Te véél olie gevuld.

M@rcel
6th Gear member

En dat in je vakantie! Wow! ;)
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Tjsa, you live Volvo or not.
Maarru, ben net terug ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
mad
6th Gear member

VolvoTech schreef:Nou ff serieus; er is een modificatie vanuit Volvo voor 2.4D en D5 motoren vanaf MY2008-MY2010.
Hiermee wordt er een software aanpassing gedaan zodat de motor later een te laag oliepeil aangeeft en de oliemeter in de auto een goed olipeil aangeeft bij de juiste hoeveelheid olie, die LAGER is dan origineel vermeld.
Er wordt een sticker geplaatst onder de motorkap als deze aanpassing is gedaan...
Bedankt! Dit is serieus nieuws, althans, voor mij. Sticker niet aanwezig, ik ga de update regelen met mijn NL dealer (Schaap) en dan moet het duidelijk zijn. In ieder geval ben ik blij te weten dat er een melding komt bij te laag oliepeil. Ik hoop dat die melding op tijd komt en niet als er nog maar een liter in zit. Controleren doe ik voor elke grote rit en ik hou 'm twee kruisjes boven minimum. De Roemeense manier van werken is "wij weten het en de klant hoeft dat allemaal niet te weten", dit versterkt de afhankelijkheidspositie van de cliënt. Ik ben al zo verdomd lastig voor ze.... :twisted:
XC70 D5 2009 Ocean Race
NederKees
2nd Gear member

mad schreef:Maar als je tankt bij koud weer krijg je meer benzine/ diesel dan bij warm weer; méér waar voor je geld zeg maar... Waar of niet waar? ;-)
Is helemaal waar. Pompen in tankstation zijn geijkt op 15 graden.
Is het kouder krijg je wat meer is het warmer krijg je minder. Kan een paar % schelen. Een koude liter benzine bevat meer energie dan een warme.

Zelfde verhaal bij aardgas thuis. Zorg ervoor dat de meter op een zo koud mogelijke plaats staat. Scheelt een paar tientjes per jaar.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”