Pagina 3 van 3

Geplaatst: 12.07.2012 - 23:10
door MarioC70
Koop een setje om banden te proppen en een klein VW compressortje,dan kun je je band zelf repareren onderweg,mits hij niet helemaal aan flarden is natuurlijk.

Geplaatst: 13.07.2012 - 12:38
door Musicus
Ben het vanochtend gaan proberen, het verschil is niet heel erg groot.

Winterband 205-55-16 weegt 17.6 Kg
Thuiskomertje 125-80-17 weegt 12.2 Kg


Ik lees hier verhalen over een plastic bak, die zit er bij mij helemaal niet in, wel heb ik 3 harde schuimrubber blokken waar de reserveband op ligt. Om hem vrij te houden van het metaal van de kofferbak zeg maar. Helaas is de band net iets te hoog (eigenlijk dus te breed) om de bodem van de kofferbak nog vlak te leggen.
Hebben die schuimrubber blokken grote nut? Of zou ik ze eruit kunnen halen waardoor ik wel een vlakke bodem krijg? Misschien met een deken onder het wiel tegen beschadigingen en geluiden?

Geplaatst: 13.07.2012 - 12:50
door Oceanracer
Bij mij geen schuimblokken onderin.

Geplaatst: 13.07.2012 - 13:54
door Philken
schuimblokken= S60
bakje= V70

Geplaatst: 13.07.2012 - 18:53
door marstijn
Mijn v70n uit 2007 heeft wel schuimblokken, bak past niet meer, maar dat vind ik niet erg.

Geplaatst: 13.07.2012 - 19:28
door vincent65
Heb 17 inch onder de auto.
Moet ik dan ook een 17 inch reservewiel nemen?
Of kan het ook met een 15 of 16 op een stalen velg?

Geplaatst: 13.07.2012 - 19:44
door Edwin
vincent65 schreef:Heb 17 inch onder de auto.
Moet ik dan ook een 17 inch reservewiel nemen?
Of kan het ook met een 15 of 16 op een stalen velg?
Als het goed is, is de omtrek gelijk dus om daar bij noodgevallen een tijdje mee te rijden is denk ik niet erg.

Ik heb trouwens wel schuimblokken onder het reservewiel liggen en een bak die links iets minder diep is dan rechts. MY2001. Dus dat verschil S60/V70 snap ik ff niet?

Gr. Edwin.

Geplaatst: 14.07.2012 - 01:09
door Oceanracer
Bij 195/65R15, 205/55R16 en 225/45R17 is de omtrek inderdaad gelijk als de hoogte van het profiel ook overeen komt.

Geplaatst: 14.07.2012 - 13:19
door vincent65
Oké duidelijk, bedankt.

Geplaatst: 14.07.2012 - 18:51
door Edwin
Zag trouwens wel dat dat iele thuiskomertje een max load heeft wat 125 kg méér is dan m'n michelin premacy HP's!
Toch wel een sterk dingetje dus!

gr. Edwin.

Geplaatst: 14.07.2012 - 19:06
door Oceanracer
Heb je ook gezien hoeveel lucht er dan wel niet in moet om aan die loadindex te komen?

Geplaatst: 14.07.2012 - 19:26
door Edwin
Oceanracer schreef:Heb je ook gezien hoeveel lucht er dan wel niet in moet om aan die loadindex te komen?
Nope, maar dat zal best veel wezen. Toen ik nog racefietste pompte ik m'n bandjes altijd op tot 8 bar! En die dingen waren superdun.
Dus dat dunne thuiskomertje zal ook wel meer lucht lusten dan een normale band! :D

gr. Edwin.

Geplaatst: 14.07.2012 - 23:04
door elianmars
Ook ik heb vanmiddag een winterwiel achterin gelegd, in plaats van de thuiskomer. Ik kreeg het wiel maar net onder de klep geduwd. Past op de millimeter.
De opbergbak past uiteraard niet meer, maar alles wat er in lag, heb ik in het wiel kunnen krijgen.
Bovendien heb ik nog een assteun en een aantal plankjes erbij kunnen frommelen. Mocht het nodig zijn om twee wielen te wisselen, wegens draairichting van de winterband, kan ik wat makkelijker te werk gaan.
Hopelijk is dit alles niet nodig, maar zekerheid voor alles.

Als we terug zijn van vakantie gaat het fietswieltje weer achterin.

Geplaatst: 15.07.2012 - 10:01
door Edwin
Haha, wat een huisvlijt allemaal!

Ik heb trouwens even op m'n banden (zomer: Michelin Premacy HP en winter: Continental wintercontact 2) gekeken, maar beide hebben geen rolrichting, alleen een "outside".

Als ik het goed heb je dan dus nooit eerst een andere band om te wisselen?

gr. Edwin.

Geplaatst: 15.07.2012 - 10:08
door Battlecruiser
Ik heb vorig jaar ook een volwaardig reservewiel gekocht, maar omdat de wielen van een XC wat groter zijn, past dat met geen mogelijkheid in de reservebak.
Bovendien wil je op een vakantierit toch niet eerst alle bagage uit de auto ruimen, voordat je bij dat wiel komt?

Dus wat heb ik gedaan?
De hele reservewielruimte leeggemaakt, opgevuld met bagage. En er kan lekker veel in!
Vervolgens het reservewiel met krik en gereedschap bij een achterdeur gezet, zodat ik in noodgevallen onmiddellijk de boel eruit kon halen. We waren toen met tweëen in de auto, dus de achterbank was platgeklapt. Nee, ik had het wiel niet bij de achterklep gezet, want er zat een fietsdrager achter de auto.

Geplaatst: 15.07.2012 - 12:30
door ovlov058
Naar waar was je "verhuist" :P

Geplaatst: 16.07.2012 - 16:30
door Volvolof
Edwin schreef:Haha, wat een huisvlijt allemaal!

Ik heb trouwens even op m'n banden (zomer: Michelin Premacy HP en winter: Continental wintercontact 2) gekeken, maar beide hebben geen rolrichting, alleen een "outside".

Als ik het goed heb je dan dus nooit eerst een andere band om te wisselen?

gr. Edwin.
Inderdaad

Geplaatst: 03.08.2012 - 09:40
door Donic
I.v.m. mijn aanstaande vakantie en de hierboven gestarte discussie, vandaag ook een stalen velg met een echte band (gelijk die nu (net nieuw) op de auto zitten) besteld. Een hele uitgave, maar dan heb je ook een volwaardige band. En met een AWD geeft me dat toch een beter gevoel, zeker op vakantie en onderweg met een zware caravan.
Donic

Geplaatst: 03.08.2012 - 20:47
door Mart van der Steeg
zeker met caravan een goede keus om een echte reservewiel mee te nemen!

Geplaatst: 04.08.2012 - 13:14
door mga1600
Ik heb voor de liefhebber nog een speciale thuiskomer afkomstig van een V70R. Volkomen nieuw. Het verschil met het thuiskomertje van de gewone v70 is dat het wiel van zwart gespoten lichtmetaal is ( ipv staal). Bij interesse graag pm.