Aarle ook mijn vorige Volvo's, betreft het mislukken......ik heb daar nog nooit een probleem gehad Bob.VolvoTech schreef:Yup. Tenzij je altijd je onderhoud bij Aarle doet natuurlijk, dan kunnen zij het ook voor je regelen.
(al zie ik dat mislukken omdat het geen standaard werk is en ze het gaan vergeten gok ik...)
En zijn ze net als jij Rica dealer
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ze worden duidelijk smeuiger en lopen gevoels matig ook beter "rond" nadeel bij het vorige model V70 was wel dat je het vermogen naar mijn mening niet goed op de weg kreeg en het remvermogen te kort schootdiesel01 schreef:Gaat een blok echt beter adem halen met tuning?
Ik heb bijv. D5 185pk met GT en die vindt ik door de kaart genomen erg snel, wordt dit blok door tuning smeuiger?
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Ging het om een handbak of GT?NielsV70 schreef:Ze worden duidelijk smeuiger en lopen gevoels matig ook beter "rond" nadeel bij het vorige model V70 was wel dat je het vermogen naar mijn mening niet goed op de weg kreeg en het remvermogen te kort schootdiesel01 schreef:Gaat een blok echt beter adem halen met tuning?
Ik heb bijv. D5 185pk met GT en die vindt ik door de kaart genomen erg snel, wordt dit blok door tuning smeuiger?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40708
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Gaat dit nog steeds over Steinbauer of zijn we inmiddels bij 'tuning in general' beland?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Even een minpuntje voor Fasttech (hoe zeer het me ook doetV50 R schreef:Wat schetst mijn verbazing, fasttech is dealer van het spul?
http://www.fasttech.nl/chiptuning/nieuw ... 5d9badc019

Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Quote van Steinbauer.cc:
kortom, gewoon meer brandstof erin zonder iets aan turbo druk, inspuit patronen etc. te doen.The desired performance enhancement is achieved by changing the injection duration, the same way the system was originally designed to operate. This also allows precise fuel control throughout the full rpm range of the engine. Injection duration is achieved by adding pulse width to a signal, (i.e. at end of injection). This is not changing timing—that’s best left to the factory ECU. Our module also does not interfear with common rail pressure - making our module the best choice for your engine.