Pagina 3 van 3

Geplaatst: 12.06.2012 - 12:57
door EVV
Zou FT niet een externe partij gebruiken voor het ontwikkelen van de download tool of de tool zelfs ergens inkopen? Kan me voorstellen dat er wel erg veel verschillende beveiligingsmethoden bestaan, om ze zelf te kraken is wel een boel werk of zelfs onmogelijk voor een kleine club mensen. De waarden die er vervolgens ingaan (de werkelijke tuning) kunnen ze dan wel zelf schrijven.

Geplaatst: 12.06.2012 - 14:38
door VolvoTech
Laat FT zelf antwoorden? Mooie kans als sponsor toch?
Ben echt benieuwd namelijk!

Geplaatst: 12.06.2012 - 14:48
door sbv
Uit ervaring kan ik zeggen dat een softloader erg goed werkt.

Geplaatst: 12.06.2012 - 18:34
door isomo
Het blijft toch opvallend stil aan de lijn van FT, en dit als forumsponsor....

Enig reactie lijkt me toch welkom, lijkt me.

Gaat het nu over een ordinaire powerbox, die op de "oude" S60 niet echt nodig is gezien de op maat aangeboden optimalisering aan lagere prijzen, of gaat het nu "het neusje van de zalm" op vlak van motoroptimalisatie?

Ben benieuwd

Geplaatst: 12.06.2012 - 18:43
door Ben
isomo schreef:Het blijft toch opvallend stil aan de lijn van FT, en dit als forumsponsor....

Enig reactie lijkt me toch welkom, lijkt me.

Gaat het nu over een ordinaire powerbox, die op de "oude" S60 niet echt nodig is gezien de op maat aangeboden optimalisering aan lagere prijzen, of gaat het nu "het neusje van de zalm" op vlak van motoroptimalisatie?

Ben benieuwd
De meeste forumsponsors zijn de hele dag aan het werk en kijken zo af en toe op het forum of er iets interessants langskomt.
Dat zal wellicht bij Fasttech ook zo zijn.

Geplaatst: 12.06.2012 - 20:41
door euerw
VolvoTech schreef:Yup. Tenzij je altijd je onderhoud bij Aarle doet natuurlijk, dan kunnen zij het ook voor je regelen.
(al zie ik dat mislukken omdat het geen standaard werk is en ze het gaan vergeten gok ik...)
Yup, onderhoud is altijd bij v.Aarle ook mijn vorige Volvo's, betreft het mislukken......ik heb daar nog nooit een probleem gehad Bob.
En zijn ze net als jij Rica dealer

Geplaatst: 12.06.2012 - 21:17
door diesel01
Gaat een blok echt beter adem halen met tuning?
Ik heb bijv. D5 185pk met GT en die vindt ik door de kaart genomen erg snel, wordt dit blok door tuning smeuiger?

Geplaatst: 12.06.2012 - 23:21
door NielsPHEV
diesel01 schreef:Gaat een blok echt beter adem halen met tuning?
Ik heb bijv. D5 185pk met GT en die vindt ik door de kaart genomen erg snel, wordt dit blok door tuning smeuiger?
Ze worden duidelijk smeuiger en lopen gevoels matig ook beter "rond" nadeel bij het vorige model V70 was wel dat je het vermogen naar mijn mening niet goed op de weg kreeg en het remvermogen te kort schoot

Geplaatst: 13.06.2012 - 08:04
door euerw
NielsV70 schreef:
diesel01 schreef:Gaat een blok echt beter adem halen met tuning?
Ik heb bijv. D5 185pk met GT en die vindt ik door de kaart genomen erg snel, wordt dit blok door tuning smeuiger?
Ze worden duidelijk smeuiger en lopen gevoels matig ook beter "rond" nadeel bij het vorige model V70 was wel dat je het vermogen naar mijn mening niet goed op de weg kreeg en het remvermogen te kort schoot
Ging het om een handbak of GT?

Geplaatst: 13.06.2012 - 08:54
door NielsPHEV
handbak

Geplaatst: 13.06.2012 - 08:56
door Ben
Gaat dit nog steeds over Steinbauer of zijn we inmiddels bij 'tuning in general' beland?

Geplaatst: 13.06.2012 - 09:32
door elianmars
V50 R schreef:Wat schetst mijn verbazing, fasttech is dealer van het spul?
http://www.fasttech.nl/chiptuning/nieuw ... 5d9badc019
Even een minpuntje voor Fasttech (hoe zeer het me ook doet :lol: ): In het artikel wordt continu gesproken over Steinbauwer en als laatste wordt verwezen naar een website, die niet bestaat. Vreemd...

Geplaatst: 13.06.2012 - 09:54
door EVV
Quote van Steinbauer.cc:
The desired performance enhancement is achieved by changing the injection duration, the same way the system was originally designed to operate. This also allows precise fuel control throughout the full rpm range of the engine. Injection duration is achieved by adding pulse width to a signal, (i.e. at end of injection). This is not changing timing—that’s best left to the factory ECU. Our module also does not interfear with common rail pressure - making our module the best choice for your engine.
kortom, gewoon meer brandstof erin zonder iets aan turbo druk, inspuit patronen etc. te doen.