Bijna elke keus zal een stap terug zijn als je een XC70 gewend bent.
Ik zou een XC70 D5 zoeken.
Aankoop/verkoop advies gevraagd!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40910
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Het BMW 2-liter diesel blok is sterk en toch erg zuinig. En, er is volop aanbod in zowel de 3- als de 5-serie. De EDE-uitvoering van de 3 (vorig model) draait met gemak 1 op 20, maar is helaas niet met automaat geleverd.jelleeelco schreef:Nou, ik heb er geen spijt van. Heb inmiddels een nieuwe baan (per 1 november) en de woon-werk afstand noodzaakt mij TOCH een andere auto aan te schaffen: een diesel. Dat betekent dat ik met pijn in mijn hart afstand moet doen van deze fijne XC70...
Op dit forum zijn veel mensen met auto ervaring, vandaar mijn vraag...nu wat ruimer. Ik zoek dus een (hele) zuinige diesel. Minimale eisen zijn dus diesel, stationwagen, xenon verlichting en automaat. Liefst leren bekleding ivm dochtertje van 1,5 maar hoeft niet. Ik heb gekeken naar diesels van Volvo maar die zijn niet echt zuinig.
Kennis van mij rijdt een Opel Insignia en is daar zeer tevreden over: zeer zuinig en toch compleet. Voelt als een stap terug (van Volvo naar Opel)...
Iemand suggesties? Budget is 25-30k. Alvast bedankt!
Als je bij Volvo wens te blijven, is de V70 2.0d niet iets?
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Hier ging mijn voorkeur ook naar uit...totdat ik zag dat ik 28k kon neerleggen voor een auto met 180k op de teller. Dan gaan de onderhoudskosten toch weer te snel een rol spelen ben ik bang. Ook is de XC70 D5 nou niet bepaald een zuinigheidswonder (helaas, want wat vind ik dat een ongelooflijk mooie auto, zeker in de Summum uitvoering).Ben schreef:Bijna elke keus zal een stap terug zijn als je een XC70 gewend bent.
Ik zou een XC70 D5 zoeken.
Skoda SuperB: staat zeker op mijn lijstje. Ik ben zelf niet merkgevoelig, maar mijn vrouw wel

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Zeker - ik had een hele mooie witte BMW 5 op het oog; waanzinnige auto. Helaas verkocht voordat ik 100% wist dat ik de baan had... Verder zie ik weinig BMWs met acceptabele KM-stand. Ik ga toch 40-50k per jaar rijden en wil niet na 4 jaar alweer een andere auto uitzoeken. Maar ik houd BMW zeker in de gaten...BartS schreef: Het BMW 2-liter diesel blok is sterk en toch erg zuinig. En, er is volop aanbod in zowel de 3- als de 5-serie. De EDE-uitvoering van de 3 (vorig model) draait met gemak 1 op 20, maar is helaas niet met automaat geleverd.
Als je bij Volvo wens te blijven, is de V70 2.0d niet iets?
Volvo V70 heb ik nog niet naar gekeken, ga ik eens onderzoeken. Bedankt voor de tip!
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2375
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Hoezo 28K voor 180000+KM? >KLIK< Staan in mijn optiek een aantal mooie bij, ook bij dealers (o.a. Nijmegen en Amerongen)...jelleeelco schreef:Hier ging mijn voorkeur ook naar uit...totdat ik zag dat ik 28k kon neerleggen voor een auto met 180k op de teller. Dan gaan de onderhoudskosten toch weer te snel een rol spelen ben ik bang. Ook is de XC70 D5 nou niet bepaald een zuinigheidswonder (helaas, want wat vind ik dat een ongelooflijk mooie auto, zeker in de Summum uitvoering). ...Ben schreef:Bijna elke keus zal een stap terug zijn als je een XC70 gewend bent.
Ik zou een XC70 D5 zoeken.
En wat is zuinig in jouw ogen? XC70 D5 is geen zuinigheidswonder maar ook geen zuipschuit en het iets hogereverbruik in mijn ogen weegt dat ruim op tegen 'de rest'.
V70 2.0D is/wordt toch enkel handgeschakeld geleverd?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Daar zeg je zoiets, daar zat inderdaad ook geen automaat op. Dan kom je toch weer bij de vijfcilinders uit.Jers3n schreef:Hoezo 28K voor 180000+KM? >KLIK< Staan in mijn optiek een aantal mooie bij, ook bij dealers (o.a. Nijmegen en Amerongen)...jelleeelco schreef:Hier ging mijn voorkeur ook naar uit...totdat ik zag dat ik 28k kon neerleggen voor een auto met 180k op de teller. Dan gaan de onderhoudskosten toch weer te snel een rol spelen ben ik bang. Ook is de XC70 D5 nou niet bepaald een zuinigheidswonder (helaas, want wat vind ik dat een ongelooflijk mooie auto, zeker in de Summum uitvoering). ...Ben schreef:Bijna elke keus zal een stap terug zijn als je een XC70 gewend bent.
Ik zou een XC70 D5 zoeken.
En wat is zuinig in jouw ogen? XC70 D5 is geen zuinigheidswonder maar ook geen zuipschuit en het iets hogereverbruik in mijn ogen weegt dat ruim op tegen 'de rest'.
V70 2.0D is/wordt toch enkel handgeschakeld geleverd?
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Klopt, er zijn inderdaad met lagere KM stand te vinden. Wat zuinigheid betreft, gaat het mij voornamelijk om snelweg verbruik. Ik moet minimaal 1 op 17 kunnen halen. Ik weet niet of dat mogelijk is met een XC70; bij de dealer in Delft vertelden ze me dat snelweg ongeveer 1 op 13 is.Jers3n schreef: Hoezo 28K voor 180000+KM? >KLIK< Staan in mijn optiek een aantal mooie bij, ook bij dealers (o.a. Nijmegen en Amerongen)...
En wat is zuinig in jouw ogen? XC70 D5 is geen zuinigheidswonder maar ook geen zuipschuit en het iets hogereverbruik in mijn ogen weegt dat ruim op tegen 'de rest'.
V70 2.0D is/wordt toch enkel handgeschakeld geleverd?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33
Een snelwegverbruik van 1 op 13, dat haal ik makkelijk met mijn T4. Had je net zo goed de T4 kunnen kopen ....
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Tja, maar dat is benzine.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Wat rijdt een XC70 dan op de snelweg? Fabrieksopgave is 1 op 14, vandaar dat 1 op 13 mij wel logisch klonk toen dealer dat zei.
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2375
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Buiten dat het natuurlijk heel erg aan je rijstijl ligt, is het moeilijk aan te geven wat het exacte verbruik op snelweg snelheden is.jelleeelco schreef:Wat rijdt een XC70 dan op de snelweg? Fabrieksopgave is 1 op 14, vandaar dat 1 op 13 mij wel logisch klonk toen dealer dat zei.
De BC geeft normaal gesproken een te rooskleurig beeld, en het is mijn ervaring dat de windrichting een vrij grote invloed heeft op de getallen die de BC aangeeft. Ik zal eens even kijken of ik wat BC waardes bij bepaalde snelheden kan doorgeven (wel hebben wij een handgeschakelde 6 bak, maar dat zal op de snelweg niet veel schelen daar de GT dan in de lock-up zal zitten)
Verder ter info, met onze XC70 D5 rij ik de afgelopen 3 tankbeurten net iets gunstiger als 1 op 13, dat is veelal snelweg (75-80%), maar ik heb wel 'aardig' door gereden (20-30 km/h boven toegestaan, en niet rustig opgetrokken). Beste verbruiken zonder ècht bewust zuinig te rijden is 14,82 km/l over 692 km, 2e 14,69 km/l over 962 km (vakantie), 3e 14,57 km/l over 822 km. Alle zijn dus nagerekende waardes, geen BC-gemiddelden.
Over de 43.000 km die wij met de XC hebben gereden staat het gemiddelde op 12,93 km/l. Rij je het hele jaar door veel snelweg km's kan het zeker zuiniger.
Daarnaast wil ik wel opmerken dat vooral in de koudere en/of natte perioden het verbruik hoger ligt, oorzaak is het dan minder fietsen en het zéér regelmatig gebruiken van de standkachel (heerlijk) voor die ritten/ritjes, die we/ik dus bij lekkerder weer op de fiets doe.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 4th Gear member
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35
aanvullend hierop. Onderweg naar Italie heb ik rustig gereden. Niet harder dan 120, en cruise control waar het kon. Ik heb daarmee een uitgerekend verbruik van 1:15,87 gehaald. Moet erbij zeggen dat mijn EGR softwarematig uitgeschakeld is. Een waarde waar ik echt van stond te kijken.
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2375
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Voorzover nog interessant, gisteren gaf de BC over langere stukken snelweg in (noordelijke richting) met 120 op de CC gemiddeld genomen 6,5 L/100km aan (ca. 1 op 15,4). Werkelijke bij behorende waarde bij deze snelheid zal, naar inschatting, denk ik op ca. 1 op 15 uitkomen.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Tjonge da's behoorlijk laag voor zo'n grote auto.
Ik heb inmiddels de knoop door gehakt. Auto wordt (snif snif) 22 oct ingeruild op een opel insignia tourer, 160 pk diesel, 4x4 (dat was een voorwaarde). Heerlijke auto, demo model van opel dealer. Begin 2011, 66k gelopen.
Spijtig om Volvo weg te doen, maar andere baan - veel meer woon/werk verkeer lieten mij geen keus. Ben wel heel content met insignia, rijdt fantastisch!
Ik heb inmiddels de knoop door gehakt. Auto wordt (snif snif) 22 oct ingeruild op een opel insignia tourer, 160 pk diesel, 4x4 (dat was een voorwaarde). Heerlijke auto, demo model van opel dealer. Begin 2011, 66k gelopen.
Spijtig om Volvo weg te doen, maar andere baan - veel meer woon/werk verkeer lieten mij geen keus. Ben wel heel content met insignia, rijdt fantastisch!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33
Veel plezier met de Insignia!
De Insignia is een hele nette auto, maar eigenlijk begrijp ik je keuze niet. Eerst overweeg je een V70 T4, vervolgens een XC70 D5 en uiteindelijk valt de keuze op een Insignia. Blijkbaar heeft de ratio het gewonnen van je Volvo-liefde.
De Insignia is een hele nette auto, maar eigenlijk begrijp ik je keuze niet. Eerst overweeg je een V70 T4, vervolgens een XC70 D5 en uiteindelijk valt de keuze op een Insignia. Blijkbaar heeft de ratio het gewonnen van je Volvo-liefde.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
De t4 was een overweging omdat de gelegenheid geboden werd. Twijfel over een nieuwe baan (waar, wanneer) en het ontbreken van een automaat en 4x4 (laatste toch echt een must) deden min besluiten de t4 niet te nemen. Een d5 heb ik nooit serieus overwogen: te veel km's voor het geld, verbruik etc. Op lijsteje stonden uiteindelijk insignia en superb, beide in 4x4 uitvoering.
Maar, in essentie heb je gelijk. Verstand is genomen met ratio, maar dat wil niet zeggen dat ik de insignia een mindere auto vind: zeer zeker niet. Het rijdt grandious, heeft een vernuftig 4x4 systeem en is relatief zuinig.
Maar, in essentie heb je gelijk. Verstand is genomen met ratio, maar dat wil niet zeggen dat ik de insignia een mindere auto vind: zeer zeker niet. Het rijdt grandious, heeft een vernuftig 4x4 systeem en is relatief zuinig.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27.10.2010 - 12:17
- Locatie: Oegstgeest
Op vakantie had ik een fijne huurauto: Renault Megane station, 1.5 dci, zesbak. Reed als de brandweer, weet niet of er een automaat is, auto voelde stevig en goed gebouwd. Is geen Volvo, maar toch een goed gevoel.
MY18 new XC60 T5 Geartronic Momentum 40 dkm Denim Blue
MY05 XC70 2.5T Geartronic Momentum 278 dkm Barentsz Blue
1998 V70 2.5 Europa, 1993 855 2.5 GLE, 1985 Peugeot 505 GR Break, 1982 Peugeot 305 GL Break, 1979 Simca Horizon 1.5 GLS, 1977 Simca 1100 1.3 Special, 1972 Citroën 2CV4, 1966 VW Kever
MY05 XC70 2.5T Geartronic Momentum 278 dkm Barentsz Blue
1998 V70 2.5 Europa, 1993 855 2.5 GLE, 1985 Peugeot 505 GR Break, 1982 Peugeot 305 GL Break, 1979 Simca Horizon 1.5 GLS, 1977 Simca 1100 1.3 Special, 1972 Citroën 2CV4, 1966 VW Kever