Pagina 3 van 11
Geplaatst: 19.06.2012 - 20:53
door V70/2.4D/2003
Yep, je hebt gelijk. Die van WolfsXC is gelijk aan de mijne, vandaar. Die van jou is iets jonger en dat deksel is inderdaad anders.
Nr. 16 lijkt op de tekening -1- geheel. Klopt dat? En indien ja: Hoe maak je dat dan schoon? Is dat gewoon een kwestie van "dump maar in een bak ontvetter en lekker spoelen"?
Geplaatst: 19.06.2012 - 20:57
door Turbodesk
Ik hoop dat er iemand is die daar het antwoord op heeft.
Ik heb zo`n vermoeden dat de inlaatkanalen in het deksel zelf zitten en via vijf uitgangen naar de cilinders gaat.
Geplaatst: 19.06.2012 - 21:43
door ovlov058
Deze inlaatcollector is geintegreerd in het kleppendeksel?
Geplaatst: 19.06.2012 - 23:08
door Wolfs XC
Bij onze (ex D5) waren ze redelijk snel klaar. Als ik naar deze tekening zoals hierboven afgebeeld kijk.....suc6 om daar alles uit te halen. Een goeie stofzuiger met een klein mondstuk (1cm doorsnee of nog kleiner) en tijd en geduld.
Geplaatst: 19.06.2012 - 23:28
door Gast
Turbodesk schreef:Ik ben van plan om a.s. zaterdag het deksel te lichten en schoon te maken.
Bij jou thuis op de dam?
Geplaatst: 20.06.2012 - 06:46
door Turbodesk
AlexV70 schreef:Turbodesk schreef:Ik ben van plan om a.s. zaterdag het deksel te lichten en schoon te maken.
Bij jou thuis op de dam?
Ja, gewoon op de oprit. Het wordt zoals het nu lijkt goed weer zaterdag.
Geplaatst: 20.06.2012 - 08:08
door diesel01
Alex heeft weer een oepie... \:D/

Geplaatst: 20.06.2012 - 12:09
door M@rcel
Aan het plaatje te zien, komt je nokkenas ook los te liggen. Distributieriem moet ontspannen worden. Vloeibare pakking enzo.
En dat gewoon op de oprit? :shock: :shock:
Geplaatst: 20.06.2012 - 13:16
door EVV
Het is een beetje raar plaatje, er zitten volgens het plaatje wel weer losse lagerschalen in die de as op z'n plaats houden...
Geplaatst: 20.06.2012 - 13:22
door M@rcel
Jawel, maar geen lagerkappen die de as op de kop vasthouden. Als je het deksel loshaalt, ligt de nokkenas los.
Geplaatst: 20.06.2012 - 13:58
door Turbodesk
Hier komen de verlossende antwoorden!
Ik kom net terug van de dealer in Assen. Ik heb daar een monteur gesproken die het eerder heeft gedaan. Hij was zeer bereidwillig en heeft een en ander uit de doeken gedaan.
Er hoeft geen olie te worden afgetapt.
Het kunststof deksel bestaat uit een stuk, de luchtkanalen lopen er dus doorheen. Het is dus moeilijker om schoon te maken. Meer spoelen, zeg maar.
De nokkenas zit gewoon vast. Deze komt niet los te liggen. Geen distribnutieproblemen dus.
Echter moeten de injectoren eruit gehaald worden. De beugels hiervan houden de deksel op zijn plaats aan de achterkant.
Als je deze eruit haald moeten er nieuwe brandplaatjes gemonteerd worden. Maar bij mijn motor zitten de injectoren in speciale beugels die maar 1 keer gebruikt kunnen worden. Deze beugels met een kromming drukken de injector vast. Als je de beugel opnieuw gebruikt dan is de spanning uit die kromming en kan de injector gaan lekken bij het brandplaatje.
Die montage setjes voor de injectoren kosten 17 euro ex.btw. maal 5!!!
De monteur adviseerde om in de hoeken van de pakking, dus bij de hoeken van de ronding van de nokkenas om daar vloeibare pakking te gebruiken. Dit om lekkage te voorkomen omdat de hoeken nogal scherp zijn. Weer 18 euro erbij.
Kortom een dure operatie dat schoonmaken. Maarja, ik heb A gezegd en dan komt ook ....
Geplaatst: 20.06.2012 - 17:57
door Gast
diesel01 schreef:Alex heeft weer een oepie... \:D/

Een wat?
Geplaatst: 20.06.2012 - 18:01
door Gast
Turbodesk schreef:Ik kom net terug van de dealer in Assen. Ik heb daar een monteur gesproken die het eerder heeft gedaan. Hij was zeer bereidwillig en heeft een en ander uit de doeken gedaan.
Je hebt vast Henk gesproken.
Turbodesk schreef:De monteur adviseerde om in de hoeken van de pakking, dus bij de hoeken van de ronding van de nokkenas om daar vloeibare pakking te gebruiken. Dit om lekkage te voorkomen omdat de hoeken nogal scherp zijn. Weer 18 euro erbij.
Tube met roze vloeibare pakking? Daar heb ik volgens mij nog wel wat van liggen. Effe zoeken.
Geplaatst: 20.06.2012 - 18:29
door Turbodesk
Ik heb zijn naam niet gevraagd.
Het is speciale zwarte vloeibare pakking die geschikt is om op een rubberen pakking aan te brengen.
Deze heb ik al gehaald, kostte 18 euro bij de Brezan.
Ik hoop dat het echt smerig is, dat de klus zijn geld waard is.
Alex: Heb je de dvd`s al geprobeerd?
Geplaatst: 20.06.2012 - 19:36
door Gast
Turbodesk schreef:Alex: Heb je de dvd`s al geprobeerd?
Ja
Bleek dat ik 2009 had, dus ik ga er goed op vooruit!!! \:D/
Geplaatst: 20.06.2012 - 19:45
door Gast
Turbodesk schreef:Het is speciale zwarte vloeibare pakking die geschikt is om op een rubberen pakking aan te brengen.
Deze heb ik al gehaald, kostte 18 euro bij de Brezan.
De vloeibare pakking die ik heb, moest ik gebruiken voor het kleppendeksel van mijn 2.4 benzine.
Daat zit alleen deze vloeibare pakking tussen. Partnr. 1161059 "gasket high temperature".
(zit niet veel meer in)
Geplaatst: 21.06.2012 - 13:16
door Thijs
Mooi dat je deze klus initieert! Zoals ik al had gezegd ben ik echt te druk om mee te doen, anders had ik het heel graag samen gedaan!
Ben ook benieuwd of je er wat van gaat merken!
Succes iig!
Geplaatst: 21.06.2012 - 13:20
door Turbodesk
Heeft er iemand nog een idee wat voor reinigingsmiddel ik het best kan gebruiken?
Remmenreiniger lost die drap niet echt goed op. En het kunsstof mag niet aangetast worden.
Misschien petroleum? Of Wd40?
Geplaatst: 21.06.2012 - 13:28
door Thijs
Forte intake cleaner werkt perfect! (Is er zelfs voor gemaakt!)
Geplaatst: 21.06.2012 - 13:49
door MarioC70
Wel goed olie verversen daarna als alles klaar is...plus oliefilter vv