Audi of Volvo?
- Oceanracer
- Geartronic member
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 7th Gear member
Daarom,elk merk heeft zo zijn problemen en wat is nu echt een goeie auto,vertel het maar.
Er zijn legio Volvo rijders die duizenden euro,s per jaar versleutelen,
Het enige is,ze rijden goed,zijn veilig,maar onderhoud is duur en sommige onderdelen blinken niet uit van degelijkheid.
Als je een Ford en een Volvo V50 Diesel naast elkaar zet en je doet de kap open,zie je geen verschil en zo ook met Peugeot en het nare is,ze hebben allemaal dezelfde problemen.
En hoe ga je met een auto om,dat is eigenlijk nog het belangrijkste.
Ik ken lease Volvo,s met weinig kilometers die aan de binnenkant op een kliko lijken en aan de buitenkant zou je denken dat hij 4 ton heeft gelopen.
Er zijn legio Volvo rijders die duizenden euro,s per jaar versleutelen,
Het enige is,ze rijden goed,zijn veilig,maar onderhoud is duur en sommige onderdelen blinken niet uit van degelijkheid.
Als je een Ford en een Volvo V50 Diesel naast elkaar zet en je doet de kap open,zie je geen verschil en zo ook met Peugeot en het nare is,ze hebben allemaal dezelfde problemen.
En hoe ga je met een auto om,dat is eigenlijk nog het belangrijkste.
Ik ken lease Volvo,s met weinig kilometers die aan de binnenkant op een kliko lijken en aan de buitenkant zou je denken dat hij 4 ton heeft gelopen.
- evert65
- 6th Gear member
ik haak wat laat in op deze discussie.Bij de V70 is het allemaal nogal gezapig, daar moet je van (leren) houden.
Maar het is wel zo dat een auto niet alleen om het zitcomfort , maar ook op het stuur karakter, staat of valt (denk ik)
voorheen reed ik Peugeot dus moest echt wennen aan de Volvo, nu wil ik niet anders meer
met Audi heb ik geen ervaring Audi rijders :arcade: zijn niet helemaal mijn types

keep calm!, your randomizer is running
-
- 5th Gear member
Ik heb helemaal niets met voetbal, nog minder met de analisten, maar
in CARROS juni/2012 deed Johan Derksen de volgende uitspraak en zegt
voor mij precies wat ik dagelijks gedurende 8 uur sturen ervaar.
'Dat heb je met Saabs en Volvo's nooit; bestuurders van dit soort auto's hebben gewoon meer innerlijk fatsoen"
Het zijn vaak, dus niet altijd, de bestuurders van BMW, MB en VAG producten
die zich boven god en iedereen verheven voelen(en eigenlijk de losers zijn).
Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de auto's, maar alles over imago.(zegt een Multipla fan)
in CARROS juni/2012 deed Johan Derksen de volgende uitspraak en zegt
voor mij precies wat ik dagelijks gedurende 8 uur sturen ervaar.
'Dat heb je met Saabs en Volvo's nooit; bestuurders van dit soort auto's hebben gewoon meer innerlijk fatsoen"
Het zijn vaak, dus niet altijd, de bestuurders van BMW, MB en VAG producten
die zich boven god en iedereen verheven voelen(en eigenlijk de losers zijn).
Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de auto's, maar alles over imago.(zegt een Multipla fan)
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 2nd Gear member
Sorry dat ik het schrijf, maar ik vind dit zo'n waardeloze discussie.
Zoals ik al eerder schreef, ga gewoon proefrijden en je komt er heel snel achter of de V70 bij je past. Raar dat een V70 wordt overwogen, terwijl er nog nooit mee gereden is (tenminste, dat haal ik niet uit deze topic).
Zoals ik al eerder schreef, ga gewoon proefrijden en je komt er heel snel achter of de V70 bij je past. Raar dat een V70 wordt overwogen, terwijl er nog nooit mee gereden is (tenminste, dat haal ik niet uit deze topic).
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
-
- 1st Gear member
Volgens mij verzandt deze discussie door opmerkingen die niet ter zake doen.
Ik heb hier waardevolle dingen gelezen.
Bedankt voor die bijdragen.
En laten de mensen die niets zinnigs te zeggen hebben of alleen commentaar leveren lekker voetbal gaan kijken o.i.d.
Ik heb hier waardevolle dingen gelezen.
Bedankt voor die bijdragen.
En laten de mensen die niets zinnigs te zeggen hebben of alleen commentaar leveren lekker voetbal gaan kijken o.i.d.
-
- 5th Gear member
Ik lees in de Topic start toch duidelijk, ik citeer.
Waarom zouden jullie mij een Volvo aanraden t.o.v. een (de) Audi?
Je hebt alle aspecten, technisch, emotioneel, rationeel en irrationeel
belicht gekregen.
Maar 1 proefrit zegt meer als 100 meningen.
belicht gekregen.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
- Oceanracer
- Geartronic member
Slotje dan maar? 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- bernhard2
- 3rd Gear member
Audi heeft de laatste tijd steeds meer het oude imago van BMW overgenomen lijkt het... Mijn pa heeft 2x een a6 gehad, de laatste een uit 2004, en bij 190d de motor in de soep, was een 3.0d. Daarna een 525d uit 2006(nieuw) en tot aan 180d enkeL een turboprobleem, verholpen onder garantie. Erg fijne auto, en hij rijd nu een E met bijna 230d op de klok zonder problemen. Voor hem geen Audi meer.
Wat ik wel grappig vond om te lezen was dat men vond dat volvo en Audi niet op elkaar lijken qua rij gedrag.. Ik vind juist dat dat wel zo is. Gericht op comfort, niet echt een communicatief stuurgedrag en onderstuurd..
Wat ik wel grappig vond om te lezen was dat men vond dat volvo en Audi niet op elkaar lijken qua rij gedrag.. Ik vind juist dat dat wel zo is. Gericht op comfort, niet echt een communicatief stuurgedrag en onderstuurd..
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik heb 2 Audi's gehad: een B4 en een B5 Audi 80. Reed lekker, deed het altijd en inderdaad handels waar je aan moest gaan hangen om te schakelen.
Na 7 jaar naar de lokale Volvodealer gestapt omdat die een 940 op LPG had staan.
Voordat ik die Audi's kocht had ik al eens mijn nummer achtergelaten bij de Volvodealer maar hij was net te laat. We wilden wel een Volvo omdat we groter wilden gaan rijden maar we vonden dus eerder een Audi 80.
Inmiddels hebben wij onze 5e Volvo in 13 jaar en ook hiermee rijden wij tot alle soorten van genoegen. Maar het zijn allemaal achterwiel aandrijvers en dat rijdt bijzonder fijn, ook fijn met de caravan er achter.
Hoe die Audi's reden weet ik niet goed meer. Na 13 jaar ebt die ervaring toch een beetje weg.
Na 7 jaar naar de lokale Volvodealer gestapt omdat die een 940 op LPG had staan.
Voordat ik die Audi's kocht had ik al eens mijn nummer achtergelaten bij de Volvodealer maar hij was net te laat. We wilden wel een Volvo omdat we groter wilden gaan rijden maar we vonden dus eerder een Audi 80.
Inmiddels hebben wij onze 5e Volvo in 13 jaar en ook hiermee rijden wij tot alle soorten van genoegen. Maar het zijn allemaal achterwiel aandrijvers en dat rijdt bijzonder fijn, ook fijn met de caravan er achter.
Hoe die Audi's reden weet ik niet goed meer. Na 13 jaar ebt die ervaring toch een beetje weg.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Volgens mij wel ja. En ook om dingen te leren van anderen.
Gooi maar wat neer over een probleem en binnen een dag heb je antwoord, een oplossing en een goed gevoel.
Gooi maar wat neer over een probleem en binnen een dag heb je antwoord, een oplossing en een goed gevoel.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- Bakboord1
- 4th Gear member
Beide auto's worden vaak vergeleken. Zijn beide ruimere auto's met esp die relatief betaalbaar zijn.
Mijn vriendin vindt het audi interieur mooier.
Het weggedrag van de volvo is echt op comfort afgestemd. Heb ik aan moeten wennen maar ik ben inmiddels gewend. De auto deint niet na.
Pro voor de volvo zijn de nivomats en de tijdloosheid van het model.
Daarnaast is dit forum natuurlijk een pre. Hier wordt menig vraag snel en goed beantwoord.
Mijn vriendin vindt het audi interieur mooier.
Het weggedrag van de volvo is echt op comfort afgestemd. Heb ik aan moeten wennen maar ik ben inmiddels gewend. De auto deint niet na.
Pro voor de volvo zijn de nivomats en de tijdloosheid van het model.
Daarnaast is dit forum natuurlijk een pre. Hier wordt menig vraag snel en goed beantwoord.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- JosW
- 5th Gear member
+1bartv70 schreef:Ik lees in de Topic start toch duidelijk, ik citeer.
belicht gekregen.
-
- 1st Gear member
Loop met hetzelfde idee rond. Rij met een A4 3.0 avant quattro (tiptronic). Zie ander topic.korrie schreef:Beste mensen,
Op dit moment ben ik in het bezit van een Audi A6 3.0 quattro. Op zich bevalt mij de auto wel goed, heb inmiddels de nodige audi's gehad. Ik stoor me wel aan wat trillingen in het vooronder. Niet overdrijven, maar je merkt het wel iets. Kan ook te maken hebben met het sportonderstel waardoor deze wat gevoeliger is voor oneffenheden e.d. Ook de sportstoelen vind ik niet optimaal. Wel een dijk van een auto.
Maar een V70 vind ik ook een stoere auto. Ik denk dan aan een 2.5T automaat.
Waarom zouden jullie mij een Volvo aanraden t.o.v. een (de) Audi? :-k
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
BVD
Korrie
Ivm gezinsuitbreiding twijfel ik tussen een A6 (c6 model) of een V70. A6 zou dan een 3.2 fsi (liefst een 4.2 maar die zijn nog flink aan de prijs en zou dan uit Duitsland moeten komen) moeten worden echter lees ik daarveel horrorverhalen over de distributieketting.
V70 heb ik altijd een keurige auto gevonden. Twijfel tussen het model voor of na de facelift in 2005. Heb een mooie zien staan die van voor de facelift is. Hier op het forum werd gezegd dat het stevig aan de prijs was hetgeen ik na een btj verder kijken wel kan beamen.
Wil jij de A6 inruilen of particulier verkopen?
-
- 6th Gear member
Wat heeft rijstijl nu van doen met het merk auto?
Het gaat dus nergens over!
Kan er ook wel eentje inkoppen,stond laatst in een ADAC boekje,de meeste onnodig linksrijders op de snelweg in holland zijn volvo rijders!
Het gaat dus nergens over!
Kan er ook wel eentje inkoppen,stond laatst in een ADAC boekje,de meeste onnodig linksrijders op de snelweg in holland zijn volvo rijders!