Pagina 3 van 3
Geplaatst: 14.07.2012 - 17:48
door toedeledoki
Mijn airco is vorige week vrijdag ook gechecked en na drie jaar was ik ongeveer 200 gr. kwijt. Die beste man wist mij te vertellen dat je airco het nog wel lange tijd blijft doen, maar dat de aircopomp, bij minder koude-middel constant en volop moet werken om de ingestelde temperatuur te halen. En je raad het al; hierdoor krijg je overmatige slijtage.
Mijn airco is in elk geval weer up to date, inclusief antibacteriële behandeling en nieuwe olie. Wel voor een stevige prijs vond ik: 119 euro.
Geplaatst: 14.07.2012 - 18:05
door janpie
Ach ja voor +/_ 100 euro in de twee jaar een airco beurt moet toch te doen zijn..
Anders rij je niet in een V70. Je hebt er profijt van in de toekomst
Geplaatst: 20.07.2012 - 23:35
door JosW
toedeledoki schreef:Mijn airco is vorige week vrijdag ook gechecked en na drie jaar was ik ongeveer 200 gr. kwijt. Die beste man wist mij te vertellen dat je airco het nog wel lange tijd blijft doen, maar dat de aircopomp, bij minder koude-middel constant en volop moet werken om de ingestelde temperatuur te halen. En je raad het al; hierdoor krijg je overmatige slijtage.
Mijn airco is in elk geval weer up to date, inclusief antibacteriële behandeling en nieuwe olie. Wel voor een stevige prijs vond ik: 119 euro.
Deze maand een actie bij ATU (Hengelo) voor 49 euro. Net vanmiddag laten doen.
Geplaatst: 22.07.2012 - 20:14
door V70 T5 assen
Kan me vergissen (dus niet) , maar wanneer men de airco opnieuw vult komt er ook nieuwe olie in het systeem en tracer .
Dit is standaard als je airco opnieuw gevuld wordt , de prijs van toededoki is erg stevig.
Geplaatst: 23.07.2012 - 10:50
door edraket
Is wel een normale prijs hoor. Vullen kost meestal zo'n 100 euro. Ik vind 49 euro wel heel erg goedkoop. Dus 119 incl ant bacteriele reiniging is wel een nette prijs. Heb het een keer bij coolcar in amsterdam laten doen, was ik 175 euro verder :shock:
Geplaatst: 23.07.2012 - 10:57
door toedeledoki
Maar toch ben ik op dit moment blij dat hij weer optimaal werkt

!
Geplaatst: 23.07.2012 - 13:37
door Donic
edraket schreef:Is wel een normale prijs hoor. Vullen kost meestal zo'n 100 euro. Ik vind 49 euro wel heel erg goedkoop. Dus 119 incl ant bacteriele reiniging is wel een nette prijs. Heb het een keer bij coolcar in amsterdam laten doen, was ik 175 euro verder :shock:
Bij Volvo Hengelo enkele weken geleden een volledige airobeurt voor € 75,- (Actie!)
Merkbaar betere en stillere koeling. De moeite waard.
Donic
Geplaatst: 23.07.2012 - 18:51
door edraket
Ook een nette prijs inderdaad.
Geplaatst: 23.07.2012 - 21:24
door Oceanracer
Dacht vanmorgen de aircopomp te horen. Van de week maar eens naar kijken...
Geplaatst: 23.07.2012 - 21:41
door jpwg001
Oceanracer schreef:Dacht vanmorgen de aircopomp te horen. Van de week maar eens naar kijken...
Ben je bang dat die stuk gaat?
Geplaatst: 23.07.2012 - 22:08
door Oceanracer
Als hij geluid maakt, lijkt me dat geen goed teken. Dan is hij (bijna) kapot of zit er niet voldoende koudemiddel in, denk ik.
Geplaatst: 23.07.2012 - 22:19
door jpwg001
Dan snel checken ja.
Ik las via de zoekmachine dat jij problemen hebt gehad met je raammechanismes in 2007 ofzo. Weet jij nog hoe het bedieningsmechanisme rechtsvoor er uit komt? Moet de hele deurkaart eraf? Ik heb vanavond links open gehad, maar ik krijg de storing niet weg.
Geplaatst: 23.07.2012 - 22:33
door ovlov058
Het op en afslaan hoor je toch altijd? als je stilstaat.
Geplaatst: 24.07.2012 - 15:07
door Oceanracer
Raam rechts achter gaf nog wel eens problemen bij het sluiten. Dat wil dan alleen met de knop op het achterportier en niet met de centrale knoppen.
Even wat erbij gezocht:
Oceanracer schreef:Het is me meegevallen. Even de pinnetjes van de clips voorzichtig doordrukken die rondom het deurpaneel zitten. Dan van de deurgreep de cover voorzichtig van onderaf loshalen met een schroevendraaier. Daarna met een torx 2 schroeven daarachter losdraaien. Kabel van de ontgrendelhandel losklikken en beide stekkers van het bedieningspaneel loshalen en eventueel die van de tweeter.
Het bedieningspaneel van het rechter portier is onmogelijk te verwijderen zonder het deurpaneel los te halen. Bovendien is het bedieningspaneel ook lastig te verwijderen als het deurpaneel eenmaal los is, maar met wat geduld gaat het wel.
Het paneel van de linkerzijde zou met wat geluk ook zonder loshalen van het deurpaneel moeten lukken, maar er zit aan de onderzijde van het bedieningspaneel een schroef vast, waardoor ik denk dat demonteren wellicht nog gaat lukken, maar het weer monteren vrijwel onmogelijk is. Dus beter ook het linker deurpaneel verwijderen voor werkzaamheden aan het bedieningspaneel.
Pinnetjes wel even uit de clips halen alvorens weer te monteren.
En ik doelde niet op het in- en uitschakelen van de koppeling, maar meer op een bijgeluid van de compressor zelf.
Geplaatst: 24.07.2012 - 15:52
door jpwg001
Loopt die op zijn einde, denk je? Jouw OR heeft toch ook al aardig wat kilometers achter de kiezen?
Geplaatst: 24.07.2012 - 15:57
door Oceanracer
Ik heb nog geen zin om er naar te kijken. Zie vanavond wel even, dan is het wat aangenamer voor dat soort klusjes. Staat nu zo'n 321.000 km op de teller.