Pagina 3 van 3

Geplaatst: 29.06.2012 - 22:57
door 4wielen
Jaaaaa, ik heb hem weer. Heerlijk. Wat zijn Volvo's toch heerlijk simpele auto's. En dan in de meest positieve zin. Bediening werkt intuitief, stoelen zijn lekker hard en zittehn perfect. Top. En ik was al behoorlijk gewend geraakt aan de snelheid van de D3, maar na een paar weken een Peugeot 508 1.6 thp (156 pk) te hebben gereden, schrok ik (positief!) van het vermogen dan de D3. Wat een bak is het toch. Ik zal de komende weken weer met een grote glimlach in de auto stappen :)

Overigens valt de prijs van de reparatie nog hoger uit. Het schadeherstelbedrijf vertelde dat ze blij waren met weer eens zo'n mooie en dankbare klus. Gebeurt niet zo vaak meer klaarblijkelijk...

Geplaatst: 30.06.2012 - 00:47
door volvo
Ik ben blij voor je dat alles weer in orde is, en dat je er zonder kleerscheuren verder van afgekomen bent. Maar als het mijn privé auto zou zijn (van mijn eigen duur verdiende centen dus) zou ik toch liever gehad hebben dat de auto total-loss verklaard zou zijn i.p.v. voor circa € 17.000!!!! opgekalefaterd. De auto is toch "besmet" en zal ik als particuliere koper nooit-never-nooit kopen. Met alle waardering overigens voor de skills van de reperateur.

Geplaatst: 30.06.2012 - 09:38
door BlackcurrantV70
Nou daar ben ik het niet mee eens, mijn V70 was een prive auto en is total loss verklaard, met als resultaat dat de verzekering van de tegenpartij nog steeds weigert te betalen, na 5 maanden !

Ik heb dus wel een andere auto moeten kopen, maar heb nog geen cent gezien, als de V70 niet total loss geweest was, zou ie al lang hersteld geweest zijn en was alles achter de rug.

Geniet van je eigen S60 !

Geplaatst: 04.07.2012 - 11:10
door inbedrijf
Belangrijk bij een ongeluk:

1. GETUIGEN GETUIGEN GETUIGEN.

Altijd de namen en telefoonnumers opschrijven van omstanders die het hebben zien gebeuren.

Mijn vorige auto een Audi A2, ben ik geschept door een vrachtwagen die mij niet zag in zijn dode hoek. Een agent op motor reed vlak achter ons (te ver om het ongeluk te zien gebeuren) maar stopte en regelde het verkeer. Het eerst wat hij tegen mij zij was, die twee mensen die zijn gestopt vraag meteen om hun gegevens dan kunnen ze getuigen als het nodig is.

En inderdaad, het was volledig de schuld van de vrachtwagen chauffeur maar toch probeerde de verzekering van de vrachtwagen chauffeur (TVM) de schuld bij mij neer te leggen me de volgende redenen probeerde ze het:
1: Ik zou heel hardt langs hem willen scheuren!!!! om nog voor hem te kunnen invoegen (Het was een A2 van 10 jaar oud met 90pk. ook als ik hard zou willen dan gaat dat niet)
2: Ze voegde een totaal andere situatie schets toe.
3: Het schade formulier van de vrachtwagen chauffeur was zo onduidelijk ingescand dat niemand hem kon lezen.

Ze boden toen aan om de helft van het schade bedrag te betalen. Gelukkig was ik goed verzekerd en kreeg ik een onafhankelijke tussen persoon van de ARAG. Wij hebben samen besloten om contact op te nemen met de getuige.

Deze mevrouw wist alles nog goed te herrineren en zij meteen, die vrachtwagen heeft jou compleet niet gezien in zijn spiegels en reed je zo van de weg. Dit heeft zij allemaal netjes op papier gezet.

Daarna was TVM snel om en had ik een week later had 100% vergoeding op mijn rekening staan. En toen heb ik een V50 gekocht :D

Geplaatst: 05.09.2012 - 15:39
door DandeGraaff
Ik maar 2x schade,
1e keer tijdens een rally met de 940 een beekje in gereden, werd er weer uitgesleept maar er moest wel een nieuwe bumper op...
2e keer was met onze vorige Lexus IS300 SportCross, in de winter brak de achterkant los en schoof de auto tegen een boom... Net niet total loss...